Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Niezamykająca się klapaka wlewu paliwa.


kerjusz
Zarejestrowani

op Witam.
Problem polega na tym, że jak w temacie klapka wlewu paliwa się nie zamyka i jest ciągły dostęp do wlewu. Co gorsza ostatnio zniknęło mi prawie 20 litrów paliwa (wiem, bo obliczam aktualnie średnie spalanie i wiem ile przejechałem). Wydaje mi się, że ten bolec w ogóle się nie wysuwa.
Przy okazji pytanie z innej beczki. Orientujecie się gdzie mogę kupić zapinkę pasa do tylnego lewego fotela? Przeszukałem allegro, szroty itp. Są do espace, albo grand scenic drugi rząd :/

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Hmm z tym zniknięciem paliwa to nie wiem czy tak by dało radę spuścić.
A z klapką to trzeba by rozebrać (był gdzieś manual) czy czasem się to ciegno nie złamało

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kerjusz
Zarejestrowani

op Może tendencyjne pytanie, ale gdzie na forum są manuale?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

W dziale instrukcje i manuale

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Nie znalazłem manuala, a mi też centralny się nie otwierał więc zabrałem się do roboty. Gdzieś czytałem że trzeba zdjąć boczek bagażnika by się dostać ale ja zdjąłem lampę, łatwiej mi było wyciągnąć żarówki i odkręcić dwie śruby. Przy okazji dowiedziałem się że żarówka kierunkowskazu zgubiła już prawie całą pomarańczową farbę ;)  Kabel od zamka centralnego był wypięty, jak go wpiąłem to centralny rzegotał i nic się nie wysuwało. Po wymontowaniu okazało się że nie ma w środku bolca który się wysuwa i wsuwa. Kolega dał mi swój zepsuty siłownik ale miał bolec i z dwóch złomów zrobiłem jeden sprawny Biggrin A więc:

1. Wyciągnąłem żarówki, odkręciłem 2 nakrętki kluczem nasadowym 10 na giętkiej przedłużce, zdjąłem prawą tylną lampę. Czerwona strzałka wskazuje gdzie jest centralny zamek klapki wlewu paliwa.
[Obrazek: 20160503_112048.jpg]
2. Pod klapką wlewu paliwa odkręciłem nakrętkę mocującą zamek centralny, klucz nasadowy 17. Trzeba uważać przy odkręcaniu i zakręcaniu, bo gwint jest plastikowy i łatwo go urwać.
3. Tak wygląda zamek centralny
[Obrazek: 20160503_083337.jpg]
4. Wyciągnąłem wszystkie części i wytarłem ze starego smaru i złożyłem na nowo na nowym. Zdjęcie jeszcze przed czyszczeniem.
[Obrazek: 20160503_083619.jpg]
5. Złożyłem, w moim przypadku z dwóch i ten bolec leciutko pracuje. Sprawdziłem na zasilaczu 12V czy chowa się i wysuwa bolec przystawiając napięcie do tych blaszek przy silniczku na przemian.
[Obrazek: 20160503_085156.jpg]

6. Złożyłem i cieszę się działającym zamkiem klapki wlewu paliwa.
[Obrazek: 20160503_124921.jpg]
[Obrazek: 20160503_124949.jpg]

Czynności nie zajmują dużo czasu i są banalnie proste Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2016, 11:57 przez stasic.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi stasic za ten post post:
  • Mati, Wojtas_BB




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości