op
Witam, po raz kolejny potrzebuję Waszej pomocy. Pokrótce opiszę co się dzieje. Odpalam próbuję wrzucić bieg i tu pojawia się problem żaden nie chce wejść. Gaszę silnik wskakują wszystkie bez problemu, włączam nadal żaden nie wchodzi raz udało mi się wrzucić jedynkę. Dodam że nie dawno wymieniałam pompkę sprzęgła i robiłam hamulce po wymianie których ucieka mi płyn hamulcowy i raz na około miesiąc muszę go dolewać ale na tę chwilę poziom płynu jest ok. Co może być przyczyną tego że nie mogę wrzucić żadnego biegu ? Kurcze nawet do mechanika nie da się dojechać
Nie wchodzi żaden bieg
Najprawdopodobniej uszkodzony docisk sprzęgła. Przynajmniej u nas tak było.
Jechać się da, jeśli niedaleko - możesz przecież przy nie pracującym silniku wrzucić II bieg...
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
lub łożysko oporowe umarło tez nie wrzucisz biegu na pracujacym silniku
Może to być spowodowane zapowietrzeniem. Jest też możliwość, że padł wysprzęglik wnioskuje to po tym, że ubywa ci płyn. Należy zobaczyć gdzie są wycieki płynu, czy gdzieś przy kołach, bądź na przewodach hamulcowych bądź na łączeniu silnika ze skrzynią (padnięty wysprzęglik). Usunąć wyciek i odpowietrzyć układ, zdarza się, że przy nieumiejętnym odpowietrzaniu układu sprzęgła można uszkodzić wysprzęglik.
(30-10-2016, 06:46)anika102 napisał(a): jak wrzucę bieg i odpalam silnik się dusi i nie odpala, a sprzęgło niestety zostaje lekko wciśnięteTo tym bardziej wskazuje na uszkodzenie docisku. Chociaż może być i coś innego - też przerabialiśmy: trzeba wsunąć się pod kierownicę i obejrzeć sobie dokładnie cały mechanizm pedału sprzęgła. Popychacz pompki sprzęgła jest połączony z samym pedałem plastikową spinką. Może ta pękła (jak u mnie) i pedał nie trafia precyzyjnie w końcówkę popychacza, który przesuwa się dopiero po zahaczeniu o resztki spinki - stąd pedał jest znacznie niżej. Uszkodzenie to zmniejsza skok pedału i uniemożliwia pełne rozłączenie sprzęgła. Jak by co- na rynku są dostępne za grosze kompletne zespoły pedału sprzęgła, wymiana to 4 nakrętki i 3 kostki przewodów. No i zatrzaskowa złączka przewodu hydraulicznego pompki (sama pompka siedzi w zespole pedału) . Niestety, po wymianie trzeba na nowo odpowietrzać, i to solidnie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2016, 14:04 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości