Czy lato+40, czy zima - 30 palił od strzała..
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Nie świeci się kontrolka informująca o grzaniu świec żarowych przed uruchomieniem silnika
Najlepsze w tym to to, że żadnych objawów, oprócz komunikatu na desce..
Czy lato+40, czy zima - 30 palił od strzała.. Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
No to się pomyliłem, wydawało mi się, że w 1,9 dci wyskoczy komunikat "Check injection" przy niesprawnym przekaźniku lub spalonej świecy. Oczywiście komunikat tylko na zimnym silniku.
Chyba nawet kiedyś ktoś do mnie przyjechał na diagnostykę SC II bo miał taki komunikat i przyczyną była spalona świeca. Skoro piszecie, że nie to to nie, sam nie jeździłem 1,9 dci więc nie mam doświadczenia w tym zakresie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2021, 08:45 przez andrzejwa.)
op
Na zimnym silniku po wciśnięciu START kontrolka zapala się na kilka sekund i gaśnie po czym następuje rozruch silnika. Jednak na wyświetlaczu mam komunikat "SPRAWDŹ WTRYSK". Kontrolka od grzania świec zaświeciła się na ułamek sekundy nawet jak odłączyłem moduł sterowania świec żarowych, tak więc tej kontrolce nie do końca ufam.
Sprawdź najlepiej żarówką czy masz prąd na świecach po zapłonie.
Jeśli nie to sprawdź czy do modułu dochodzi stały plus. Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
op
Sprawdzałem multimetrem napięcia. Jedna sonda do przewodu zasilającego świecę żarową, druga sonda do minusa na akumulatorze.
Pierwsza świeca od rozrządu przed zapłonem - 10,2 V, Druga świeca od rozrządu przed zapłonem - 10,77 V, Trzecia świeca od rozrządu przed zapłonem - 10,77 V, Czwarta świeca przed zapłonem - 10,25 V Napięcie przed zapłonem powinno w ogóle dochodzić do świecy żarowej ??? Po zapłonie napięcie oscyluje od 11,1 V do 11,3 V i utrzymuje się przez kilka sekund po czym spada do wartości przed zapłonem. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2021, 12:59 przez ROBERTO_PL.)
Sprawdź żarówką.
Przed zapłonem czyli? Bo wg mnie po zapłonie to po wciśnięciu przycisku start do uruchomienia silnika. Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2021, 20:14 przez krzysztofk.)
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo (14-12-2021, 00:37)ROBERTO_PL napisał(a): Na zimnym silniku po wciśnięciu START kontrolka zapala się na kilka sekund i gaśnie po czym następuje rozruch silnika. Jednak na wyświetlaczu mam komunikat "SPRAWDŹ WTRYSK"Czyli masz spaloną przynajmniej jedną świecę i stąd komunikat "Sprawdź wtrysk". Na ciepłym silniku ten komunikat nie będzie występował. Te pomiary napięcia miernikiem nic kompletnie nie dają, występuje napięcie kontrolne z dużym rezystorem i jedynie pomiar pod obciążeniem jest miarodajny. Wskazówkę dał Ci @ krzysztofk. Czas świecenia kontrolki zależy od temperatury silnika, rano będzie to powiedzmy dwie trzy sekundy, później to tylko chwilowe zaświecenie. To normalne w tych silnikach.
op
(14-12-2021, 20:11)krzysztofk napisał(a): Sprawdź żarówką. Przed zapłonem czyli przed wciśnięciem START, na zamkniętym samochodzie z wygaszonymi zegarami. Po zapłonie, tzn. po wciśnięciu START z nogą na hamulcu i wrzuconym biegu przed uruchomieniem silnika.
Sprawdzaj w momencie gdy wciskasz start do uruchomienia silnika. Tylko żarówką.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
op
(14-12-2021, 20:28)andrzejwa napisał(a):(14-12-2021, 00:37)ROBERTO_PL napisał(a): Na zimnym silniku po wciśnięciu START kontrolka zapala się na kilka sekund i gaśnie po czym następuje rozruch silnika. Jednak na wyświetlaczu mam komunikat "SPRAWDŹ WTRYSK"Czyli masz spaloną przynajmniej jedną świecę i stąd komunikat "Sprawdź wtrysk". Na ciepłym silniku ten komunikat nie będzie występował. Świece żarowe wykręcone i sprawdzone wszystkie cztery, po podaniu napięcia i masy bezpośrednio z akumulatora świece grzeją. (15-12-2021, 06:30)krzysztofk napisał(a): Sprawdzaj w momencie gdy wciskasz start do uruchomienia silnika. Tylko żarówką. Sprawdzałem żarówką od świateł mijania H7 12V 55W. Zasilanie żarówki od zasilania świec żarowych, minus z akumulatora. Po włączeniu zapłonu, tzn. bieg wrzucony, pedał hamulca wciśnięty, po wciśnięciu START żarówka świeciła się przez około 10 sekund po czym gasła. Sprawdziłem tak wszystkie cztery przewody zasilające świece żarowe. Przy próbie uruchomienia auta żarówka również zaświeciła się, tym razem przez około sekundę, może dwie, po czym następował rozruch silnika i żarówka gasła. Sprawdziłem tak również wszystkie cztery przewody zasilające świece żarowe. Świece żarowe sprawdzone, prąd do nich dochodzi, a nadal jest problem z uruchomieniem zimnego silnika. Po pierwsze, rozrusznik długo kręci, a po drugie, jak już silnik odpali to przez chwilę nierówno pracuje, tak jakby nie wszystkie cylindry chodziły. Podmienię jeszcze moduł grzania świec żarowych, bo mam takie dziwne wrażenie, tak jakby na tym drugim module zdecydowanie lepiej silnik się uruchamiał. Komunikat SPRAWDŹ WTRYSK nadal na zegarach, ale Clip pokazuje mi jeszcze usterkę zaworu EGR - ZAWÓR W POZYCJI OTWARTEJ. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2021, 17:29 przez ROBERTO_PL.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości