Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie odpala, przepala bezpiecznik cal2.


fazi69
Zarejestrowani

op Witam. Pierwszy raz zawiódł mnie więc mój bolid szybciej niż myślałem. Ruszyłem dziś w trasę i po około 30 kilometrach, podczas postoju, zgasł mi silnik. Wcisnąłem start, zakręcił może z pół obrotu z wielkim trudem a następnie zobaczyłem siwy dym uciekający przez podszybie po lewej stronie. Przerażony chwyciłem się odłączać akumulator i szukać gaśnicy. Nie było na szczęście takiej konieczności. Teraz nie świeci się nic, nawet dioda immo. Nie działa klapa bagażnika, nic. Po krótkich testach miernikiem, stwierdziłem, że przepalił się bezpiecznik CAL2 na dodatniej klemie akumulatora. Nie jestem jednak pewien, czy było on źródłem dymu. Po zrobieniu obejścia, zegary i szyby są .... jednak jakakolwiek próba rozruchu kończy się efektownym zniszczeniem obejścia. Nie miałem problemów z rozruchem wcześniej, nie było problemów z ładowaniem. Akumulator pokazuje 12.8v, więc też jakoś żyje jeszcze. Jestem po wymianie rozrządu (kilka dni) oraz paska akcesoriów. Z innych problemów w ostatnich dniach, które mogą mieć związek z awarią : Klima jakieś 2 tygodnie temu zaczęła hałasować, wewnątrz nie było słychać ale na zewnątrz było głośno. Wczoraj przestała się załączać całkiem. Czy jakieś problemy z rolkami,łożyskami,sprzęgłami klimy mogą mieć z tym związek ? Czy zatarta rolka na pasku akcesoriów może spowodować chmurę dymu pod maską na elektryce ? Pytam na razie tak ogólnie bo może to jakiś znany problem. 
Wieczorem powinienem wiedzieć więcej. Idę grzebać a tymczasem proszę mnie naprowadzić na jakieś wątki o których nawet nie pomyślałem ;-)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Palenie głównego zabezpieczenia prądowego to solidne zwarcie do masy. Zwykle spowodowane przetarciem lub przepaleniem któregoś z głównych przewodów prądowych.
Nauczony własnymi doświadczeniami ( co prawda w Kangoo, ale też Renault )- proponuję sprawdzić najpierw przewód akumulator - rozrusznik, później sam rozrusznik, najlepiej po wymontowaniu, żeby niepotrzebnie nie ryzykować.
Kolejna sprawa do sprawdzenia to przewód alternator - akumulator.
Jak tu nie będzie winnego - pozostaje gdybanie i szukanie spalonej wiązki.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-05-2016, 19:14 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
fazi69
Zarejestrowani

op Wszystko wskazuje na rozrusznik ... jutro bolesny proces jego wyciągania.

Odpowiedz
fazi69
Zarejestrowani

op A więc wszystko jasne. Koło napędowe klimatyzacji zespawało się z obudową sprężarki :-D To z kolei spowodowało zatrzymanie całości w takim stopniu, że próba odpalenia spaliła rozrusznik. Wszystko wymienione, można jechać. Nauka niech będzie z tego taka dla googlających podobny problem, że jak coś tam już szumi i się zastanawiacie czy robić to odpowiedź brzmi : ROBIĆ !

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi fazi69 za ten post post:
  • lolo001




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości