Łukasz883
101
0
11
11
SC II ph II
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Gorlice
op
Koledzy mam do was pytanie. Wymieniałem w moim grand scenicu 1.6 16V lpg wężyk wody od reduktora. Podczas składania po zamontowaniu akumulatora dokręcając plusową klemę lekko dotknąłem podszybia i się zaiskrzyło. Autonie odpala zaraz po włożeniukarty i wciśnięciu przycisku start świeci sie low batterry oraz lowoil pressure i włącza sie automatycznie wentylator.
Sprawdzilem i naładowałem akumulator i dalej nic. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki pod maską przekaźniki i bezpieczniki w kabinie i wszystkie wydaja sie być ok.
Mieliście podobne tematy?
Może ktoś z was pomoże?
Dodam że wyciągnąłem rozrusznik żeby sprawdzić go lecz wydaje się być ok.
Z góry dzieki za pomoc juz niewiem gdzie szukać.
TomaszB napisał 07-02-2021, 08:33:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2021, 11:33 przez TomaszB.)
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 07-02-2021, 08:19
Sprawdzałeś bezpieczniki na klemie plusowej akumulatora, te duże.
Pewnie one polecialy. .
Ew. bezpieczniki w skrzynce obok akumulatora.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2021, 08:22 przez scrabi.)
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Łukasz883
101
0
11
11
SC II ph II
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Gorlice
op
Hej sprawdziłem te i te obok akumulatora i wszystkie są dobre. Niewiem jak sprawdzić te przekaźniki pod maską. Te co wysłałeś sprawdziłem miernikiem i jest na nich przejście czyli chyba są dobre
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2021, 08:33 przez Łukasz883.)
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 07-02-2021, 09:16
Przekaznij zasil z aku, i sprawdz omomierzem czy sa przejścia.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Łukasz883
101
0
11
11
SC II ph II
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Gorlice
op
A wiesz który przekaźnik jest od rozrusznika?
•
ko-ma
9,618
28
1640
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 07-02-2021, 12:04
Objaw niskiego napięcia zasilania.
1. Możliwe przypalenie złącza masy (pod akumulatorem bądź jednego ze złącz zasilania (skrzynka na akumulatorze bądź same klemy).
2. Bardziej prawdopodobne - uszkodzenie obwodu wzbudzenia alternatora.
3. Mniej prawdopodobne - uszkodzenie samego akumulatora (zwarcie wewnętrzne wskutek wygięcia płyt po przeciążeniu np. zwarciem).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2021, 12:06 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Łukasz883
101
0
11
11
SC II ph II
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Gorlice
op
Rozumiem tylko niewiem dlaczego włącza się wentylator i pokazuje błąd niskiego ciśnienia oleju i low batterry
A i na komputerze Delphi pokazało błąd brak + po zapłonie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2021, 12:06 przez Łukasz883.)
•
ko-ma
9,618
28
1640
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 07-02-2021, 12:09
(07-02-2021, 12:05)Łukasz883 napisał(a): Rozumiem tylko niewiem dlaczego włącza się wentylator i pokazuje błąd niskiego ciśnienia oleju i low batterry
A i na komputerze Delphi pokazało błąd brak + po zapłonie
Sam sobie odpowiedziałeś: brak lub zbyt niskie napięcie zasilania któregoś z modułów, Scenic jest na to wyjątkowo czuły.
Zacznij od podmienienia akumulatora na inny, sprawny (czasami zdarza się, że akumulator pracujący w innym samochodzie w Scenicu mioe sprawdzi się, zatem
w razie niepowodzenia proponuję podstawić jeszcze jeden akumulator; proszę nie sugerować sie, ze napięcie na klemach jest powyżej 12V - to jeszcze nie wszystko ).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2021, 12:10 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Łukasz883
101
0
11
11
SC II ph II
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Gorlice
op
Już podmieniałem na dwa inne i jeden zupełnie nowy akumulator i niestety nic nie dało
•
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Na module pod maską masz kostkę czteropinową opisaną jako PPM1. Nie wypinając kostki podaj na trzeci pin + z akumulatora. Jest to zasilanie rozrusznika po stacyjce. Najlepiej żebyś miał włączony zapłon i auto musi być na luzie (żeby nie chciało cię rozjechać).
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
|