Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nawiew manualny, działa tylko na 4 biegu


gustaw76
Zarejestrowani

op Witam serdecznie

Wczoraj przestał mi działać nawiew, na 1,2,i 3 biegu, natomiast na 4 działa, wnioskuję, po przeczytaniu kilku podobnych tematów, że najprawdopodobniej padł opornik nawiewu, takzwany rezystor.
Najprościej było by wymienić cały rezystor, niestety ta opcja jest droga w porównaniu z wymiana samego tranzystora HUF75344G3 i tu mam pytanie do znawcówBiggrin
czy za wyżej opisaną usterkę odpowiada właśnie ten tranzystor który wlutowany jest w rezystor? Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna?
Przed wczoraj gdy nawiew działał, słyszałem szum wody po włączeniu dmuchawy.

Mój Scenic to model 2005
1,6 16V
83 KW

W tym temacie wszystko jest fajnie opisane, poza usterką która spowodowała wymianę  - https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...-Scenic-II

pozdrawiam Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2019, 17:07 przez gustaw76.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Masz manualny przełącznik czy climatronic?
Skoro słyszałeś chlupanie wody po włączeniu nawiewu to masz zatkane odpływy i woda dostała się do wentylatora nawiewu. Pewnie też masz wodę w schowkach pod nogami albo przynajmniej wszystko mokre.
Na początek sprawdź odpływy wody w podszybiu. Potem wymontuj moduł i zobacz czy da się coś z nim zrobić.
Teraz doczytałem, że masz manuala.
Więc nie ma tam tranzystira tylko zwykła opornica.
Więc albo upalona opornica albo styki w przełączniku.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2019, 18:22 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • gustaw76
gustaw76
Zarejestrowani

op Dzięki za szybką odpowiedź Biggrin
Myślałem że obejdzie się bez ściągania podszybia, z tego powodu że nie mam ściągaczaSad 
Zrobię jak radzisz, najpierw usunę wodę z podszybia a później sprawdzę moduł!
Na pewno nie mam rezystora ? 

Cytat:Więc albo upalona opornica albo styki w przełączniku.

Chodzi o przełącznik z kabiny?

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Nie, chodzi o rezystor, opornicę. Poszukaj na forum, jest manual jak się do niego dostać.
Ja jak ściągałem podszybie to nie używałem ściągacza do ramion wycieraczek, schodzi dość łatwo.
To musisz zrobić, to udrożnienie odpływów w pierwszej kolejności. Są "patenty" na forum jak to bez wysiłku zrobić.
Ja np: używam węża ogrodowego, wkładam do tego gumowego zakończenia w podszybiu i odkręcam wodę. I miły dla oka obraz jak woda szoruje dołem pod błotnikiem Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2019, 20:50 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • gustaw76
polaq
Zarejestrowani

Napisałem opornica dlatego, że jest to zestaw rezystorów odpowiednio połączonych w pakiet.
Zwykle nazywa się to po prostu rezystorem dmuchawy.

Jeżeli ktoś nie dokręcał wycieraczek na siłę to bez ściągacza się obejdzie. Luzujesz nakrętkę (odkręcasz ale nie do końca) i naciskasz z czuciem ramię wycieraczki w kierunku szyby. W większości przypadków nie trzeba używać dużej siły.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2019, 21:23 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • gustaw76
gustaw76
Zarejestrowani

op Już zamówiłem ściągacz, jestem drugim właścicielem i nie wiem czy kiedykolwiek wycieraczki były ściągane Sad
na drugi tydzień zabiorę się za demontaż i udrożnienie odpływów ! ( w tym tyg. już nie dam rady Sad )
Następnie wymiana opornicy, co mnie trochę martwi bo wyczytałem że wtyczka jest podłączona do dmuchawy przez jakieś zakamarki od strony kierowcy Sad podobno są problemy z przepchnięciem wtyczki przez te zakamarki!

Aha, jeszcze jedno pytanie, opornice- tranzystor dmuchawy manualnej, mogę już zamawiać bez strachu że to coś innego?

pozdrawiam i dziękuję za pomoc  Cheers

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2019, 10:26 przez gustaw76.)

Odpowiedz
Wojtas_BB
Zarejestrowani

Nawet jej nie próbuj wyciągać. Utnij kabel przy starej opornicy, z nowej utnij wtyczkę, zlutuj oba kable razem (ważne żeby pomiędzy nową opornica a starą wtyczką kabel był jak najdłuższy. Wtyczka do gniazda, kabel po deską, opornica tam gdzie jej miejsce i po temacie.

Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Wojtas_BB za ten post post:
  • gustaw76, Ogrodnik
A2-eR11
Zarejestrowani

Stary kabel z wtyczka mozna uciac, bo niepotrzebny i go wyjac od strony wentylatora nagrzewnicy. Opornice wyjac bo nic juz nie bedzie jej blokowac przy wyciaganiu, a wowczas nowy kabel puscic dolem a nie gora. po co sie meczyc, jak dolem tez bedzie dzialac, nie bedzie widoczny i spokojnie dlugoscia go wystarczy.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • gustaw76
gustaw76
Zarejestrowani

op Dziękuje Panowie za rady  Thumbup
Opornica - rezystor do manualnej dmuchawy wygląda jak w załączniku?
w opisie podane jest że pasuje do takiej wersji Renault Scenic -
 Renault
Scénic II
2005/10-2019/12        
JM0/1_
1.6 16V
1598 ccm, 82 KW, 112 PS

Link do aukcji:https://www.ebay.de/itm/WIDERSTAND-HEIZU...1438.l2649
Kupuje to na ebay, bo aktualnie jestem za granicą, stąd moje pytania  Angel jeszcze jedno pytanie, macie jakieś fotki albo linki, gdzie dokładnie jest ta wtyczka i opornic w wersjach manualnej?

Tak poza tematem, skąd różnica w KW, w Polsce wpisują do dowodu 83KW a w Niemczech 82KW?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2019, 12:56 przez gustaw76.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

taki rezystor pasuje wlasnie do wersji z manualna klimatyzacja, albo bez klimatyzacji (sama nagrzewnica).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2019, 16:53 przez A2-eR11.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • gustaw76




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości