Nawiew Scenic 3
Elektronika która decyduje o obciążeniu silnika ładowaniem. Spadek obrotów wentylatora pewnie jest zauważalny przy przyspieszaniu, jak hamujesz silnikiem wentylator pewno przyspiesza. Podobna sytuacja ma wpływ na jasność świateł która da się zauważyć.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przy przyśpieszaniu "odłączany" jest alternator i wszystkie odbiorniki zasila tylko akumulator. Napięcie sieci spada z 14.5 V do 12,5. Przy hamowaniu alternator ładuje ze zdwojoną mocą przez co napięcie rośnie nawet do ponad 15 V. Tak działa system ESM (Energy Smart Menager) czyli system odzyskiwania energii zainstalowany w Twoim samochodzie.
(03-12-2020, 12:21)andrzejwa napisał(a): Przy przyśpieszaniu "odłączany" jest alternator i wszystkie odbiorniki zasila tylko akumulator. Napięcie sieci spada z 14.5 V do 12,5. Przy hamowaniu alternator ładuje ze zdwojoną mocą przez co napięcie rośnie nawet do ponad 15 V. Tak działa system ESM (Energy Smart Menager) czyli system odzyskiwania energii zainstalowany w Twoim samochodzie.Czy w każdym Scenicu III jest ten system? Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka (03-12-2020, 22:23)Wozny84 napisał(a): Czy w każdym Scenicu III jest ten system?nie tylko w tych Energy 2 czyli od ph2 i nie we wszystkich silnikach (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2020, 22:41 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości