Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Napięcie w kostce


haszczurur
Zarejestrowani

op Witam,
Czy ktoś orientuje się jakie powinno być napięcie w kostce elektrycznej od tylnego czujnika poziomowania ksenonów.
W tej kostce są 3 przewody
Pozdrawiam

Odpowiedz
milejow
Zarejestrowani

12V po zapłonie, masa i sygnał sterujący do przetwornic w lampach

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi milejow za ten post post:
  • haszczurur
wojteks
Zarejestrowani

(03-06-2023, 17:44)milejow napisał(a): i sygnał sterujący do przetwornic w lampach
Raczej silniczków regulacji wysokości świecenia lamp.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • haszczurur
milejow
Zarejestrowani

Silniczkiem w xenonie steruje przetwornica na podstawie sygnału z czujnika położenia na zawiasie

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi milejow za ten post post:
  • haszczurur
haszczurur
Zarejestrowani

op U mnie w kostce tylnego czujnika na dwóch przewodach jest niecałe 5V a na trzecim nie ma nic.
Na kostce przedniego czujnika jest 12V a po uruchomieniu silnika 13V, na silniczkach reflektorów też 13V
Problem w tym że ksenony wogole się nie poziomują.
Dźwigienki sprawne, kostki czyste, piny proste.
Komputery twierdzą że nie ma sygnału z tylnego czujnika.
Ktoś się orientuje jakie parametry powinien mieć ten czujnik.
Czy tak jak na tym filmie https://www.google.com/url?sa=t&source=w...BHGTQHauNa
Ja sprawdzałem i przy kręceniu dźwignią nic się nie dzieje, wartości na multimetrze stoją w miejscu a do tego są o wiele mniejsze niż na filmie.

Odpowiedz
milejow
Zarejestrowani

Wprowadziłem Cię w błąd bo informacje zaczerpnąłem z Autodaty która jak się okazało plecie bzdury. W rzeczywistości sterowanie światłami jest trochę inaczej rozwiązane, przedni czujnik poziomu zawieszenia jest jednocześnie sterownikiem kontrolującym silniczki w reflektorach a tylny czujnik dostaje zasilanie 5V i masę z przedniego czujnika i wysyła sygnał zwrotny do modułu z czujnikiem o poziomie zawieszenia. Na forum Laguny jest dokładny opis naprawy tych czujników, dostaje się do nich woda i koroduje płytka ze ścieżkami wewnątrz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2023, 12:58 przez milejow.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi milejow za ten post post:
  • haszczurur
wojteks
Zarejestrowani

Więc jednak nie przetwornica steruje silniczkiem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • haszczurur
haszczurur
Zarejestrowani

op To że nie przetwornica steruje wiedziałem gdyż forumowy kolega Zawadz mi o tym powiedział.
Ale bardzo mnie cieszy że potwierdziliście to że w tylnej kostce jest 5V a nie 12
Wskazuje na to że padł tylny czujnik/regulator i nie daje sygnału do czujnika przedniego
Rozebrałem go ale w środku wygląda jak nowy z tym że tak jak już pisałem multimetr nie reaguje po kręceniu dźwignią
Wiem że w M2 i SC2 po lifcie trochę inaczej odbywa się sterowanie poziomowaniem.
Może być że sterowanie idzie przez przetwornicę.
W niektórych M2 i SC2 jest osobny moduł do sterowania ksenonami a u mnie sterownikiem jest przedni czujnik.
Byłem u fachowca i stwierdził usterkę tylnego czujnika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2023, 16:29 przez haszczurur.)

Odpowiedz
milejow
Zarejestrowani

(08-06-2023, 15:41)wojteks napisał(a): Więc jednak nie przetwornica steruje silniczkiem.

Oczywiście miałeś rację Clapping

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op Czujnik poziomu zamówiony.
Zobaczymy czy poziomowanie ożyje.
Dziękuje za zaangażowanie wszystkie odpowiedzi zostały wynagrodzone zgodnie z zasadami forum ?
Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2023, 12:40 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • pio555




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości