Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Mechanizm Wycieraczek Grand Scenic 2


msokolow1
Zarejestrowani

op Witam. Mam pytanie, bo dziś podczas jazdy przestała mi działać prawa (pasażera) wycieraczka, działa tylko kierowcy. Obstawiam ze cos tam się wyrobiło i mam od znajomego cały mechanizm tylko ze on miał krótkiego w dieslu. Moje pytanie czy mechanizm jest taki sam wymiarowo i mogę go śmiało montować czy na przykład czymś się różni. Dzięki za odp.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2024, 23:41 przez msokolow1.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Możesz śmiało

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

Moze styki nie działaja . Jak wiesz gdzie to wypnij przewody od wycieraczki, potem jakims srodkiem na styki.
I moze zadziala. U moim gruzie 3 rzeczy tak zostały naprawione.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2024, 08:11 przez ljs_ljs_ljs.)

Odpowiedz
darg
Zarejestrowani

S2 ma "klasyczne" wycieraczki z mechanizmem (trochę rozbudowanym na prawej). To zupełnie inny układ niż w S3. W tym wypadku czyszczenie styków nie pomoże.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

w S2 uszkadza się łozysko w prawej wycieraczce
albo wymiana mechanizmu albo regeneracja poprzez wymianę łozyska ze srubą

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Ramiona wycieraczek różniły się tylko mocowaniem samego pióra (przedlift / polift). Są zamienne. Zwróć tylko uwagę by nie mieć dwu różnych - będziesz mieć zamieszanie z doborem piór wycieraczek.
Jeśli masz delikatnie wyczuwalny luz w tym na wymianę - wymień, przed montażem do auta, łożyska. Są tanie, robota niezbyt skomplikowana, a masz spokój najprawdopodobniej na zawsze.

Odpowiedz
noise
Zarejestrowani

Ja przed wymianą całego mechanizmu, używany, na podmianę rozebrałem w drobny mak, wszystko przepłukałem i nałożyłem nowy smar. Działa o niebo lepiej niż przed zabiegiem. Nie jest to jakaś skomplikowana robota, trzeba tylko uważać by nie zgubić podkładek od trzpieni.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości