Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ładownaie akumulatora


Daroreno
Zarejestrowani

op Witam mam pytanie związane z klapa maski czy tam jest jakiś czujnik jej zamknięci aj ak tak to gdzie.
Sytuacja następująca podłączam aku do lądowania i zamykam samochód z pilota , po chwili myga dioda od ręcznego ze awaria i ciągle świeci.
Jak nie zamknę samochodu w tej samej sytuacji to nie chcą sie wygasić zegary a dioda dalej myga. Biorąc prąd wskazuje miernik ladowania.
Jak odłączę prostownik i zamknę maskę wszystko wraca do normy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2019, 22:17 przez pio555.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

masz alarm ?

Odpowiedz
Daroreno
Zarejestrowani

op nie

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

To jak go nie zamkniesz to i tak po paru minutach zegary powinny zgasnac

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

chyba po 15min wyłączy się całe oświetlenie i zegary rónież

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
bamil
Zarejestrowani

(24-01-2019, 11:36)Daroreno napisał(a): podłączam aku do lądowania i zamykam samochód z pilota
Chcesz powiedzieć, że ładujesz akumulator, który jest podłączony do instalacji samochodowej? Nie odłączasz klem?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bamil za ten post post:
  • Mati
Mati
Zarejestrowani

brawo, dobry post.

tak nie powinno się ładować bo możesz mieć problem z instalacją elektryczną w aucie, dajesz zbyt duże napięcie na instalacje.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(24-01-2019, 13:58)bamil napisał(a):
(24-01-2019, 11:36)Daroreno napisał(a): podłączam aku do lądowania i zamykam samochód z pilota
Chcesz powiedzieć, że ładujesz akumulator, który jest podłączony do instalacji samochodowej? Nie odłączasz klem?

Na to wygląda.
Przyznam, że jestem pod wrażeniem.
Już sam pomysł ładowania akumulatora pod zamkniętą maską jest "nieco" ryzykowny.
jak się to kończy - mieliśmy przykład na lokalnym podwórku - ładowane były akumulatory w Fordzie MUTT.
Skończyło się ekspresowym myciem i dezaktywacją kwasu, na szczęście bez szkód w ludziach (w chwili wybuchu akumulatory znajdowały się w zamkniętym zasobniku pod siedzeniem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(24-01-2019, 11:36)Daroreno napisał(a): związane z klapa maski czy tam jest jakiś czujnik
może jak w tym samym czasie ładujesz, robisz jakie zwarcie, tak się zdecydowanie nie robi
Otworz auto i maskę, zamknij auto, odepnij klemę, podłącz prostownik i nie domykaj maski. Tak żebyś mógł ją później otworzyć

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Wojtas_BB
Zarejestrowani

Kwestia czym ładuje. Elektroniczne ładowarki (nie mylić z prostownikami) są bezpieczne i można nimi ładować akumulatory bez odpinania. Robiłem tak w SC2 kilkukrotnie. Jedyne co, to dzienne mrugały, bo ładowarka jest impulsowa stąd światła mierząc wzrost napięcia zapalają się i gasną.
Prostownikiem z prawdziwego zdarzenia nie ryzykowałbym.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Wojtas_BB za ten post post:
  • tilok




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości