Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

LPG w Scenic III 1.4 TCE


Mello3x
Zarejestrowani

(13-02-2020, 18:37)bologno napisał(a): Nie wiem na jakiej zasadzie działa utrzymanie gwarancji instalacji Tech. Ja mam STAG-a, i w moim przypadku obowiązkowo co 10tyś. trzeba przyjechać na przegląd, aby utrzymać gwarancję 2 lata na osprzęt i montaż oraz 5 lat gwarancji na sterownik i elektronikę.
Jest tak samo.

Odpowiedz
Mello3x
Zarejestrowani

(13-02-2020, 18:37)bologno napisał(a): Ja mam STAG-a,

Jakie graty masz STAG-a tak pytam z ciekawości ?

Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

(17-02-2020, 08:18)Mello3x napisał(a):
(13-02-2020, 18:37)bologno napisał(a): Ja mam STAG-a,

Jakie graty masz STAG-a tak pytam z ciekawości ?

 - zbiornik BORMECH 49l 630/200 pod pojazdem (wchodzą około 42-43litry)
 - reduktor AC R01
 - wtryskiwacze AC W02
 - sterownik STAG-4 Q-BOX PLUS
 - przewody: PARKER, FARO, kolanka aluminiowe

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bologno za ten post post:
  • Mello3x
Mello3x
Zarejestrowani

(18-02-2020, 18:40)bologno napisał(a):  - zbiornik BORMECH 49l 630/200 pod pojazdem (wchodzą około 42-43litry)
 - reduktor AC R01
 - wtryskiwacze AC W02
 - sterownik STAG-4 Q-BOX PLUS
 - przewody: PARKER, FARO, kolanka aluminiowe
Mam te sam zbiornik, ta sama pojemność. Przewody sztywne też faro, elastyczne ibras. Stag robi bardzo dobre instalacje. Nie potrzeba zakładać BRC czy Prinsa.

Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

Zakładanie Prinsa to kompletna przesada. A czy ktoś woli BRC czy STAG to już nie ma różnicy, bo koszt instalacji podobny, są to dobre instalacje a co do awaryjności to jak się trafi tak będzie.

Jedno jest pewne, że silnik 1.4 Tce bardzo dobrze nadaje się do LPG, nie wymaga jakiś specjalnych modyfikacji w osprzęcie oraz strojeniu. Podstawa, zresztą jak przy każdym silniku to odpowiedni osprzęt, fachowość montera i odpowiednia regulacja - najlepiej z dołożoną sondą szerokopasmową, gdyż Scenic 3 nie posiada takiej na pokładzie. Użytkownik musi pamiętać o wymianie filterków co 10tyś, tankować najlepiej na lepszych stacjach i co jakiś czas kontrolować wystrojenie mapy wtrysku LPG (szczególni długa jazda na mocno ubogiej mieszance może mieć szkodliwy wpływ). Co około 60 tysięcy warto byłoby skontrolować luzy zaworowe, co też nie jest filozofią i ogarnięty mechanik zrobi to sprawnie i niedrogo, a nie jak niektórzy na różnych portalach przestrzegali, że koszt sprawdzenia nawet 2-3tyś. może wynosić...

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi bologno za ten post post:
  • h4jt, jarcik007
Mello3x
Zarejestrowani

(19-02-2020, 22:35)bologno napisał(a): A czy ktoś woli BRC czy STAG
Przy Brc za naprawę pogwarancyjną płacisz razy 4

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Obecnie 7 rok  jeżdżę moim Scenikiem, żona Meganką Coupe 6 rok i wymieniam tylko filtry, wcześniej mieliśmy Sc1, Sc2 z 2.0 16V F4R oraz Megane II 1.6 16V K4M wszystkie były i są z BRC, co do kosztów serwisowania pogwarancyjnego i jego cen wszystko zależy od zakładu, a nie od marki.

Tu proszę opinia doświadczonego instalatora (gregor0819) z forum LPG, którą mogę zdecydowanie potwierdzić z własnych doświadczeń warsztatowych oraz opinii naszych klientów.
https://lpg-forum.pl/post938817.html#p938817

Co do instalacji Prins, to były one 1,4TCe w Niemczech i Holandii, auta z tą instalacją były dostępne jako nowe w salonach Renault, posiadamy jednego takiego Scenika w rodzinie, obecnie ma on około ~190tys.km przebiegu, przy 160tys.km miał regenerowany reduktor, można go również zastąpić reduktorem innej firmy.      

Co do regulacji luzów zaworowych, to w moich 1,4TCe niczego nie musiałem zmieniać, jedynie profilaktycznie sprawdziłem po przejechaniu 80tys.km na LPG i wszystko jest w normie.
Posiadamy też Sc3 Grand, który robi jako wół roboczy na taxi, dobija już do  300tys. przy przebiegu ~210tys.km był robiony rozrząd i były sprawdzane luzy zaworowe, również były w normie.
Także bajki i mity o kłopotliwej i drogiej regulacji są wyssane z palca, a powtarzają je Ci, którzy nie mają, nie mieli i nie znają tego silnika.
Osobiście uważam, że jest to b.dobry silnik pod LPG, jeździ mi się nim lepiej jak wcześniejszym 2.0 16V F4R, którego sobie bardzo chwaliłem, w 1.4TCe kultura pracy, dynamika i przyśpieszenie jest na wysokim poziomie, nawet spalanie jest mniejsze jak w 2.0

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2020, 09:44 przez h4jt.)

Odpowiedz
Mello3x
Zarejestrowani

(20-02-2020, 09:06)h4jt napisał(a): BRC, co do kosztów serwisowania pogwarancyjnego i jego cen wszystko zależy od zakładu
Dużo osób montuje instalacje Brc, więc musi być to dobry produkt. Kwestia jest tylko taka jeśli nie masz w mieście bądź w okolicy kogoś kto serwisuje brc to lepiej się to nie pakować. Nie ma sensu jeździć na drugi koniec Polski na serwis, co 10 tys. km. Najważniejsze jest odpowiednie strojenie przy użyciu sondy szerokopasmowej. W polskich instalacjach przy dobrym wystrojeniu, też nic nie musisz zmieniać. Jeździsz tylko na serwis. Wszystko wychodzi na początku. Przecież może ci się trafić fabrycznie uszkodzony wąż, wtryskiwacz, kolanko na reduktorze. W Polsce jest też kiepskiej jakości rosyjski gaz. Problemem jest syf zawarty w gazie, który potrafi skutecznie zafajdać wtryski. Słabo to kontrolują. Biorę w łapę i przymykają oko.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2020, 10:48 przez Mello3x.)

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Obecnie dobry szanujący się warsztat instalatorski LPG ogarnia wszystkie instalacje produkcji Polskiej i zagranicznej oraz potrafi stroić instalacje przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR, bo to już jest standard, nawet najlepsze oprogramowanie auto-adaptacji  sterownika LPG nie zastąpi dobrego strojenia z AFR
Co do BRC to ma dodatkowo serwis w całej EU, dodatkowo BRC ma w PL mobilny serwis z którym można się umówić w konkretnym warsztacie lub punkcie, liczba partnerów BRC w PL jest bardzo duża  https://www.lpg-brc.pl/index.php/siec-serwisow
Oprócz tej listy jest wiele mniejszych warsztatów, które serwisują BRC, wielu instalatorów zakłada Staga, BRC, KME i inne

Jak już wspomniałem mam i miałem trochę aut z BRC i nigdy mnie nie zawiodło, raz zestrojone nie wymagało poprawek na lata, dobrze zaprojektowany algorytm w oprogramowaniu dobrze kontroluje i stabilnie trzyma parametry, przykład mój wcześniejszy ScII 2.0 16V F4R, który nadal jeździ u mojego kumpla z przebiegiem ponad ~250tys. auto ma już 12lat, oprogramowanie i zestrojenie z 2008 roku, w 2015r. regeneracja reduktora.  
Każda instalacja jest dobra, ważny jest solidny montaż i zestrojenie, BRC też można spaprać przy montażu.

Te fotki juz  nie raz wrzucałem, tak wyglądają denka tłoków z moich 1,4TCe oraz kumpla Opla 1.4T, wszystkie instalacje strojone z AFR i na hamowni, jak widać zero nagaru, okopceń czy sadzy, wyglądają jak nowe z fabryki, fotki zrobione prostą kamerką endoskopową wprowadzoną przez otwór świecy przy wymianie, przebiegi 80, 90 i 110tys. na LPG, świece po przebiegach 30~40tys. również wyglądały bardzo dobrze, oleje silnikowe wymieniane co 10~12tys. góra 15tys.

Załączone pliki

Miniatury
           

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2020, 11:50 przez h4jt.)

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • hekto105, TomaszB, woytus
hekto105
Zarejestrowani

Witam,

Planuje zagazować swojego Scenica i w dwóch warsztatach dostałem różne opcje instalacji a mianowicie- pierwsza z lubrykacją a druga bez. Moje pytanie czy do 1.4TCe warto założyć lubrykator czy jest to "naciąganie"?

Czy ktoś gazował już Scenica z tym silnikiem w Łodzi? Zastanawiam się nad warsztatem Nagaz lub AutoCrab.

Załączam otrzymane oferty z obu warsztatów. W Autocrabie brakuje w ofercie emulatora, który i tak bym chciał dołożyć.


Oczywiście przed montażem będę jechać na sprawdzenie luzów Biggrin

Załączone pliki

Miniatury
       

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi hekto105 za ten post post:
  •




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości