Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

LPG w Scenic III 1.4 TCE


pio555
Junior Administratorzy

(09-03-2019, 11:58)h4jt napisał(a): strojenie z AFR i pod obciążeniem bez hamowni kuzyn zapłacił 3,2zł. W wersji krótkiej lub Grand 5os. zbiornik 65L byłoby jakieś 150-200zł mniej.
za instalacje BRC z strojeniem na hamowni 3,2 tys?
z którego roku ta cena?
sam koszt hamowni to 150-200zł...
u mnie w mieście nikt normalny (nie garażowiec) poniżej 4tyś nie chciał się tknąć silnika TCE...
jedna firma w mieście z strojenie AFR i hamownią chciała za najtańszą dostępną instalację 4200

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

Dla porównania w czerwcu ubiegłego roku zapłaciłem równe 3 patyki, za instalację STAG w moim 1.4 Tce. Butla pod pojazdem zmieściła się 49l. Zakładałem w najlepszym warsztacie w mojej okolicy, który jest autoryzowanym serwisem STAG. BRC kosztowałoby mnie kilka stówek więcej. W cenie strojenie kompleksowe z wykorzystaniem dodatkowej sondy szerokopasmowej, podpiętej w układ wydechowy. Strojenie odbyło się na postoju oraz w trasie w różnych warunkach jazdy. Hamownia przy tym silniku jest niepotrzebna do wystrojenia instalacji. Chyba, że ktoś chce więcej mocy uzyskać a ponadto nie każdy warsztat LPG ma hamownię.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(09-03-2019, 12:47)bologno napisał(a): Dla porównania w czerwcu ubiegłego roku zapłaciłem równe 3 patyki, za instalację STAG w moim 1.4 Tce. Butla pod pojazdem zmieściła się 49l. Zakładałem w najlepszym warsztacie w mojej okolicy, który jest autoryzowanym serwisem STAG. BRC kosztowałoby mnie kilka stówek więcej. W cenie strojenie kompleksowe z wykorzystaniem dodatkowej sondy szerokopasmowej, podpiętej w układ wydechowy. Strojenie odbyło się na postoju oraz w trasie w różnych warunkach jazdy. Hamownia przy tym silniku jest niepotrzebna do wystrojenia instalacji. Chyba, że ktoś chce więcej mocy uzyskać a ponadto nie każdy warsztat LPG ma hamownię.
zgodzę sie z Tobą
dziś bez hamowni ze strojeniem da sie ogarnąć BRC w cenie 3600-4000 w zależności od butli,wtrysków itp

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Jak dobrze pamiętam 06.2018r. Scenic Grand kuzyna koszt 3,2 kzł
https://www.scenic-forum.pl/Watek-fotki-...#pid499658

Na temat silników TCe jest masę hejtu w necie oraz nieprawdziwych informacji wyssanych z palca, często pisanych przez ludzi, którzy w ogóle nie mieli z nim nic do czynienia, nawet nim nie jeździli, niektórzy gazownicy naciągają ceny twierdząc, że to skomplikowany silnik i trzeba tam nie wiadomo czego, aby jeździł z LPG. Owszem instalacje LPG do silników TCe na wtrysku bezpośrednim będą kosztować około 4kzł.
Są silniki TCe z wtryskiem bezpośrednim jak 1.2 H5F, 1.6 M5M, nowe 1.8 i 1,33 HR13; oraz TCe na wtrysku pośrednim to 0.9 H4Bt, 1.2 D4Ft, 1.4 H4Jt i 2.0 F4Rt.
W tej chwili jest głośno na temat nowego 1,33TCe 115, 125, 140 i 160KM (163KM w Mercedesie A klasa) konstrukcja Renault/Mercedes/Nissan i oczywiście komentarze, że ile to pojeździ, że wyżyłowany, kiedyś o małych dieslech tak rozpisywano 1.3JTD, 1.4 TDI HDI, 1.5dCi, a jednak czas pokazał, że radzą sobie całkiem dobrze.
Nie chcę żeby to wyglądało na kryptoreklamę, ale wszystkie nasze rodzinne oraz naszych znajomych i klientów silniki zostały zagazowane w Czakramie Tarnów, mają je również niektórzy z forum Scenik i Megane, ceny oscylowały w granicach 3kzł. A jeśli ktoś chciał pełen wypas z dopieszczaniem obu map trysku Pb i LPG na hamowni to trzeba dorzucić około 1,2kzł.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-03-2019, 15:27 przez h4jt.)

Odpowiedz
PROSTOnaNIBY
Zarejestrowani

przy jakich przebiegach gazowaliście? ja niedługo kupie 1.4 tce 140kkm. oczywiście do zagazowania. warto? czy darować sobie z takim przebiegiem? licząc, że po 25.000 będzie zwrot (3000zł) czyli u mnie po 2 latach. kolejne 2 lata to zysk i sprzedaż przed 200kkm.
Mati napisał 16-04-2019, 12:39:
popraw dane auta w profilu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2019, 12:39 przez Mati.)

Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

Zwrot kosztów powinien nastąpić po około 12-13 tysiącach km, przy obecnej różnicy między PB a LPG która wynosi około 3zł.

1.4 tce lubi wypić, szczególnie jak się ciśnie turbo to lepiej przejść na LPG, bo budżet sporo to odczuje.

Przebieg nie ma wpływu na to czy instalować czy też nie tylko sprawność silnika. Zadbaj szczególnie o układ zapłonowy prze instalacją i założenie zleć dobremu warsztatowi, nie oszczędzaj na podzespołach.

Silnik ten nie ma żadnych przeciwwskazań do LPG, jedyny malutki minus to trzeba pamiętać, żeby co jakiś czas sprawdzić luzy zaworowe (co jakieś 40-60tyś. km przebiegu na LPG).

Odpowiedz
Maniek_LBN
Zarejestrowani

op dokładnie!, myślę że zwrot będzie dużo szybciej niż 25000km - zakładać i oszczędzać.

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Zwrot nastąpi dużo szybciej, licząc dzisiejsze ceny paliw Pb95 - 4,8zł, a LPG - 2,1zł oraz spalanie średnie przy założeniach 8L Pb95 vs. 10L - LPG zwrot inwestycji nastąpi po przejechaniu ~18tys.km.
Od lat prowadzę dokładne zapiski spalania w naszych autach, u mnie w Sc3 1.4TCe zwrot instalacji nastąpił po przejechaniu niecałych 17tys.km, wliczając w to Pb użyte na rozruch, podobnie było w przypadku M3 Coupe 1.4TCe mojej żony.

Co do sprawdzenia luzów zaworowych o czym pisze kolega @ bologno , warto to oczywiście sprawdzić zwłaszcza przed zamontowaniem instalacji, jednak nasze doświadczenia warsztatowe z tym silnikiem nie wykazują żadnych komplikacji czy problemów z zaworami, nawet przy dużych przebiegach.
W necie można znaleźć informacje o kłopotliwej i kosztownej regulacji zaworów w tym silniku co jest kompletą bzdurą i dziwnym wymysłem niedouczonych redaktorów motoryzacyjnych. Koszt sprawdzenia to koło 200-250zł.

Głowica w 1.4TCe ma system szklanek regulacyjnych, które się porostu wymienia, gdy się zużyją (wytrą), a kiedy to się stanie, jak do tond nikt nie wie, bo jeszcze nikt nie wymieniał, a ni w naszym warsztacie, ani w ASO i nikt nie pisał na żadnym forum :-)
Już pewnie wspominałem na forum, że mamy klienta, który posiada Sc3 Grand 2009r. 1.4TCe z przebiegiem ponad 320tys.km, (200tys. na LPG) jest 2-gim właścicielem auta od przebiegu 160tys.km i szklanek, ani głowicy nie robił, a serwisuje go u nas od przebiegu ~180tys.km, przy ~240tys. robił rozrząd (łańcuch główny, prowadnice, napinacz)
Dodam, że paliwo LPG nie ma absolutnie żadnego wpływu na luzy zaworowe, warunkiem jest jednak prawidłowo dobrana i zestrojona instalacja LPG i dotyczy to wszystkich silników benzynowych !

Osobiście uważam, że 1.4TCe to świetny silnik pod LPG, powiem więcej, dużo lepszy od 1,6 K4M i 2.0 F4R ! a miałem je w Sc1 i Sc2 2.0 F4R oraz w M2 1.6 K4M, więc wiem dobrze jak jeździły i ile spalały LPG. Obecny Sc3 1.4TCe~162KM spala mniej od wcześniejszego Sc2 2.0 F4R 135KM, a ma 27KM i 45Nm więcej, czyli jest dużo sprawniejszy i oszczędniejszy, podobnie jest w żony Megane 3 Coupe 1.4TCe ~158KM spala tyle samo co jej poprzedniczka M2 1.6 K4M 110KM, a różnica to aż 48KM i 56Nm !!!

Możecie wierzyć lub nie, ale takie są moje doświadczenia, szczerze opisane w tym kolejnym poemacie o 1.4TCe. Póki co nie zamierzam się rozstawać z Sc3 ani M3 Coupe, jeżdżą bezawaryjnie i tanio. Bardzo podoba mi się ScIV zwłaszcza Grand, silniki 1,33TCe są jeszcze młode, zobaczymy co czas pokarze :-)
Szerokości i bezawaryjności życzę :-)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • adi84
Maniek_LBN
Zarejestrowani

op Jeśli jesteśmy już w temacie LPG w 1.4 tce- to jakie świece zapłonowe polecacie do jazdy na gazie? i co ile rekomendujecie zmianę?
(jeśli ten temat już był poruszany to prośba o przekierowanie w odpowiednie miejsce)

Odpowiedz
PROSTOnaNIBY
Zarejestrowani

Ja zabieram sie za gazowanie 1.4 tce. jakis konkretny zestaw polecacie? stag vs brc. jakieś specjalne wtryski wspomagacze itp?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości