LPG - PGL podłączenie kontrolki
jak opracowywałem tego manuala,kabel plusowy z elektrozaworu ciągnąłem do kabiny ,i tak spinałem to z przekaźnikiem,teraz w szwagra aucie zrobimy tak,że przekaźnik będzie pod maską i przeciągnie się jedynie kabel z masą do zegarów,tak jest bezpieczniej w razie przetarcia kabla ,nie będzie zwarcia .
to bez znaczenia ,robiłem kiedyś te fotki gdy miałem Megane którą jeździłem i zrobiłem małą aktualizację informacji...przy okazji odkryłem że na 2 pinie czerwonej kostki zaświeca się kontrolka od czujników ciśnienia w kołach ,która nie jest opisana w opisie kostek licznika
Espera
— 22-06-2014, 17:10
op
Ale po co ciagnac z cewki? Nie lepiej z centralki, ktora jest w kabinie?
nie zawsze się da z centralki i nie zawsze do tego da się zastosować przekaźnik ,np. w BRC tak nie zrobisz gdy sygnał jest podawany cyfrowo .Rozbierając przełącznik dodatkowo można utracić gwarancję na niego,a tak mamy kilka minut roboty i wszystko działa .Tu chodziło o to,że nawet licznika nie trzeba wyciągać ,a wylutowanie diody,przecinanie ścieżek czy wstawianie drugiej diody zajmuje więcej czasu ,choć tak też się da zrobić .Druga sprawa jeśli uszkodzimy np. przełącznik centralki za ponad stówkę to jednak ekonomiczniej zainwestować w przekaźnik i 2 m przewodu .Sposobów jest wiele,każdy wybierze sobie taki ,który mu pasuje . kolejna sprawa fabryczna kontrolka sterowana jest masą ,a w przełączniku diody już nie koniecznie ,masa będzie na stałe a sterowanie będzie napięciem i tu już nie koniecznie 12 V
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2014, 18:22 przez andrzej27r.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości