Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

LPG - PGL podłączenie kontrolki


ZygaM
op podłączenie kontrolki LPG (GPL na tablicy wskaźników - zegarów), dotyczy zegarów wersji Scenic I ph II
   
   
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014, 17:18 przez Asia.)

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ZygaM za ten post post:
  • user64
andrzej27r
Specjalisci

jak opracowywałem tego manuala,kabel plusowy z elektrozaworu ciągnąłem do kabiny ,i tak spinałem to z przekaźnikiem,teraz w szwagra aucie zrobimy tak,że przekaźnik będzie pod maską i przeciągnie się jedynie kabel z masą do zegarów,tak jest bezpieczniej w razie przetarcia kabla ,nie będzie zwarcia .

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzej27r za ten post post:
  • stasic
Mati
Zarejestrowani

Rozumiem, że wyżej wstawiony manual jest Twój?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
andrzej27r
Specjalisci

to bez znaczenia ,robiłem kiedyś te fotki gdy miałem Megane którą jeździłem i zrobiłem małą aktualizację informacji...przy okazji odkryłem że na 2 pinie czerwonej kostki zaświeca się kontrolka od czujników ciśnienia w kołach ,która nie jest opisana w opisie kostek licznika

Espera
op Ale po co ciagnac z cewki? Nie lepiej z centralki, ktora jest w kabinie?

andrzej27r
Specjalisci

nie zawsze się da z centralki i nie zawsze do tego da się zastosować przekaźnik ,np. w BRC tak nie zrobisz gdy sygnał jest podawany cyfrowo .Rozbierając przełącznik dodatkowo można utracić gwarancję na niego,a tak mamy kilka minut roboty i wszystko działa .Tu chodziło o to,że nawet licznika nie trzeba wyciągać ,a wylutowanie diody,przecinanie ścieżek czy wstawianie drugiej diody zajmuje więcej czasu ,choć tak też się da zrobić .Druga sprawa jeśli uszkodzimy np. przełącznik centralki za ponad stówkę to jednak ekonomiczniej zainwestować w przekaźnik i 2 m przewodu .Sposobów jest wiele,każdy wybierze sobie taki ,który mu pasuje . kolejna sprawa fabryczna kontrolka sterowana jest masą ,a w przełączniku diody już nie koniecznie ,masa będzie na stałe a sterowanie będzie napięciem i tu już nie koniecznie 12 V

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2014, 18:22 przez andrzej27r.)

darektech
Zarejestrowani

Jeśli chodzi wolny pin nr 1 to PGL się, zgadza jest na schemacie przewidziany do auta z LPG





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości