Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Kontrolka service i usterka elektroniki.


Michu11024
Zarejestrowani

op Hej, mam pytanie. Co może oznaczać kontrolka service i usterka elektroniki na wyświetlaczu? Mam Scenica od niedawna i dopiero sie go ucze i pierwszy raz mi się wogole jakiś błąd zapalił. A stało się to jak dzisiaj najechałem szybko na krawężnik tylnym kołem. Nie wiem czy to ma jakiś związek. Ogólnie wersja jest bieda (bez szyb elek. z tyłu, bez hamulca elektronicznego) więc raczej to co się psuje najczęściej w scenikach odpada. Aku sprawdziłem to miał 12,55v a przy uruchomionym silniku 13,95v więc aku i alternator też odpada. Jeżeli nic nie znajdę to podjadę na podłączenie clipa ale chciałem się poradzić co może oznaczać ten komunikat bo w instrukcji nic nie pisze.

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

(31-07-2021, 12:16)Michu11024 napisał(a): Jeżeli nic nie znajdę to podjadę na podłączenie clipa
Na podstawie takiego komunikatu na wyświetlaczu raczej nic nie znajdziesz dlatego podłącz Clip-a, odczytaj błędy, podaj je na forum to można będzie coś wywnioskować...

Odpowiedz
Michu11024
Zarejestrowani

op No ok, rozumiem. To jeszcze ma pytanie odnośnie tego Clipa. Jaki interfejs kupić tani i czy można tego Clipa gdzieś pobrać do takiej domowej diagnostyki bo jak patrzyłem na allegro to drogo. Jeżeli o te chodzi o te interfejsy to nie orientuje się wogole w tym co kupić. Co polecacie taniego co domowego użytku żeby pokazywało wszystkie błędy w renówkach?
Bo np. do tego interfejsu potrzebuje jeszcze programu typu clip, tak? https://allegro.pl/oferta/renault-dacia-...7838331351

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2021, 13:56 przez Michu11024.)

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

(31-07-2021, 13:56)Michu11024 napisał(a): do tego interfejsu potrzebuje jeszcze programu typu clip
Ten interfejs z linku to zwykły ELM, który działa z DDT4ALL i kilkoma innymi programami. W SC2 ma dość ograniczone możliwości. Na forum jest dużo informacji na ten temat.

Jeśli chcesz coś więcej zrobić to niestety ale potrzebne bezie coś takiego: https://allegro.pl/oferta/tester-sonda-c...0083023162 lub np. MaxiEcu: https://maxiecu.eu/shop/6/maxiecu-module/

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2021, 15:18 przez marecky.)

Odpowiedz
Michu11024
Zarejestrowani

op
(31-07-2021, 15:13)marecky napisał(a):
(31-07-2021, 13:56)Michu11024 napisał(a): do tego interfejsu potrzebuje jeszcze programu typu clip
Ten interfejs z linku to zwykły ELM, który działa z DDT4ALL i kilkoma innymi programami. W SC2 ma dość ograniczone możliwości. Na forum jest dużo informacji na ten temat.

Jeśli chcesz coś więcej zrobić to niestety ale potrzebne bezie coś takiego: https://allegro.pl/oferta/tester-sonda-c...0083023162 lub np. MaxiEcu: https://maxiecu.eu/shop/6/maxiecu-module/
Czyli kiepsko bo myślałem że zmieszczę się w kwocie ~150 zł. Clip odpada bo 900 zł na coś co użyje może 2-3 razy w ciągu całego użytkowania samochodu to się nie opłaca za bardzo. Trudno pozostaje tylko jakiś porządny serwis żeby mi to zdiagnozowali. Dzięki za pomoc.

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

(31-07-2021, 15:25)Michu11024 napisał(a): pozostaje tylko jakiś porządny serwis
To może być dobre rozwiązanie...

Odpowiedz
Michu11024
Zarejestrowani

op Właśnie teraz wsiadłem do samochodu i komunikat zniknął a podczas jazdy zapalił się na chwilę i zgasł. Tak że diagnostyka clipem nic nie wykaże jeżeli się nie pali cały czas. A zauważyłem że mam strasznie brudne klemy od aku. Czy to może być przyczyną tej usterki elektroniki? Oprócz tego jak wrzucam na luz i obroty spadają to dmuchawa na chwilę zwalnia. Może jednak alternator nie daje rady już?

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

(31-07-2021, 16:12)Michu11024 napisał(a): Tak że diagnostyka clipem nic nie wykaże
Podłącz Clip-a. Część błędów zapisuje się w pamięci sterowników i można je odczytać pomimo tego, że przyczyny tych błędów ustąpiły

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Bez sczytania się nie dowiesz, może to być coś poważnego, a może być jakiś zupełny drobiazg. Miałem raz stały komunikat o Usterce Elektroniki, i okazało się, że przyczyną był... zbyt głęboko wsunięty regulowany trzpień czujnika pedału hamulca, przez co pedał nie dociskał czujnika do końca i komputer myślał, że pedał jest zawsze wciśnięty. 

U siebie błędy sczytałem aplikacją PyClip na androida (gdzieś w sieci krąży, a i na forum temat jest) - wydaje mi się, że ta aplikacja pozwala już dość dużo sprawdzić. Działa to z tanim ELM327 na bluetooth, ale nie zbyt tanim. Te za kilkanaście PLN z czarnym "glutem" zamiast scalaków z nóżkami nie działają z PyClipem, najtańsze działające to 40-50+ zł na układzie PIC18F25K80. Ja kupiłem konkretnie ten https://allegro.pl/oferta/elm327-bt-pic1...8866002504

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2021, 17:06 przez Proxima.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Standardowy objaw.
Sprawdź:
- czy po uruchomieniu silnika i kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulca bez wyłączania silnika
świecą Ci światła "stop".
- czy możliwe jest uruchomienie silnika na "luzie" bez wciskania pedału hamulca

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości