Gwiazdoor
59
0
3
7
SC I ph II
2001
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Żywiec
op
Witam,
Od kilku dni świeci mi się kontrolka poduszek + service. Dzień wcześniej w warsztacie wymieniano mi osłony na kolumnie kierowniczej ale to raczej nie ma z tym związku. Na drugi dzień wsiadłem w samochód i kontrolka się zaświeciła po chwili od uruchomieni silnika.
Dzień lub dwa później kontrolka się nie świeciła, niestety kolejnego dnia znów się zapaliła i sobie świeci już kilka dni.
Wyczytałem, że problemem mogą być wtyczki pod siedzeniami, sprawdziłbym je lecz czy ktoś może mi podpowiedzieć jak je zlokalizować, ile ich jest ? Po wstępnych oględzinach widzę, że są kabelki ale wtyczek nie widzę.
Jeśli nie te wtyczki to gdzie jeszcze szukać problemu ?
Dodam, że auto mam nie długo, bite raczej nie było choć głowy uciąć nie dam, bo lusterko było zmieniane no ale to nie powód do podejrzeń że było bite.
•
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Pod siedzeniami masz wykładzinę podłogi przypiętą na dwie czarne zapinki.Wyjmujesz je i otwierasz tak jakby schowek.Tam masz łączenie kabli.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
Gwiazdoor
59
0
3
7
SC I ph II
2001
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Żywiec
op
Udało mi się tam dostać, powyciągałem wtyczki, włożyłem na nowo, podgiąłem lekko piny ale niestety jak się świeciło tak się świeci
•
roman123
488
6
43
20
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Skoczów
roman123
Zarejestrowani
— 27-02-2016, 21:05
Jeśli grzebali przy kolumnie to może tam wtyczkę naruszyli lub nie podpięli. Tam bym szukał o ile nie świeciło przed wymianą osłon. Zdjąć osłony to chwila. 3 torxy od dolnej i 2 od górnej osłony.
•
Gwiazdoor
59
0
3
7
SC I ph II
2001
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Żywiec
op
Samochód był dziś na komputerze - pokazuje błąd połączenia z czujnikiem uderzenia pasażera czyli tym na słupku. Mechanik twierdzi, że jest uszkodzony gdzieś kabel od sterownika do czujnika, zaproponował pociągnąć nową instalację do tego czujnika. Czujniki podmieniał po bokach i twierdzi że są ok, czy to może tak być jak mówi ?
Mam też błąd ESP - na komputerze go nie ma ale za to jest błąd uszkodzony czujnik pedału hamulca i twierdzi, że od tego zapala się EPS. Tak to było dużo błędów silnika, słaby prąd itp. wszystko usunął i za jakiś czas zobaczymy czy coś się pokazuje.
•
pio555
31,319
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 02-03-2016, 21:04
(02-03-2016, 21:02)Gwiazdoor napisał(a): zaproponował pociągnąć nową instalację do tego czujnika
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
roman123
488
6
43
20
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Skoczów
roman123
Zarejestrowani
— 02-03-2016, 21:45
(02-03-2016, 21:04)pio555 napisał(a): (02-03-2016, 21:02)Gwiazdoor napisał(a): zaproponował pociągnąć nową instalację do tego czujnika
Faktycznie geniusz. Dobrze że to tylko czujnik a nie np silnik.
(02-03-2016, 21:02)Gwiazdoor napisał(a): Mam też błąd ESP - na komputerze go nie ma ale za to jest błąd uszkodzony czujnik pedału hamulca i twierdzi, że od tego zapala się EPS. Może być ale nie musi. Kontrolka ESP po odpaleniu auta nie gaśnie w ogóle czy zapala się później, w czasie jazdy?
•
Gwiazdoor
59
0
3
7
SC I ph II
2001
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Żywiec
op
Co z tym pociągnięciem instalacji nie tak ? Mówi, że na środku pod podłogą jest jakiś sterownik i od niego pociągnie po prostu nową instalację tylko trzeba trochę podłogi rozebrać w środku by dostać się do sterownika. Miałem wrażenie, że wie co mówi i wie co chce zrobić. Jakieś inne propozycje ?
ESP załącza się podczas jazdy zazwyczaj jak nagrzeje się silnik - czasem zdarzy się, że załączy się nieco później czasem już po kilkunastu kilometrach i nie ważne czy ślisko, czy nie czy się jedzie po prostej drodze czy po zakrętach. Zapala się tylko w prawym górnym roku licznika trójkącik i tyle czyli wył. ESP.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gwiazdoor za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Gwiazdoor for this post
•
roman123
488
6
43
20
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Skoczów
roman123
Zarejestrowani
— 03-03-2016, 11:23
Nie, no można i nową instalację ale to ostateczność według mnie. Zanim jednak się ułoży nowe kable warto sprawdzić co się stało. Tym bardziej że rozbierać i tak trzeba trochę elementów. Może być na przykład tak, że wiązka jest gdzieś zgnieciona lub przełamana i za jakiś czas następny obwód poleci. Być może ten elektryk chce to sprawdzić a potem ewentualnie wymieniać.
Z ESP to możesz mieć zabrudzony czujnik przy którymś kole. Najczęściej z tyłu tak się dzieje ale trzeba sprawdzić wszystkie. Bywa też że przewód nie ma dobrego styku z czujnikiem lub na wtyczce. Miałem kiedyś takie same objawy jak Ty. Wyczyściłem wszystko i posprawdzałem ale nadal zapalała się kontrolka po jakimś czasie jazdy. Pomogła dopiero wymiana opon. Jedna opona była jakaś koślawa. Nic nie było widać, nawet na wyważarce ale kiedy wymieniłem na letni komplet problem zniknął. Na jesień znów je założyłem i znów zaczęła się kontrolka zapalać. Więc ewidentnie wina opon. Może po wymianie opon Tobie też zaczęło się tak dziać? Ale jak dasz auto elektrykowi to najlepiej niech sprawdzi czujniki kół. Czujnik pedału hamulca, skoro pokazuje błąd też nie jest wykluczony. Mógł to być też jakiś stary błąd i po skasowaniu nie powróci.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2016, 11:23 przez roman123.)
•
Gwiazdoor
59
0
3
7
SC I ph II
2001
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Żywiec
op
Sytuacja wygląda tak.
Dziś poduszki się świeciły w jedną stronę trasy w drugą już nie. Mechanik miał na myśli pociągnięcie nowej instalacji jeśli zajdzie taka potrzeba, on tylko stwierdził, że raczej na pewno jest uszkodzony przewód i musi rozebrać dywaniki i to co trzeba by zobaczyć jak to tam wygląda.
Czujniki ESP czyściłem, zaświecał się na starych oponach które były bardzo nierówno zużyte, zmieniłem na nowe i dalej to samo. ostatnio rozebrałem osłonę pod kierownicą, docisnąłem wtyczki, zrobiłem też kalibrację - po załączeniu zapłonu LEWO potem PRAWO i na środek - ostatnio przejechałem około 50km, dziś też przejechałem ok. 50km i się nie zapaliła kontrolka więc albo coś nie stykało albo układ po wymianie maglownicy nie był skalibrowany. Zbieżność sprawdzałem jest ok.
Jeśli chodzi o czujnik pedału hamulca - tego błędu nie mógł nawet usunąć, zaraz powracał tak samo tej przerwy w obwodzie czujnika uderzenia pasażera.
•
|