donkarleone83
5
0
0
0
SC I ph I
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
szczecinek
op
Pisze z imieniu mojego tescia emerytowany kierowca wieć znający sie na samochodach tak mozna powiedziec
samochod renault scenic 1 1.9 DCI problem polega na tym z cały czas pali mu sie kontrolka oleju i stop a jak dostanie temperatury to gasnie po chwili
kilku mechaników
olej wymieniony
czujniki cisnienia oleju wymieniony
cisnienie ok
nawet tablice wymienił i dalej to samo
mechanicy rozkładaja rece i twierdzą ze gdzies musi byc jakis czujnik dodatkowy i potrzebny jest schemat elektryczny
czy pomozecie mi i emerytowi który o swój samochod dba bardziej niz dom
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2015, 10:14 przez donkarleone83.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 25-10-2015, 10:21
Zacznijmy od tego: jaki olej zastosowano.
Mając do czynienia z emerytami z "branży" mam złe przeczucia...
Właśnie dlatego, że kontrolka gaśnie po nagrzaniu silnika.
Czy mierzono ciśnienie oleju manometrem mechanicznym (stwierdzenie "ciśnienie OK" na czym się opiera)
Czy płukano układ smarowania "płukanką" ?
Jakiej marki stosowane są filtry oleju?
Czy wymontowano i sprawdzono pompę oleju?
Czujnik ciśnienia oleju jest jeden.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2015, 10:23 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Fyox
4,021
4
1022
2,992
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Ostróda
Fyox
Zarejestrowani
— 25-10-2015, 10:38
(25-10-2015, 10:21)ko-ma napisał(a): Zacznijmy od tego:
Czy wymontowano i sprawdzono pompę oleju?
Czujnik ciśnienia oleju jest jeden.
Na tym bym się skupił.
Dodatkowo, może być tak jak u Przema, oring na smoku do wymiany.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2015, 10:38 przez Fyox.)
•
donkarleone83
5
0
0
0
SC I ph I
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
szczecinek
op
olej fullsyntetic L900NF 5W40
filtr oleju firmy MAN
cisnienie oleju 4-6 bara
najbardziej to mi chodzi o jakis schemat elektroniki gdzie moge taki znalesc z opisem prawdopodobnie by sobie mechanik poradził ja tylko cytuje
a tescio jest tylko ex kierowcą a nie mechanikiem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2015, 10:40 przez donkarleone83.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 25-10-2015, 11:01
Czujnik oleju jest dwustanowym przełącznikiem mechanicznym.
Jeśli sprawdzono i rzeczywiście ciśnienie oleju jest prawidłowe - szukać zwarcia przewodu czujnika do masy.
Tylko - dlaczego kontrolka gaśnie po nagrzaniu silnika?
Coś mi się to wszystko kupy nie trzyma.
Zmierzcie ciśnienie oleju manometrem mechanicznym na zimnym silniku i po jego nagrzaniu!
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 25-10-2015, 11:09
ciekawi mnie właśnie jak jest na zimnym silniku, bo może faktycznie np kontrolka się zapala bo pompa nie wydala na tyle ile potrzeba,
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 25-10-2015, 11:13
(25-10-2015, 10:38)Fyox napisał(a): Dodatkowo, może być tak jak u Przema, oring na smoku do wymiany.
Wtedy byłby problem z ciśnieniem przy obciążeniu.
Zaraz poszukam cold cranking tego oleju.
Od jak dawna jest ten konkretny olej lany, czy wiadomo co było lane wcześniej?
Nie znalazłem żadnego info o zimnej pompowalności tego oleju
Może producent się wstydzi ;)
Pytanie jeszcze czekające na odpowiedź - czy silnik był płukany.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2015, 11:29 przez funkoval.)
•
donkarleone83
5
0
0
0
SC I ph I
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
szczecinek
op
a na czym polega płukanie silnika
kurde najgorsze to ze jestem takim posrednikiem w tej kwestji ale jutro sie wgłebie i dopytam dokładnie co tam sie dzieje mojego tesciunia
moze ktos ma namiary na schemat elektroniki szukam w necie ale ciezko
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2015, 20:15 przez donkarleone83.)
•
pio555
31,319
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 25-10-2015, 20:20
donkarleone83 napisał(a):najbardziej to mi chodzi o jakis schemat elektroniki gdzie moge taki znalesc w manualach jest chyba mój temat jak pamiętam i tak są schematy
chyba to
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...iam-Scenic
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Światło wsteczne działa?Sprawdź wiązkę na skrzyni biegów czy nie jest przetarta.Moduł UCH przy braku niektórych zasilan moze zachowywać się niestabinie.A to on odpowiada za kontrolkę.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
|