Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Komunikat stop Awaria silnika


karolkont
Zarejestrowani

op Witam. Przy jednostajnej jeździe powyżej 2 tyś. Obrotów wywala komunikat "stop ryzyko awari silnika". https://vimeo.com/475432993 . Gdy dodaje gazu komunikat znika. Byłem na Clipie. Pokazał błędy jak na zdjęciu.
Błąd 3 z tempomatem elektromechanik usunął błąd nr 2 na liście wymienił kabel w instalacji odpowiedzialnej za świece bo był uszkodzony. Wymienił też czujnik spalin bo od czasu do czasu pokazywał błąd sprawdź układ wydechowy. Błędy 2 i 3 już nie występują pozostaje i wyskakuje cały czas ten 1 tj. DF037. - ciśnienie przed turbosprężarką wykracza poza prawidłowy zakres. Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiego błędu i komunikatu. Komputer podłączony do samochodu wkręcany w zakres między 2 a 3 tyś. Obrotów ale nie w czasie jazdy nie pokazuje żadnych błędów. Parametry, ciśnienie sprężarki w normie, bez żadnych odchyłów. Z góry dziękuję za pomoc. Ewentualnie gdzie mam szukać? Scenic 3 2012 diesel 115 koni. [Obrazek: 84b433da0551de45828308d42dbbb42f.jpg]

Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2020, 13:39 przez karolkont.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(04-11-2020, 13:36)karolkont napisał(a): Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiego błędu i komunikatu.
map sensor na dolocie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • karolkont
karolkont
Zarejestrowani

op
(04-11-2020, 14:01)pio555 napisał(a):
(04-11-2020, 13:36)karolkont napisał(a): Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiego błędu i komunikatu.
map sensor na dolocie
Witam . Mi mechanik sugerują zapchany EGR (wyczyścić go). A ten map sensor to podchodzi pod ten błąd z Clipa? Przepraszam, miał Pan już takie objawy, że stawia Pan na map sensor ? Samochód działa normalnie. Spalanie ma takie samo jak zawsze. Przyspiesza tak samo. Zasugeruje mechanikowi sprawdzenie tego map sensora.

Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(04-11-2020, 14:06)karolkont napisał(a):
(04-11-2020, 14:01)pio555 napisał(a):
(04-11-2020, 13:36)karolkont napisał(a): Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiego błędu i komunikatu.
map sensor na dolocie
Witam . Mi mechanik sugerują zapchany EGR (wyczyścić go). A ten map sensor to podchodzi pod ten błąd z Clipa? Przepraszam, miał Pan już takie objawy, że stawia Pan na map sensor ? Samochód działa normalnie. Spalanie ma takie samo jak zawsze. Przyspiesza tak samo. Zasugeruje mechanikowi sprawdzenie tego map sensora.

Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka

Co to za mechanik? Przecież przy takim opisie błędu pierwsze co wypada zrobić, to odczytać w czasie rzeczywistym parametry podawane przez map-sensor w czasie jazdy.
To powinno dość jednoznacznie wykluczyć bądź potwierdzić wadę map-sensora.
Stwierdzono, że "parametry ciśnienia tłoczenia turbosprężarki w porządku" - czyli jakie?
Tu bym też szukał, bo w razie solidnego przeładowania sterownik przejdzie w tryb pracy awaryjnej, zwracając komunikat o błędzie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • karolkont
pio555
Junior Administratorzy

(04-11-2020, 14:06)karolkont napisał(a): Przepraszam, miał Pan już takie objawy, że stawia Pan na map sensor ? Samochód działa normalnie. Spalanie ma takie samo jak zawsze. Przyspiesza tak samo. Zasugeruje mechanikowi sprawdzenie tego map sensora.
https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...wy?page=21
w tym wątku to opisałem
komunikat "sprawdź wtrysk" to jest ogólny komunikat który powoduje powstawanie innych błędów w aucie np. uszkodzenie tempomatu ABS,ESP,klimatyzacji itp i niektóre dają się skasować inne nie...
na szybko wystarczy odpiąć mapsensor i sprawdzić czy generuje nowy błąd
w swoim przypadku prawie tydzień zeszło zanim z mechanikiem doszliśmy co powoduje błąd z tym ,ze ja mam ten komfort, że mogłem sobie podmieniać czujniki gdyż mam w domu 2 takie same silniki
(04-11-2020, 14:06)karolkont napisał(a): Mi mechanik sugerują zapchany EGR (wyczyścić go).
ale tam brak jakiejś informacji o EGR jest tylko błąd doładowania poza zakresem czyli albo za niskie albo za wysokie (ja stawiam, że za wysokie bo wywala "STOP AWARIA SILNIKA")

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • karolkont
wirazyk007@wp.pl
Zarejestrowani

Czujnik ciśnienia przed turbiną ci się zapycha miałem to samo

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2020, 22:14 przez wirazyk007@wp.pl.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wirazyk007@wp.pl za ten post post:
  • karolkont
karolkont
Zarejestrowani

op Problem rozwiązany. Do czujnika wymieniona wiązka, która podlega akurat akcji serwisowej.(normalny koszt wiązki 500 zł). Czujnik się nie zapchał tylko całkowicie uszkodził. Oprócz tego jak na zdjęciu. Pękła też rurka ciśnienia przed turbiną. Cena 1800 zł z robotą jakby kogoś interesowało. Pozdro i dzięki za pomoc. [Obrazek: 51add72f08147519f7e861fb7f688cdd.jpg]

Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wirazyk007@wp.pl
Zarejestrowani

Ludzie ten czujnik się zapycha i wywala takie błędy a mechanicy robią was w balona i czeszą kasę

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wirazyk007@wp.pl za ten post post:
  • karolkont




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości