Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Kompresja 1.9dci 120km


Koziol89
Zarejestrowani

op Witam, chce zmierzyć kompresję w moim silniku przez świece żarowe i zrobić próbę olejową, bo kopci mi na niebiesko na zimnym silniku dopóki się nie zagrzeje do ponad 80 stopni, później już tak lekko podkapca?
Czy wie ktoś może jak odłączyć zasilanie pompy do wtrysków, żeby nie podawały paliwa w trakcie mierzenia ciśnienia, żeby mi nie odpalil( tzn którą kostkę odpiąć, bo nie chce odpinać przewodów paliwowych żeby go nie zapowietrzyć. A drugie pytanie, to jak kręcić rozrusznikiem do pomiaru, bo musi pokręcić ze 4 obroty, a po naciśnięciu START/STOP jak zareaguje rozrusznik, czy będzie kręcił aż nie odpali? Jak to działa i jak to najlepiej ugryźć?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Wyciągnij bezpiecznik.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

@ scrabi  który bezpiecznik? Sad  Według mnie najlepiej podawać zasilanie bezpośrednio na bendiks rozrusznika bez włączania zapłonu. W 1,9 dci trochę trudno tam dojść ale można to zrobić z poziomu skrzynki UPC.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Można po prostu zdjąć wtyczki z wtryskiwaczy i nie dostaną sygnału do otwarcia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2020, 16:31 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Rozłączyć wtyczki na wtryskiwaczach to nie problem.
Tylko czy próba pomiaru poprzez otwory po świecach żarowych to dobry pomysł?
Pomijając ryzyko urwania świec.
Trzeba by najpierw mieć w ręku miernik z wyposażeniem i sprawdzić, czy jego budowa nie wymusza pomiaru poprzez otwory na wtryskiwacze.
Z rozrusznikiem nie ma problemu - pokręci i sam przestanie, sterownik ma limit czasu pracy po wciśnięciu przycisku start.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(18-10-2020, 16:03)andrzejwa napisał(a): @ scrabi który bezpiecznik? Sad Według mnie najlepiej podawać zasilanie bezpośrednio na bendiks rozrusznika bez włączania zapłonu. W 1,9 dci trochę trudno tam dojść ale można to zrobić z poziomu skrzynki UPC.
pamietam u siebie w scII jak mierzyli mi ciśnienie i robiłem próbę olejową właśnie, to wyciagał mi bezpiecznik z tej skrzynki obok aku.
który dokładnie nie pamietam juz bo to było 3lata temu.Ale na bank ten ze skrzynki przy aku.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Koziol89
Zarejestrowani

op
(18-10-2020, 16:50)ko-ma napisał(a): Rozłączyć wtyczki na wtryskiwaczach to nie problem.
Tylko czy próba pomiaru poprzez otwory po świecach żarowych to dobry pomysł?
Pomijając ryzyko urwania świec.
Trzeba by najpierw mieć w ręku miernik z wyposażeniem i sprawdzić, czy jego budowa nie wymusza pomiaru poprzez otwory na wtryskiwacze.
Z rozrusznikiem nie ma problemu - pokręci i sam przestanie, sterownik ma limit czasu pracy po wciśnięciu przycisku start.

-Tylko czy jak odepnę wtyczki od wtryskiwaczy, to pompa nie będzie nadal podawała do nich paliwa?
-wolę mierzyć przez świece bo słyszałem że wyjąć wtryskiwacz nie jest tak łatwo, a nie chciałbym uszkodzić, a przez świece mogę sprawdzić bo dzisiaj zakupiłem taki miernik i ma końcówkę na gwint taki jak Świeca, ostatnio jedną wymieniałem to mam już jedną ruszoną, zostały 3?

A czy po odpięciu kostek od wtryskiwaczy nie trzeba później coś ustawiać (programować)?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2020, 21:49 przez Koziol89.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Pompa będzie cały czas pompować ale wtryski się nie otworzą. Jeśli nie chcesz zapowietrzyć układu to jest najlepsze rozwiązanie.
Po odpięciu wtrysków nic nie trzeba ponownie ustawiać. Jedynie co to może wyświetlić ci komunikat na desce "sprawdź wtrysk" ale po podłączeniu ich spowrotem komunikat zniknie.
Czasami świece jest łatwiej odkręcić świece niż wyjąć wtryski, a czasami odwrotnie. Tutaj nie ma zasady. Choć na tyle co zrobiłem 1,9 to zawsze świece się wykręcały, a wtrysków parę już musiałem rozbierać na aucie, żeby użyć ściągacza bezwładnościowego.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości