Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Kompresja 1,9 dCi 120KM


arektom
Zarejestrowani

op Pierścienie tłoki pompa olejowa szlif głowicy zawory panewki regeneracja turbiny koszt 4300 przejechanie miałem 340tyś km

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Przy takim remoncie dałbym pompę oleju od 130km bo te pompy 120km nie radziły sobie. Nie bez powodu fabryka je zmieniła.
To mój trzeci silnik w tym samochodzie.
Pierwszy padł przez pompę, drugi padł przez pompę i postanowiłem, że włożę 130km.
Już kilkukrotnie pisałem na forum, że mam zaufanego sprzedawcę i to już drugi silnik od niego.
Pierwszy kupił szwagier do MII 130km i jest bardzo zadowolony.
Mój silnik pozornie wyglądał na złom gdyż był brudny i pordzewiały ale nie miał żadnych wycieków.
W kolektorach nie było śladów oleju a jedynie odrobinę sadzy w wydechowym.
Wszystko składałem na starych uszczelniaczach, nic nie zmieniałem.
Tak mi poradził sprzedawca, twierdził, że te oryginalne na pierwszy montaż są lepsze od nowych i miał rację. Nawet miskę olejową złożyłem na tą starą uszczelkę tylko dałem silikon. Podstawa to pilnować wymian, nie katować na zimnym silniku i odczekać kilkadziesiąt sekund przed wyłączeniem silnika.

Odpowiedz
arektom
Zarejestrowani

op U mnie po remoncie wszystko ok ale wydaje mi się że przy starcie jak by się nie zbierał

Odpowiedz
henza1
Zarejestrowani

Mam pytanko odnośnie pompy oleju. Czy z 130 do 120km pompa pasuje bez przeróbek. Czy może trzeba zmienić łancuch.?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Łańcuch pewnie też ale i w miskę się nie zmieści, widziałem miskę od 120 była rzeźbiona od środka żeby się pompa zamieściła. Ale jest to do wykonania

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości