Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Komplety brak mocy w 1.6 dci


kimeleone
Zarejestrowani

op Cześć,
od ponad roku jestem użytkownikiem Scenica 1.6dci 130KM. Pół roku temu miałem problem z utratą mocy i przejściu tryb awaryjny - przyczyną była nieszczelna rura do intercoolera, wymieniłem na używkę. Po pół roku w trasie przy gwatłowym przyśpieszeniu słychać było gwizd-świst i ponownie auto straciło moc, przeszło w tryb awaryjny. Ponownie została wymieniona rura od intercollera (tym razem na nową), po resecie komputera niestety auto dalej nie ma mocy. Co może być przyczyną. Auto ma nalatane 230 tys km.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

jakies błędy są wyświetlane?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
kimeleone
Zarejestrowani

op
(14-08-2020, 12:05)pio555 napisał(a): jakies błędy są wyświetlane?

Po awarii komputer pokazał - skontroluj układ wydechowy+  skontroluj układ paliwa

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

I co zostalo zrobione w tym temacie oprocz wymiamy rury?
Tez mialem uszkodzona rure błędy pokazywał ale moc byla

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Mowa od tej rurze[Obrazek: ed021a9cd888bf6e299606069d10a576.jpg]

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2020, 12:20 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
kimeleone
Zarejestrowani

op Póki co nic. Mechanik zasugerował, że to może być turbo. Auto zabrałem i myślę co to dalej począć.

Odpowiedz
lekkir
Zarejestrowani

(14-08-2020, 11:59)kimeleone napisał(a): Ponownie została wymieniona rura od intercollera (tym razem na nową)
A była potrzeba wymiany? była uszkodzona? czy idąc za poprzednim doświadczeniem z automatu poszła do wymiany? bo przez taka niesprecyzowaną informację będziemy skupiać się na jednym miejscu...

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(14-08-2020, 12:21)kimeleone napisał(a): Póki co nic. Mechanik zasugerował, że to może być turbo. Auto zabrałem i myślę co to dalej począć.
Turbina nie pada z dnia na dzień
Wszystkie podcisniebia sprawdzone?

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
kimeleone
Zarejestrowani

op
(14-08-2020, 12:30)pio555 napisał(a):
(14-08-2020, 12:21)kimeleone napisał(a): Póki co nic. Mechanik zasugerował, że to może być turbo. Auto zabrałem i myślę co to dalej począć.
Turbina nie pada z dnia na dzień
Wszystkie podcisniebia sprawdzone?

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


W zakresie sprawdzenia turbiny nic nie robili. Wymienili tylko ten przewód dolotowy (ten z twojego zdjęcia), bo poprzedni miał urwane ucho do mocowania i słabo trzymał i wg mechanika nastąpiło rozszczelnienie. Po wymianie nic się nie poprawiło więc padła sugestia, że pewnie turbo.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Ciężko mi uwierzyć w padnieta turbine
Ten przewod jak jest nieszczelny nie powoduje drastycznego spadku mocy jedynie zaburza mieszanke paliwowo-powietrzna i objawia sie błędami i syczeniem ppdczasprzyspieszania ale moc pozostaje
Ja podejrzewam ze usterka jest caly czas i nie byl winny ten przewód....
Podstawa terazto dobra diagnostyka bo wymienic turbo najłatwiej ale i najdrożej


Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • kimeleone
lekkir
Zarejestrowani

Dokładnie jak @ pio555 pisze, podłączyć pod kompa i najlepiej w trakcie testu dynamicznego - ja przynajmniej tak robię, że na drodze na której mogę się bezpiecznie rozpędzać i zwalniać zapinam 3bieg lub wyższy (im wyższy bieg tym dłuższy pomiar, tym więcej danych) przez chwilę utrzymuję 1,5tyś obr. i gaz w podłogę tak do 4tyś.obr) i porównuję wartości zadane i zmierzone. Najlepiej każdy z istotnych parametrów pracy podzespołów silnika osobno (bo im więcej czujników szczytujemy na raz tym rzadszy odczyt), i tak osobno m.in.: zadana i zmierzona przepływki, zadana i zmierzona ciśnienia na listwie, zadana i zmierzona turbiny itd... Acha, ważne żeby silnik był rozgrzany!
Dobrze jest jak oprogramowanie diagnostyczne daje nam możliwość logowania do pliku *.CVS lub *.XLS bo można na spokojnie po testach przeanalizować to przed komputerem, a jeśli dobrze pamiętam CLIP chyba ma możliwość zapisu do pliku... (tak na marginesie pięknie się to robi na VCDSie ale to do grupy VAG).
Tak więc nie wymieniaj tylko diagnozuj. Powodzenia.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi lekkir za ten post post:
  • kimeleone




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości