op
Kolor biały:
To oznaka mieszania się paliwa oraz wody, a właściwie pary wodnej.
Jeżeli praca silnika, to czy równo pracuje, jaki sposób trzyma się na obrotach pozostawia wiele do życzenia, możemy spodziewać się usterki, do której najczęściej można zaliczyć głowicę lub uszczelkę pod głowicą. Przed atakiem paniki należy jednak skontrolować poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Jeżeli jego ilość wskazuje na ubytki, a chłodnica oraz wszystkie przewody są szczelne, wówczas mamy do czynienia z przeciekiem w samej komorze spalania.
Uwaga: Warto zwrócić uwagę czy biały dym nie jest poprostu zwykłą parą wodną, która powstaje przy odparowywaniu skroplonej wody w rurze wydechowej.
Kolor niebieski:
Kolor niebieski to przede wszystkim sygnał o zużyciu naszego silnika. Tego rodzaju zadymienie powstaje najczęściej w sytuacji spalania oprócz standardowej mieszanki paliwo + powietrze, także spalanie oleju silnikowego. Warto wtedy sprawdzić stan oleju. Jeżeli zauważalne są jego ubytki niemal z całą pewnością możemy stwierdzić potrzebę remontu naszego silnika.
Niebieski dym może wskazywać także uszkodzenie naszej turbiny.
Kolor czarny
Z czarnym dymem w samochodach z silnikiem diesla w zasadzie należało by się zaprzyjaźnić jednak tylko w sytuacjach kiedy nasze auto "puszcza dymka" pod obciążeniem lub na wysokich obrotach w momencie kiedy zostanie nagle otwarta przepustnica.
Inaczej jest jednak gdy auto dymi na czarno cały czas lub nawet przy małym muśnięciu pedału gazu. Czarny dym pojawia w sytuacji zbyt bogatej dawki paliwa w stosowanej mieszance. Najczęściej jest to efekt uszkodzonych, lejących wtryskiawczy lub niewłaściwego ich ustawienia (kąt wtrysku). Jednak są także inne usterki, które powodują takie efekty. Są to między innymi: uszkodzenia lub zabrudzenie zaworu EGR lub nieszczelność intercoolera.
Zdarza się także, że czarny dym to efekt nieumiejętnego ChipTunning'u.
Zapomniałem dodać, jeżeli ktoś się z tym nie zgadza i należy coś w tekście zmienić, zapraszam do dyskusji.
To oznaka mieszania się paliwa oraz wody, a właściwie pary wodnej.
Jeżeli praca silnika, to czy równo pracuje, jaki sposób trzyma się na obrotach pozostawia wiele do życzenia, możemy spodziewać się usterki, do której najczęściej można zaliczyć głowicę lub uszczelkę pod głowicą. Przed atakiem paniki należy jednak skontrolować poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Jeżeli jego ilość wskazuje na ubytki, a chłodnica oraz wszystkie przewody są szczelne, wówczas mamy do czynienia z przeciekiem w samej komorze spalania.
Uwaga: Warto zwrócić uwagę czy biały dym nie jest poprostu zwykłą parą wodną, która powstaje przy odparowywaniu skroplonej wody w rurze wydechowej.
Kolor niebieski:
Kolor niebieski to przede wszystkim sygnał o zużyciu naszego silnika. Tego rodzaju zadymienie powstaje najczęściej w sytuacji spalania oprócz standardowej mieszanki paliwo + powietrze, także spalanie oleju silnikowego. Warto wtedy sprawdzić stan oleju. Jeżeli zauważalne są jego ubytki niemal z całą pewnością możemy stwierdzić potrzebę remontu naszego silnika.
Niebieski dym może wskazywać także uszkodzenie naszej turbiny.
Cytat:Należy jednak zwrócić również uwagę, kiedy gazy wydechowe są zabarwione na niebiesko. Jeśli takie spaliny pojawiają się na biegu jałowym, a także przy pracy pod obciążeniem, wówczas wymiany wymagają pierścienie tłokowe, zaś cylindry tzw. honowania. Jeśli spaliny są koloru niebieskiego tylko podczas zmniejszania obrotów jednostki napędowej, świadczy to o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych.
Źródło: motofakty.pl
Kolor czarny
Z czarnym dymem w samochodach z silnikiem diesla w zasadzie należało by się zaprzyjaźnić jednak tylko w sytuacjach kiedy nasze auto "puszcza dymka" pod obciążeniem lub na wysokich obrotach w momencie kiedy zostanie nagle otwarta przepustnica.
Inaczej jest jednak gdy auto dymi na czarno cały czas lub nawet przy małym muśnięciu pedału gazu. Czarny dym pojawia w sytuacji zbyt bogatej dawki paliwa w stosowanej mieszance. Najczęściej jest to efekt uszkodzonych, lejących wtryskiawczy lub niewłaściwego ich ustawienia (kąt wtrysku). Jednak są także inne usterki, które powodują takie efekty. Są to między innymi: uszkodzenia lub zabrudzenie zaworu EGR lub nieszczelność intercoolera.
Zdarza się także, że czarny dym to efekt nieumiejętnego ChipTunning'u.
Tekst zredagowowany w oparciu o własne doświadczenia oraz informacje zawarte w serwisach onet.pl, motofakty.pl oraz smartdriver.pl
Zapomniałem dodać, jeżeli ktoś się z tym nie zgadza i należy coś w tekście zmienić, zapraszam do dyskusji.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-11-2015, 01:13 przez Mati.)
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::