Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Klima wyłącza się gdy jest ciepło, gorący parownik


JuiCe
Zarejestrowani

op W moim SIII z 2013 klima (automat) działała dobrze w zeszłym roku gdy kupowałem go od pierwszego właściciela. Już podczas jazdy próbnej zwróciłem uwagę, na to, że przy włączeniu klimatyzacja "gwiżdże/ćwierka" - odgłos subiektywnie dochodził od strony deski rozdzielczej po prawej. Auto było przedtem serwisowane regularnie w ASO, a poprzedni właściciel powiedział mi, że zawsze tak było. U mnie w Hondzie nigdy nie słyszałem czegoś podobnego ale klima była manualna, inny producent więc stwierdziłem, że nie będę się czepiał. W tym sezonie gdy na wiosnę temperatury zaczęły wzrastać zaczęły się problemy - według panelu klima działa, ale "ćwierkania" nie słychać (albo słychać tylko kilka sekund), a z nawiewów leci ciepłe powietrze. Jeżeli samochód stoi w cieniu, a temperatury spadają poniżej 20 stopni klima działa normalnie. Czytałem na forum tu (i innych), że problemem może być presostat ale zbija mnie z tropu to, że przy niższych temperaturach zewnętrznych klima działa normalnie. Wentylator chodzi, rurki w komorze silnika po prawej stronie samochodu są chłodne itd. itp. Wczoraj o 1szej w nocy temp. powietrza wynosiła około 24 stopnie. Ćwierkanie było słychać, rurki były zimne, powietrze z kratek również leciało zimno (może nie tak bardzo jak kiedyś).  W ramach desperacji i szperania zdjąłem panel boczny od konsoli środkowej od strony kierowcy i znalazłem część, którą jak mniemam jest parownikiem (?). I tu pojawia się pytanie - czy przy działającej klimie powinien być gorący?

Czytając o podobnych przypadłościach z klimą wyłączającą się latam na forach polsko- i obcojęzycznych scenariusz diagnostyczny jest podobny. Ludzie nabijają na nowo klimy, wymieniają bezpieczniki, całe układy schładzania, komputery - włos się jeży na głowie więc przed jazdą do ASO (a jestem teraz za granicą na dłużej) chciałbym móc ocenic czy mi wciskają coś czy na prawdę wiedzą o co chodzi. Czytałem też, że można gdzieś zewrzeć kabelki (te od presostatu?) by obejść czujnik i sprawdzić czy to on jest problemem - jeżeli jest taki sposób to, które kable musiałbym połączyć?

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości