Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Katalizator, a brak reakcji pedału gazu.


kaag
Kobiety

op O swoim problemie z pedałem gazu pisałam tutaj http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...a%C5%9Bnie
Ponieważ problem nie został rozwiązany, pojechałam na diagnostykę do serwisu Renault. Specjalnie pojechałam do ASO bo byłam ciekawa co mi powiedzą no i w końcu mają specjalistyczny sprzęt i sami powinni być specjalistami w tej marce (w końcu za tą usługę życzą sobie 100zł). Wykryli mi błędy DF093 obwód sondy tlenu za katalizatorem ( ale o błędzie sondy wiedziałam niemal od początku powoduje ona falowanie silnika ale nie ma związku z moim problemem- opinia zarówno serwisu Renault jak i mechanika, który dokonywał mi diagnostyki i kilku napraw) oraz błąd DF110 katalizator. Jak to ASO oczywiście zasugerowało wymianę katalizatora na nowy (koszt około 2 tyś. zł), ale póki co wykasowali błąd i kazali jeździć do momentu powtórzenia się problemu, wówczas miałam wrócić na ponowną diagnostykę i potwierdzenie czy komputer znów wykaże błąd katalizatora. No i problem wystąpił. Wracałam do domu z miejscowości oddalonej około 60 km, tuż przed miastem zaświeciła mi się rezerwa, po jakichś dwóch kilometrach zaświecił się komunikat check emission i po kilkuset metrach auto przestało reagować na pedał gazu, tracić moc, aż zgasło. Odpaliło bez problemu i kolejne kilkaset metrów na CPN jechało normalnie, po zatankowaniu check emission nadal się świeciło, z CPNu pojechałam kilkaset metrów do sklepu i już po zakupach komunikat się nie pojawił. Dodam, że check emission pojawiło mi się po raz pierwszy, do tej pory nie było żadnych komunikatów, ani żadnych błędów( po za sondą) na clipie ( sprawdzane 3 m-ce temu u mechanika). W związku z tym mam do Was pytanie, czy diagnoza ASO jest wiarygodna? Czy rzeczywiście katalizator może powodować nagłe niedziałanie pedału gazu, nieuzależnione od prędkości, czy pokonanej trasy ale uzależnione od nagrzania auta( i temperatury powietrza-w upały problem występował częściej)? Auto nie jest głośne, nie kopci, nic nie stuka i nie terkocze. Czy jest jakaś alternatywa co do wymiany katalizatora, można go wyczyścić czy coś?

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Silnik może Ci wchodzić w tryb awaryjny. Wówczas są dokładnie takie objawy jak brak możliwości wkręcenia się na wyższe obroty.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ja bym proponował najpierw dać mu porządnie w palnik by się wypalił.

Odpowiedz
kondzio81
Zarejestrowani

a jak na gaz nie raaguje tz; tylko 1000obrotow nic więcej czy da rade jechać a muli sie z gazem
pio555 napisał 10-12-2015, 20:45:
kolejny raz prosze Cie o pisanie stylistycznie-tak żeby było wiadomo o co Ci chodzi

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2015, 20:45 przez pio555.)

Thumbup
Odpowiedz
kaag
Kobiety

op Obrazowo wygląda to tak: jadę ze stałą prędkością, pedał gazu wciśnięty na stałym poziomie i nagle auto zaczyna zwalniać, zmniejsza się prędkość jakbym puściła pedał gazu, wciskam pedał gazu i nic, zero reakcji, mogę wciskać do woli, do podłogi, wrzucać na luz i z powrotem na bieg, nie reaguje, cały czas zmniejsza się prędkość więc żeby auto mi nie zgasło tylko się dotoczyło do miejsca gdzie będę mogła się zatrzymać muszę redukować biegi, przy niskiej prędkości ( 10-15 km/h) gaśnie po czym odpala bez żadnego problemu i działa normalnie. W wątku, do którego podałam link jest to opisane dokładniej. Zdarza się również, że przy ruszaniu na światłach muli się na pierwszym biegu, a na dwójce i trójce szarpie i ledwo ledwo da się zjechać ze skrzyżowania, gaśnie lub sama zatrzymuję się i gaszę auto po czym odpala bez problemu i jedzie. Zarówno ASO jak i mechanik uważają, że to jeden i ten sam problem. Ja ze swojej strony widzę ewidentny związek z nagrzaniem auta ( upały na dworze w lecie, a teraz występuje gdy nagrzewam auto lub po przejechaniu większej ilości km lub długim staniu w korkach). Moje pytanie czy katalizator może być winny? Dodam, że wcześniej clip nie wykazywał błędu katalizatora, a gdy w maju czy czerwcu w ASO diagnozowali mi ten sam problem stwierdzili, że to czujnik położenia wałka rozrządu( wymiana nie pomogła) wówczas o katalizatorze nie dostałam żadnych informacji, we wrześniu gdy autem zajmował się mechanik, komputer nie wykazywał żadnych błędów. Na obroty szczerze mówiąc nie zwróciłam uwagi.
P.S. Nie ma tak, że wciskam pedał gazu, a auto wyje ale nie przyśpiesza, po prostu zero jakiejkolwiek reakcji tak jakbym w ogóle nie wciskała gazu. Przy ruszaniu na jedynce odczucie takie jakby paliwo się skończyło, przy wrzuceniu na dwójkę lub trójkę tak jak pisałam, dusi się, skacze, muli ale da się jakoś jechać. Oba problemy występują bardzo nieregularnie ale się nasilają, tak jak to opisałam w poprzednim wątku.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2015, 21:09 przez kaag.)

Odpowiedz
Marian1981
Zarejestrowani

...a check(symbol silnika) pali cały czas czy miga? Jeśli miga zacznij od sprawdzenia cewek(u mnie identyczne objawy były jak mi padał niedawno- było tak rezerwa/check emission/szarpnięcia brak mocy)

Odpowiedz
kaag
Kobiety

op
(10-12-2015, 21:07)Marian1981 napisał(a): ...a check(symbol silnika) pali cały czas czy miga? Jeśli miga zacznij od sprawdzenia cewek(u mnie identyczne objawy były jak mi padał niedawno- było tak rezerwa/check emission/szarpnięcia brak mocy)

Komunikat zaświecił się i świecił ciągle, nie migał, a potem zgasł.

Odpowiedz
Marian1981
Zarejestrowani

Nie wie co może być z tym pedałem gazu, nie miałem kontaktu z tym problemem poza skakaniem auta ale wina była cewek.
Ja miałem wysypany katalizator i poza check i błędem na clipie nie bylo więcej komunikatów i objawów.
Wg mnie trzeba sprawdzić czujniki, jednak w tym przypadku potrzebne będą na podmianę: czujnik położenia wału/czujnik prędkości obrotowej(chyba tak się nazywa).
Na wszelki wypadek sprawdź cewki łatwe dojście i można obejrzeć jak wyglądają może jest woda lub olej w otworze na świece nie zaszkodzi a warto.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(10-12-2015, 22:16)Marian1981 napisał(a): Wg mnie trzeba sprawdzić czujniki
W tym - także czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym - często wystarczy go przeczyścić.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Tylko ze sonda za kataloizatorem nie ma wplywu na falowanie obrotow. Ona tylko pokazuje zuzycie katalizatora. A czy ktos sprawdzil jak zachowuje sie sonda przed katalizatorem?? Czy trzyma norme??. Na moje rozsypal sie Tobie katalizator. Jezeli nie zatka sie tylko wydmucha go rura to mozesz jezdzic tylko ze bdzie caly czas check emission.

Czy masz mozliwosc podjechania do warsztatu jak pojawi sie usterka?? Jezeli tak to odkrec katalizator z przodu i wtedy bedziesz wiedzial czy jest zapchany i jak sie rozgrzeje to sie zapycha i spaliny wracaja do silnika stad brak reakcji na pedal gazu. Jak troche ostygnie to znowu mozesz jechac.

Jechanie z zapchanym kataliztorem moze skutkowac spaleniem sie samochodu, katalizator rozgrzewa sie do czerwonosci bowiem nie ma gdzie odprowadzic ciepla z silnika...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2015, 09:25 przez Wojtgda.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości