Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


kewinmal
Zarejestrowani

Ja wymieniam olej co 9 tys,km(8miesiecy) max 10 tys km
I silnik jest raczej czysty, zawsze jak sprawdzam stan oleju to olej ma bardzo jasną barwę


Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

@ kewinmal, syf na bagnecie raczej się nie odkłada, a w miarę jasna barwa nie świadczy o tym, że silnik czysty Naughty

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • CzarnePaliwo, Faustus, kewinmal
ryjas
Zarejestrowani

(04-01-2018, 15:34)funkoval napisał(a):
(04-01-2018, 15:23)ryjas napisał(a): Jak ktoś nie ma zaufania do szybkich płukanek to radze zrobić płukankę poprzez dodatkową wymianę oleju
tzn. zastosować w miarę dobry olej i skrócić interwał o połowę, do ok. 5 tysięcy?

Można zastosować olej docelowy jak kogoś stać i właśnie skrócić interwał do 5 tys. lub mniej. Można zastosować specjalny olej płuczący. Wtedy pewnie po ok. kilkuset kilometrach się go zmienia. Można też zastosować olej tańszy ale o docelowej klasie lepkości. Zawsze to będzie jakieś rozwiązanie jeśli ktoś nie ufa szybkim płukankom.
Ja w benzyniaku nie robię płukanek bo olej po roku jest złoty. W dieslu i tak nie widze czy ste czysto bo olej czarny. Co dwa lata płuczę płukankami ekspresowymi.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(04-01-2018, 15:34)funkoval napisał(a):
(04-01-2018, 15:23)ryjas napisał(a): Jak ktoś nie ma zaufania do szybkich płukanek to radze zrobić płukankę poprzez dodatkową wymianę oleju
tzn. zastosować w miarę dobry olej i skrócić interwał o połowę, do ok. 5 tysięcy?
   
chyba że koledze np chodziło o takie coś by zlać stary olej  i zalać go takim czymś  Mitasu flush sam kiedyś myślałem nad takim sposobem płukania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2018, 12:13 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • PRZEMO
CzarnePaliwo
Specjalisci

Produkty typu Mitasu Flush Fluid mają tę zaletę, że płuczą układ całą swoją objętością, a nie są jedynie skoncentrowaną dawką środka dodawaną do wyeksploatowanego już oleju. Koszt płukania przeprowadzanego przy użyciu Mitasu Flush Fluid jest wyższy, bo oprócz tego, że sam olej płuczący jest droższy to warto jeszcze dokupić drugi filtr oleju, na sam czas płukania. Mimo to, operacja jest warta zachodu. Zdecydowanie.

Np. w tym Porsche https://web.facebook.com/czarnepaliwo/ph...=3&theater bałaganu narobił stożkowy filtr powietrza, który przepuszczał mimo wszystko sporo zanieczyszczeń. Silnik był dwukrotnie płukany Flush Fluidem. Wykorzystane zostały 4 bańki po 4L. Po tym zabiegu wlany został docelowo 10 Tenths Premium 0w40 oraz przywrócony fabryczny airbox Porsche.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2018, 16:31 przez CzarnePaliwo.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi CzarnePaliwo za ten post post:
  • funkoval
simplyred2004
Zarejestrowani

(01-04-2016, 22:44)funkoval napisał(a):
(01-04-2016, 22:15)simplyred2004 napisał(a): Mechanik mi dzis powiedzial ze renie ktore juz maja przejechane ponad 140 tys km maja silniki ktore juz przeciekaja

Prima aprilis?
Mechanik powinien pomyśleć zanim otworzy usta w kwestii zjadania oleju przez silnik, zwłaszcza gdy nie wie, czy jest utrata kompresji.

(01-04-2016, 22:27)simplyred2004 napisał(a): pio ...ubywa mi srednio 2 litry rocznie...a moze to silnik tak zjada ten olej?

wiec pio najlepiej full syntetic?5w -40 czy 10w- 40?tylko zastanawiam sie skad te przecieki sa...

10W40 będzie na 95% olejem mineralnym, co najwyżej średniej jakości. 5W40 w 90% przypadków będzie olejem mineralnym z dodatkami syntetycznymi.
Jesteś pewien, że masz przecieki? Na jakim oleju jeździsz, ile go ubywa na 1000km?

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

(06-01-2018, 11:24)simplyred2004 napisał(a): Mechanik mi dzis powiedzial ze renie ktore juz maja przejechane ponad 140 tys km maja silniki ktore juz przeciekaja
A mi mówili że mechanicy którzy pierniczą takie bzdury powinni rowy udrażniać !!! Biggrin

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(06-01-2018, 11:47)PRZEMO napisał(a): A mi mówili że mechanicy którzy pierniczą takie bzdury powinni rowy udrażniać !!!
popieram
Miałem i mam 4 Renaulty każdy powyżej 150tys a jeden nawet na liczniku miał 250 tyś i jakoś żaden nie przecieka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Kolego minął prawie rok od ostatniego pytania w wątku o olejach, czy od tamtej pory nie wymieniłeś oleju?
(06-01-2018, 11:24)simplyred2004 napisał(a): pio ...ubywa mi srednio 2 litry rocznie...a moze to silnik tak zjada ten olej?
może złej jakości olej używasz? poczytaj jeszcze wątek "coś mokro..." i popraw dane w profilu. Wydaje się że masz 120KM SCII ph I a te silniki lubiły gubić olej przez małe zaniedbanie. W tamtym wątku dowiesz się więcej szczegółów.

A propo oleju, miałem spore ubytki na innym oleju, a zrobiłem płukankę przeszedłem z 10W na 5W40 olej dobry z Pentrite i sprzedałem auto z przebiegiem 270k km i wszystko było ok.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • PRZEMO
simplyred2004
Zarejestrowani

(06-01-2018, 13:33)Mati napisał(a): Kolego minął prawie rok od ostatniego pytania w wątku o olejach, czy od tamtej pory nie wymieniłeś oleju?
(06-01-2018, 11:24)simplyred2004 napisał(a): pio ...ubywa mi srednio 2 litry rocznie...a moze to silnik tak zjada ten olej?
może złej jakości olej używasz? poczytaj jeszcze wątek "coś mokro..." i popraw dane w profilu. Wydaje się że masz 120KM SCII ph I a te silniki lubiły gubić olej przez małe zaniedbanie. W tamtym wątku dowiesz się więcej szczegółów.

A propo oleju, miałem spore ubytki na innym oleju, a zrobiłem płukankę przeszedłem z 10W na 5W40 olej dobry z Pentrite i sprzedałem auto z przebiegiem 270k km i wszystko było ok.

Witam Pio w Nowym Roku.
A wiec oczywiscie ze wymienilem  w ub roku olej i teraz juz umawiam sie z mechanikiem na kolejna wymiane.Od ostatniej wymiany przejezdzilem jakies 5 tys. km, wiec zastanawiam sie tez czy powinienem wymienic ten olej ..w koncu powinno sie zmieniac po 10 czy 15 tys..?Tylko ze od ostatniej wymiany do dzis dolalem ze 2 moze 3 litry oleju 10w 40 mineralnego..i nie wiem czy dobrze zrobilem..moze uzupelnic tym olejem mineralnym jesli bedzie brakowac i jezdzic dalej?.Mechanik mi tez powiedzial ze zrobi plukanke i potem wleje olej..
jakies propozycje?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2018, 12:19 przez simplyred2004.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości