Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


pio555
Junior Administratorzy

5W40 zalewaj

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • CzarnePaliwo
sylfon
Zarejestrowani

Jest ktoś na Forum, kto zmienił olej z 10W40 na 5w40?? Biggrin

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Tu może być problem, bo niekoniecznie ci, co to zrobili, są częstymi bywalcami. Ale zdaje się, że są takie osoby na forum.

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Płukanką i 5W40 i będziesz bardzo zadowolony.
Co by to był za silnik jakby tylko syn trzymał jego szczelność?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
CzarnePaliwo
Specjalisci

Tutaj nie ma się nad czym zastanawiać. Szczególnie z uwagi na sezon zimowy i pompowalność olejów 10w40.

https://drive.google.com/open?id=0B9Ddvp...GVGV0VaMGs

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi CzarnePaliwo za ten post post:
  • funkoval
ryjas
Zarejestrowani

(07-12-2017, 20:53)sylfon napisał(a):
(07-12-2017, 20:49)pio555 napisał(a): od samego początku
No właśnie od samego początku a jak ja go kupiłem to miał karteczkę 10W40 i tym go zalewałem no i teraz zastanawiam się czy dalej 10W40 czy 5W40?? Tak sobie czytałem od początku ten wątek i tam pisali żeby zalewać tym, czym był zalewany.

A jak ktoś zaleje Ci 15w40 albo jakąś podróbkę? Będziesz lał to samo czy lepiej zmienić?

Najważniejsze to lać olej zgodny z zaleceniem producenta, eksploatacją i możliwie najlepszy względem portfela

Odpowiedz
sylfon
Zarejestrowani

(10-12-2017, 20:34)ryjas napisał(a): A jak ktoś zaleje Ci 15w40 albo jakąś podróbkę? Będziesz lał to samo czy lepiej zmienić?
To takiego bym nie kupił wiedząc, że jest zalany olejem innym niż zaleca producent. Uprzedzam Twoje pytanie, sprawdzałem przed zakupem opinie o tych silnikach i tam było napisane jakie są zalecane i kupując wiedziałem co kupuję.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

(10-12-2017, 20:41)sylfon napisał(a): To takiego bym nie kupił wiedząc, że jest zalany olejem innym niż zaleca producent.

Nigdy w 100% nie mozna byc pewnym jaki ktos tam olej zalal wczesniej.. moze byc 15w40, a beda gadac, ze 5w30 np...

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • CzarnePaliwo, ryjas
ryjas
Zarejestrowani

(10-12-2017, 20:41)sylfon napisał(a):
(10-12-2017, 20:34)ryjas napisał(a): A jak ktoś zaleje Ci 15w40 albo jakąś podróbkę? Będziesz lał to samo czy lepiej zmienić?
To takiego bym nie kupił wiedząc, że jest zalany olejem innym niż zaleca producent. Uprzedzam Twoje pytanie, sprawdzałem przed zakupem opinie o tych silnikach i tam było napisane jakie są zalecane i kupując wiedziałem co kupuję.

No więc skoro wiesz co kupiłeś lej 5w40. Taki olej jest najbardziej optymalny do tego silnika. 10w40 to nie jest dramat, ale nie ma żadnych przeciwwskazań by przejść na 5w40.

Odpowiedz
Faustus
Zarejestrowani

(20-11-2017, 22:11)ryjas napisał(a): Penrite Enviro C4 plus filtry Purfluxa (oemowe) i styka. Czarne Paliwo da rabat i wyjdzie ok. 200 zł za 5l ;). Tak naprawdę filtry Mann i Purflux sa chyba najbardziej dostosowane do wymagań producenta jeśli chodzi o zawór obejściowy. Otworzy się dokładnie przy takim ciśnieniu jak powinien. Filtron (choć obecnie to ten sam koncern co Mann) do sprawy podchodzi raczej luźno. Wiem, że potrafią jeden filtr zalecać do wielu marek, silników itp. Mann. Tzn odpowiednia jest wielkość, gwint a zawór obejściowy, że tak powiem uniwersalny.
Jeśli zmieniasz olej często (kilka razy w roku) to filtr można wtedy zastosować trochę mniej dedykowany bo pewnie nie dojdzie do zatkania materiału filtracyjnego i tym samym zawór się nie będzie nigdy otwierał. Jeśli raz na rok, czy dwa to filtr należałoby zastosować ściśle taki jaki zaleca producent. A najlepiej sam filtr wymienić co 5-10 tys km. Nie w każdym silniku jest to łatwe, ale jest wykonalne.

Co do filtrów to pierwszy i ostatni raz zastosowałem filtr Manna o symbolu HU 6011z (wg wszelkich katalogów). Teraz tylko Purflux L460 lub Renault 152093920R. Dlaczego? Ano dlatego, że Mann ma większą średnicę wewnętrzną niż te 2 ww. i jest przede wszystkim użytkowany w silnikach 2000 cm3. Poza tym Purflux i Renault to ten sam filtr robiony przez Purfluxa. Ma on dopasowaną średnicę wewn. z gumową uszczelką.

Co do wyboru oleju. Używałem już Motula Specific 0720 5W30 a teraz mam Valvoline Synpower Xtreme MST C4 5W30. Następnym w kolejności będzie Penrite Enviro+ C4 5W30. Można jeszcze pokusić się o Liqui Moly Top Tec 4400 5W30. No i Archoil 9100 przy każdej wymianie.

Co do cen:
Motul Specific 0720 5W30 - 161 PLN
Valvoline Synpower Xtreme MST C4 5W30 - 124 PLN
Penrite Enviro+ C4 5W30 - na zamówienie cena ok. 195 PLN
Liqui Moly Top Tec 4400 5W30 - 194 PLN
Archoil 9100 - 74 PLN


Są to ceny warszawskie.
Jeśli jest ktoś zainteresowany to podam namiar na priv (żeby nie robić im reklamy, której raczej nie potrzebują. Większość wykładowców i nie tylko z WAT-u tam się zaopatruje). Zresztą już raz podawałem. Jak ktoś chce szukać to znajdzie...

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Faustus za ten post post:
  • PRZEMO




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości