Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


Soul
Zarejestrowani

No ja się zastanawiam jaki olej wlać tym razem w swojego SCI PHII 1.6 16V (K4M 700) RXE...
- Penrite HPR5 5W-40 + AR9100;
- Amsoil European Car Formula 5W-40 Classic + AR9100;
- Motul 8100 X-Clean C3 5W-40 +AR9100;
- Elf EVOLUTION 900 NF 5W-40 +AR9100;

Obecnie śmiga na Motul 6100 Synergie+ 10W-40.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-10-2017, 13:40 przez Soul.)

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

X-Clean? Po co? Nie lepiej X-Cess?

Jak cię stać bierz Pentrite ;)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Podstawowe pytania:
Jaki budżet
Jaki roczny przebieg
Jaki sposób użytkowania (miasto/trasa, ile km od start do stop, styl jazdy - wiem, że niektórzy potrafią K4M pod czerwonym polem trzymać).

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

(05-10-2017, 14:14)funkoval napisał(a): Podstawowe pytania:
Jaki budżet
Jaki roczny przebieg
Jaki sposób użytkowania (miasto/trasa, ile km od start do stop, styl jazdy - wiem, że niektórzy potrafią K4M pod czerwonym polem trzymać).

Budżet: do 80 euro (250-300 pln) już biorąc pod uwagę dodatek AR9100)
Roczny przebieg: 12k-15k km.
Użytkowanie: Przejazdy Polska-Belgia, Belgia-Polska, jazda na terenie Belgii, w Belgii powiedzmy sporo na prowincji 60% - trasa, 40%-miasto, w PL 70%-trasa, 30% miasto, ogólnie krótkie odcinki 40-70km w jedną stronę, czasami zdaża się tylko po 10km w jedną stronę z dzieciakiem do przedszkola i z powrotem. Maksymalna prędkość 120-130 na autostradzie, a tak w PL to 90-110km/h, raczej jazda jak emeryt, bo z dzieciakami non stop na pokładzie. Nie kręcę silnika do odcinki..średnio przerzucam przełożenia tak 2,5k-3k obr., zdaję sobie sprawę, że to 16V..ale w Pl zależy mnie na ekonomii i spalaniu a nie szybkości..tymbardziej, że jakość paliwa w Pl pozostawia bardzo dużo do życzenia (w PL tankuje tylko na Orlenie).
Przebieg 216k km.

(05-10-2017, 14:00)ryjas napisał(a): X-Clean? Po co? Nie lepiej X-Cess?

Jak cię stać bierz Pentrite ;)

X-Cess'a nie mają ostatnio u nas, jest tylko X-Clean..dlatego nie biorę pod uwagę X-Cess'a, a z neta jedyne miejsce skąd kupuję olej to http://czarnepaliwo.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-10-2017, 15:14 przez Soul.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Soul za ten post post:
  • PRZEMO
ryjas
Zarejestrowani

Do Twojego silnika nie potrzeba X-Cleana.
A Ravenol? Np VST

Z oferty czarne paliwo brałbym HPR ew. https://czarnepaliwo.pl/sklep/glowna/188...40-5l.html

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-10-2017, 19:37 przez ryjas.)

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ryjas za ten post post:
  • funkoval, PRZEMO, Soul
Soul
Zarejestrowani

(05-10-2017, 19:37)ryjas napisał(a): Do Twojego silnika nie potrzeba X-Cleana.
A Ravenol? Np VST

Z oferty czarne paliwo brałbym HPR  ew. https://czarnepaliwo.pl/sklep/glowna/188...40-5l.html

Taki jest właśnie plan, żeby zapodać Penrite HPR5 + AR9100, jak w poprzednich, bo coś do Amsoil'a nie mam przekonania i wychodzi drożej w opcji 4l+1l aniżeli 5l Penrite Biggrin
Chciałem jedynie opinii czy może coś innego polecacie. Ravenol'a nigdy nie stosowałem..nawet nie ma go tutaj u nas w ofercie, więc się nie wypowiem na temat tego oleju.
Swoją drogą stosował ktoś z Was może ten olej czyszczący Mitasu Flush Fluid u siebie? Jakieś pozytywne opinie i zauważalna poprawa działania silnika po tym specyfiku czyszczącym? Tomek z czarnepaliwo.pl poleca..ale wolałbym opinie z czystej autopsji ;)



Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Odnośnie płukanki wolę tą z Penrite Biggrin

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Z pytaniem o stosowanie oleju płuczącego Mitasu to chyba do blazejk'a.
Inna zasada działania, niż tzw. szybkie płukanki. W przypadku szybkiej dodajesz ją do oleju, przy Mitasu musisz zlać stary olej, wlać Mitasu (na nowym filtrze), puścić na 15 minut i zlać. Dopiero wtedy wlewasz docelowy olej, oczywiście po zmianie filtra. Koszt operacji wzrasta o cenę dodatkowego filtra - no i oczywiście rozmówca w cenie między szybką a olejem płuczącym.

Co do skuteczności ponoć ściąga syf, który opiera się szybkim płukankom.

@ Soul
Do AMSOila ECF chcesz jeszcze AR 9100? Nie wiem, czy warto. W roku chcesz robić jedną wymianę, czy dwie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-10-2017, 21:24 przez funkoval.)

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

(05-10-2017, 20:52)PRZEMO napisał(a): Odnośnie płukanki wolę tą z Penrite Biggrin

Z tym, że to jest szybka płukanka, a nie olej płuczący ;) Do tej pory też stosowałem ten z Penrite ewentualnie Liqui Moly Flush Engine, ale to było w poprzednich silnikach, które użytkowałem. Tutaj poprzednik latał na 15W mineralnym o zgrozo (około 15k km)...dlatego chce ten syf wypłukać czymś porządnym, a obawiam się, że szybka nie da rady z tym i mnie to jedynie rozbełta.

(05-10-2017, 21:18)funkoval napisał(a): Z pytaniem o stosowanie oleju płuczącego Mitasu to chyba do blazejk'a.
Inna zasada działania, niż tzw. szybkie płukanki. W przypadku szybkiej dodajesz ją do oleju, przy Mitasu musisz zlać stary olej, wlać Mitasu (na nowym filtrze), puścić na 15 minut i zlać. Dopiero wtedy wlewasz docelowy olej, oczywiście po zmianie filtra. Koszt operacji wzrasta o cenę dodatkowego filtra - no i oczywiście rozmówca w cenie między szybką a olejem płuczącym.

Co do skuteczności ponoć ściąga syf, który opiera się szybkim płukankom.

@ Soul
Do AMSOila ECF chcesz jeszcze AR 9100? Nie wiem, czy warto. W roku chcesz robić jedną wymianę, czy dwie?

Co do Amsoila Classic Full SAPS (https://czarnepaliwo.pl/sklep/5w40/23-am...galon.html), bo o taki chodzi, to takie zalecenie otrzymałem od kolegi z czarnepaliwo.pl ;) Wymianę robię co 10k km, a w roku robię między 10 a 12k średnio, chociaż nie wiem jak będzie teraz, bo w Belgii mnie się dużo więcej jeździ jak w PL.
Nie znam tego oleju i raczej wezmę HPR5, bo go już użytkowałem, zastanawiam się jeszcze nad tym Motulem..ale cenowo to to samo wychodzi.

PS Sorki, że tutaj zapytam, ale nie chce robić kolejnego postu..czy po wymianie wtryskiwaczy w K4M 700 też trzeba je programować CLIP'em? Czy wystarczy sama przekładka?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-10-2017, 06:50 przez Soul.)



Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

[quote pid='392663' dateline='1507269000']
Z tym, że to jest szybka płukanka, a nie olej płuczący ;) Do tej pory też stosowałem ten z Penrite ewentualnie Liqui Moly Flush Engine, ale to było w poprzednich silnikach, które użytkowałem. Tutaj poprzednik latał na 15W mineralnym o zgrozo (około 15k km)...dlatego chce ten syf wypłukać czymś porządnym, a obawiam się, że szybka nie da rady z tym i mnie to jedynie rozbełta.

Co do Amsoila Classic Full SAPS (https://czarnepaliwo.pl/sklep/5w40/23-am...galon.html), bo o taki chodzi, to takie zalecenie otrzymałem od kolegi z czarnepaliwo.pl ;) Wymianę robię co 10k km, a w roku robię między 10 a 12k średnio, chociaż nie wiem jak będzie teraz, bo w Belgii mnie się dużo więcej jeździ jak w PL.
Nie znam tego oleju i raczej wezmę HPR5, bo go już użytkowałem, zastanawiam się jeszcze nad tym Motulem..ale cenowo to to samo wychodzi.

[/quote]

Zrób szybką płukankę np. Penrite i wlej docelowy olej. Obserwuj olej i jeśli szybko sczernieje to wymień go wcześniej tj. np. za ok. 2-3 tys. km.
Olej płuczący to też jest szybka płukanka tylko droższa;) w domyśle trochę bezpieczniejsza dla silnika (aczkolwiek nie wiem jak zwykła płukanka miałaby być niebezpieczna)

Penrite HPR ma generalnie świetną cenę i gdyby nie to że mam FAP to bym go sam lał.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ryjas za ten post post:
  • PRZEMO




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

8 gości