xander!
530
1
185
112
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
C h o r z ó w
xander!
Zarejestrowani
— 27-06-2017, 12:31
(26-06-2017, 22:41)PRZEMO napisał(a): (26-06-2017, 19:19)funkoval napisał(a): Który AMSoil, ten zupełnie nowy, taki który ma/miał dostać Przemo? Miałem raz AMSOil nie ten który teraz jest dostępny ale inny i powiem szczerze że nie byłem zadowolony tak jak z Penrite.
Penrite w moim odczuciu poprawia lub naprawia kulturę pracy silnika - jak dla mnie to mega olej.
Obecnie leję https://czarnepaliwo.pl/sklep/5w30/19-pe...30-5l.html
ale po głowie chodzi mi jak zakończę (a przede wszyskim będę miał w końcu auto)
https://czarnepaliwo.pl/sklep/0w40/33-pe...40-5l.html
ale to odległy plan na razie
Właśnie pytałem o tego penrite 0w40 i głosy były zdecydowanie za 0w40 ale od AMS oil.
W rodzinie jeździ focus na AMS oil 5w30 i w porównaniu do millersa na duży +.
Ja odnośnie pracy mogę się jedynie odnieść do enviro+ a HPR i wydaje mi się, że na enviro+ praca była minimalnie bardziej kulturalna.
Za dużo niewiadomych coś czuję, że zostanę przy HPR i najwyżej jakiś dobry dodatek.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi xander! za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to xander! for this post
• PRZEMO
decek_1984
140
0
4
8
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Suwałki
Że też wersji tego oleju musi być tyle. Nie można zrobić jednego. Sameg9 penrite 5w30 jest z 10 rodzajów. Masakra . Skąd laik ma wiedzieć gdzie jest granica między marketingiem a jakością
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2017, 16:54 przez decek_1984.)
•
Gostom
678
1
217
175
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Gdynia
Gostom
Zarejestrowani
— 27-06-2017, 19:18
mam jeszcze od scenica resztę oleju https://czarnepaliwo.pl/sklep/5w40/12-pe...40-5l.html
Pytanie czy do 1.9dCi 130KM 2006r. podejdzie? Czy powinien być inny? Muszę zrobić dolewkę, a wymianę oleju mam umówioną na koniec lipca i tego nie przyśpieszę.
•
kszyba
518
0
71
56
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Ostróda
kszyba
Zarejestrowani
— 27-06-2017, 21:02
Ale tutaj olejowe audiovoodoo odprawiacie.
Lejcie 5W40 i będzie jeździć. jakoś nie widzę tu polskich olejów. Czy są złe? Czy za słabo polecane marketingiem szeptanym?
W olejach 95% to bełkot marketingowy a 5% faktycznych cech.
Za wysypanie się silnika bardziej odpowiada jazda na 1000/min w tym wjeżdżanie na szóstce pod górę aż buda się trzęsie i palenie auta do przejazdów 200m po browar.
A niektórzy tak jeżdżą.
Ja tam leje Lotos Traffic i nigdy mi się nic nie wysypało.
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 27-06-2017, 21:23
bo z olejami tak to jest, ze nie wysypie sie silnik na drugi dzien po jego zastosowaniu... to proces dlugotrwaly.... i ma na celu chronic silnik na dlugim dystnasie w setkach tys km.
Dlatego mimo ze takie same auta jedno padnie po 100tys a inne po 500tys..
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 27-06-2017, 21:43
(27-06-2017, 21:02)kszyba napisał(a): Ale tutaj olejowe audiovoodoo odprawiacie.
Lejcie 5W40 i będzie jeździć.
Nie ważne, że to nie Low SAPS, więc DPF powie pa pa. Nie ważne, że silnik nie był projektowany dla lepkości 40.
(27-06-2017, 21:02)kszyba napisał(a): jakoś nie widzę tu polskich olejów. Czy są złe? Czy za słabo polecane marketingiem szeptanym?
Nieprawda. Był np. analizowany Orlen, Specol - polskie marki. Jeśli jednak przeanalizować pochodzenie substratów, których użyto do wytworzenia tych olejów, to żaden z nich nie jest 'polski'.
Wyniki porównań wyjaśniają, że marketing szeptany nie jest brany tutaj pod uwagę.
(27-06-2017, 21:02)kszyba napisał(a): W olejach 95% to bełkot marketingowy a 5% faktycznych cech.
No tak, ten marketing w kartach danych technicznych i fizycznych produktów, zatrważające jak można ludzi zmanipulować podając temp. krzepnięcia czy indeks lepkości.
(27-06-2017, 21:02)kszyba napisał(a): Ja tam leje Lotos Traffic i nigdy mi się nic nie wysypało.
bardzo dobrze, oby tak dalej
(27-06-2017, 19:18)Gostom napisał(a): mam jeszcze od scenica resztę oleju https://czarnepaliwo.pl/sklep/5w40/12-pe...40-5l.html
Pytanie czy do 1.9dCi 130KM 2006r. podejdzie? Czy powinien być inny? Muszę zrobić dolewkę, a wymianę oleju mam umówioną na koniec lipca i tego nie przyśpieszę.
Podstawowe pytanie, czy jest DPF. Jeśli tak, to ten olej nie podejdzie, bo nie jest LowSAPS (taki powinien być lany wg wyszukiwarki), tylko MidSAPS. Jeśli masz inne info, to podaj.
(27-06-2017, 12:31)xander! napisał(a): Właśnie pytałem o tego penrite 0w40 i głosy były zdecydowanie za 0w40 ale od AMS oil.
Tak z ciekawości, czyje to głosy były?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2017, 21:55 przez funkoval.)
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 28-06-2017, 08:58
(27-06-2017, 21:43)funkoval napisał(a):
(27-06-2017, 19:18)Gostom napisał(a): mam jeszcze od scenica resztę oleju https://czarnepaliwo.pl/sklep/5w40/12-pe...40-5l.html
Pytanie czy do 1.9dCi 130KM 2006r. podejdzie? Czy powinien być inny? Muszę zrobić dolewkę, a wymianę oleju mam umówioną na koniec lipca i tego nie przyśpieszę.
Podstawowe pytanie, czy jest DPF. Jeśli tak, to ten olej nie podejdzie, bo nie jest LowSAPS (taki powinien być lany wg wyszukiwarki), tylko MidSAPS. Jeśli masz inne info, to podaj.
Enviro jest olejem mid-saps i do 1,9 dci 130 FAP do roku 2007 się nadaje.
Lepkość 5w40 nie jest problemem dla tego silnika. Aczkolwiek olej 5w30 lepiej się nada przy mniejszych przebiegach, przy częstszych startach itp. Taka jest zalecana przez producenta. Ale np. dla silnika bez FAP zalecana jest lepkość 5w40. Więc chyba bardziej chodzi o to że kiedyś ACEA C3 była dostępna tylko z olejami 5w30.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 28-06-2017, 09:19
Tak jak pisałem, mi z szukajki wychodził LowSAPS
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 28-06-2017, 10:32
Low SAPS to C1 i C4. C4 wymagane dla normy euro V czyli po 2010 roku. Do 1,9 dCi wymaga się Acea C3.
Szukajki gubią się w tym z uwagi na normę RN0720 określoną jako do diesli Renault z FAP oprócz 2,2 dCi. I faktycznie nic się nie stanie (fapowi) jeśli każdy diesel z FAP będzie pracował na oleju C4.
Ostatnio pytałem się przedstawiciela TOTALa jak to jest z olejem do mojego silnika.
Taką odpowiedz dostałem:
" Michale, obecnie koncern Renault zaleca do swoich samochodów wyposażonych w silniki Diesla z filtrem cząstek stałych oleje z homologacją RN 0720. Jest to specyfikacja, która pojawiła się około roku 2007 i opiera się na międzynarodowej normie ACEA C4. Wcześniej używane i zalecane były oleje z normą ACEA C3. W związku z tym tak naprawdę, do Pana auta nadawały się będą praktycznie wszystkie wymienione dalej oleje i tutaj może się Pan kierować dostępnością poszczególnych produktów: ELF EVOLUTION FULL TECH FE 5W-30, który spełnia normę RN 0720, TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30 (odpowiednik ELF EVOLUTION FULL TECH LLX 5W-30) oraz TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30 (odpowiednik ELF EVOLUTION FULL TECH MSX 5W-30), które posiadają normę ACEA C3."
•
Gostom
678
1
217
175
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Gdynia
Gostom
Zarejestrowani
— 28-06-2017, 11:15
Od CzarnePaliwo dostałem odpowiedź że odpowiedni będzie https://czarnepaliwo.pl/sklep/5w40/12-pe...40-5l.html
Czyli mamy to ;)
•
|