Jaki olej do Renault?
Jeśli chcesz/możesz zaryzykować, to dokup i dodaj do oleju modyfikator tarcia Archoil AR9100 - akurat ten przerabiałem i na nowym, i na starym oleju, różnica po wlaniu 60ml (powinno być jakieś 150 - 180, ale tylko tyle miałem) do starego oleju w fiatowskim 1.9 M-Jet była istotna i wychwytywalna. Silnik chodził ciszej i bardziej miękko.
OLEJ MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L 5W-40 + GRATIS to około 120 zł to nie jest za dużo
na stronie Motula nie ma nawet silnika takiego jak ja mam są tylko z dpf żle szukam czy co jest tylko 106 konny z dpf a bez nie ma (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2015, 17:25 przez Robert 79.) (15-02-2015, 11:50)funkoval napisał(a): RN0710, np. Motul X-cess 5W40 albo coś lepszego. Witam, poszukuje w rozsądnej cenie dobrego oleju do Grand Scenica III 2.0dCi 160KM, przebieg ~120tys km, do tej pory zalewany w ASO przez ELF SOLARIS 5W30 (niestety co 30tys km). Jazda w większości po mieście, raz na miesiąc trasa do kilkuset km i raz w roku dłuższa trasa na wakacje z rodzinką :-) Nie wiem czy pozostać przy Solarisie i zmieniać co 15tys km, czy zmienić na coś lepszego np. z Motula (8100 Eco-nergy 5W30 z RN0700 za 140zł/5l, 8100 X-clean 5W30 lub Specific RN0720 obydwa po ~160zł/5l) czy Valvoline. Czy warto dopłacić do Millers XF Longlife C4 (~190zł/5l)? no chyba, że EE Longlife ECO 5w30 (ale tu cena ~200zł/5l)? @funkoval: powiedz , bo nie znalazłem, jakim dokładnie olejem ty zalewasz swojego SCIII i co proponujesz w rozsądnej cenie rob4 napisał(a):poszukuje w rozsądnej cenie dobrego olejuzdefiniuj "rozsądną cenę", bo mi oksymoron wychodzi. rob4 napisał(a):czy pozostać przy Solarisie i zmieniać co 15tys kmz pewnością nie; jeżeli ma zostać Elf, to nie co 15, a co 10 kkm. rob4 napisał(a):czy zmienić na coś lepszego np. z Motula (8100 Eco-nergy 5W30 z RN0700 za 140zł/5l, 8100 X-clean 5W30 lub Specific RN0720 obydwa po ~160zł/5l) czy Valvolineproponuję zmienić na coś lepszego, ale potrzebujesz oleju klasy ACEA C4, a tego mało na rynku. Musi być LowSAPS (bo DPF) i współczynnik HT/HS nie mniejszy, niż 3,5. Dlatego Motule odpadają poza RN0720; z Valvoline nie wiem, czy coś ma tę klasę, Millers LL Eco 5W30 nie jest klasy C4, pozostaje tylko XF LL C4, ale ten nie powala parametrami. rob4 napisał(a):jakim dokładnie olejem ty zalewasz swojego SCIII i co proponujesz w rozsądnej ceniePenrite Enviro+ C4 leci do mojego Scenika jakieś 2 - 3 razy w roku. Rozsądna cena i niezłe parametry - Orlen Platinum C4 MaxExpert - 108 PLN za 5 litrów, 28 PLN za 1 litr, potrzebujesz 7,5 litra, więc nie mniej, niż 192 PLN za 8 litrów, do tego jakieś 80 PLN za uszlachetniacz ArchOil AR9100 (uwierz, że usłyszysz i poczujesz różnicę - oleje klasy ACEA C4 są dość ubogie w środki czyszczące, a AR9100 ma i detergenty, i środek redukujący tarcie). Wtedy zmieniać co 10kkm i płukać za każdym razem (płukanki doraźne akurat są dość tanie). Zrobisz też dobrze łańcuchowi rozrządu, bo ten trochę dostaje w kość w tak mocnym dieselku. edyta: sprawdziłem, Valvo ma C4 - Valvoline Synpower Xtreme MST C4 - od 140PLN/5litrów, realnie pewnie 160 - 180 PLN/5litrów. Do tego też zalecna płukanka (po Elfie niestety wypadałoby) i uszlachetniacz. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2015, 12:48 przez funkoval.) (02-07-2015, 12:39)funkoval napisał(a): ... Motule odpadają poza RN0720... Z tego wynika, że najrozsądniej byłoby użyć albo Motul Specific RN0720 albo Valvoline Synpower Xtreme MST C4 (który z nich lepszy jakosciowo, bo cenowo Motul?) i wystarczy wtedy wymiana co ~15tys km bez stresu, że się zapomni Czy przy tych olejach zalecasz płukankę tylko na początek po Elfie czy za każdym razem? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2015, 20:15 przez rob4.) rob4 napisał(a):i wystarczy wtedy wymiana co ~15tys km bez stresu, że się zapomni Raczej nie wystarczy, 15kkm to wg mnie za długo, jeśli chodzi o trudne, miejskie warunki pracy. Moje wrażenia są takie, że w nowych dieslach, gdzie trzeba stosować klasę C4 po około 10kkm nawet dobry olej już zaczyna tracić właściwości. I Valvoline, i Motul są takie sobie, zwłaszcza jeśli chodzi o możliwości czyszczące (ze wskazaniem na Valvoline), ale taki urok olejów typu "eco". Wg mnie AR9100 wręcz obowiązkowo do każdego z nich. A skoro słabo czyszczą, to po każdych 10 czy 12 kkm będzie w silniku trochę nagaru i innych syfów. Poza tym zdolności czyszczące, nawet wsparte uszlachetniaczem, polegają na związaniu syfu z detergentem i rozproszenie tego syfu po całym oleju (dyspersja), żeby nie doszło np. do tworzenia zatorów. Ten związany brud, którego w dieslu może być sporo, przy wymianie oleju warto byłoby z silnika usunąć, a do tego przyda się płukanie. Nie wiem jak to jest w przypadku Valvoline, ale Motul był bardzo podatny na odparowanie, jak silnik trochę popracował na wyższych obrotach zaczynało go ubywać. U mnie poszło coś koło 0.5 litra na dolewki. Spośród Motula i Valvoline sam pewnie wybrałbym Orlen Platinum i dolał AR9100 ze zmianą co 10kkm. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2015, 20:43 przez funkoval.) (02-07-2015, 20:35)funkoval napisał(a): Spośród Motula i Valvoline sam pewnie wybrałbym Orlen Platinum i dolał AR9100 ze zmianą co 10kkm.To mnie zaskoczyłeś - nie wiedziałem, że Orlen Platinum jest zbliżonej jakości jak Motul Specific albo Valvoline Xtreme. A powiedz jeszcze, czy u siebie Penrite Enviro+ C4 również zmieniasz co 12-15tys km i też dokarmiasz tym ArchOil AR9100? rob4 napisał(a):czy u siebie Penrite Enviro+ C4 również zmieniasz co 12-15tys km i też dokarmiasz tym ArchOil AR9100? Tak. Mam spory udział odcinków miejskich, które sprawiają, że olej szybko się "męczy", więc wolę zmieniać częściej, ostatnio coś po około 11,5 tysiąca km (nie miałem jak wcześniej zmienić) no i niestety, ostatni tysiąc było już słychać. Co ciekawe, jakoś tak około 10 - 10,5 kkm po prostu zachowanie silnika w wyczuwalny, a właściwie słyszalny sposób się zmieniło - było głośniej i mniej przyjemne tony się pojawiły. Dokarmiam ArchOilem i akurat ten środek mogę polecić, nie używałem jeszcze innych uszlachetniaczy. acidmk testuje AR9200, bo u niego jest nieco lepiej czyszczący olej. Dla wszystkich wątpiących w skuteczność ArchOila AR9100 proponuję mały test. Po wymianie oleju i przejechaniu około 1000 km - zalać odpowiednią dawkę i uruchomić silnik i posłuchać. Potem pierwszych parę km przejechać delikatnie i cieszyć się lepiej brzmiącym silnikiem |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości