Jak to w końcu jest z tym 1.2 Tce
Widzę że dawno nic tu nowego nie przybyło a może się coś zmieniło z silnikami 1,2 tce w SC 4. Czy ktoś ma takie z przebiegiem ponad 100 tyś i coś może napisać ?
(23-09-2024, 20:18)pio555 napisał(a):(23-09-2024, 20:14)Jarosław Łukomski napisał(a): a może się coś zmieniło z silnikami 1,2 tceod 2015 sa podobno poprawione Właśnie słyszałem że coś zmieniło w SC to raczej roczniki 2017 więc jestem ciekawy użytkowników. W ogłoszeniach większość takich z przebiegiem do 100 tyś km. (23-09-2024, 20:21)Jarosław Łukomski napisał(a): W ogłoszeniach większość takich z przebiegiem do 100 tyś km.przecież jak by miały więcej to nikt by ich nie kupił w PL auto kupuje sie stanem licznika
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (23-09-2024, 20:14)Jarosław Łukomski napisał(a): Czy ktoś ma takie z przebiegiem ponad 100 tyś i coś może napisać ?Zapewne wielu ma tylko o tym nie wie albo nie chce nic o nich pisać. (23-09-2024, 20:18)pio555 napisał(a): Jarosław Łukomski napisał(a):A od 2018 zniknęły z oferty, przypadek?
@ Jarosław Łukomski Poprawione wersje 1.2TCe o oznaczeniu HF408 weszły w 2016 roku, względem poprzednich iteracji silników HF400 i HF404 poprawiono dość dużo, ale to ogólnie nie zmienia jednego faktu - jest to jednostka trudna, konstrukcyjnie niestety nieudana, którą Renault próbowało poprawiać aktualizacjami silnika, które miały pomagać w zmniejszeniu poboru oleju oraz gromadzącym się nagarem poprzez korekty pracy wtrysków itd.
Wprawdzie nie brakuje głosów "jak dbasz tak masz" i jest też sporo głosów użytkowników, którzy dbali o wymianę oleju co 10k km i różne działania konserwacyjne typu płukanki czy środki do usuwania nagaru. Na naszym forum nie ma zbyt wielu użytkowników z tymi silnikami, dodatkowo zarejestrowali się ale nie piszą w zasadzie nic o u nich słychać, niestety. Moje trudne perypetie z tym silnikiem możesz znaleźć w galerii @ wojteks słusznie zauważył, że przypuszczalnie w/w powody stały za tym by w oparciu o te błędy skonstruować jednostkę 1.33TCe, która jest znacząco ulepszona i generująca dużo mniej problemów, choć niby oficjalnie to z powodu zgodności z kolejną normą EURO.
Ja miałem megane z tym silnikiem rocznik 2015 produkcja listopad.
Olej wymieniałem co 10 tys km. Jeździłem nią spokojnie. Przy przebiegu 48 tys pojawiły się wibracje i metaliczne dźwięki przy około 2-3 tys. Obrotów. Jaki był finał ? Wymiana całego silnika w ramach gwarancji. Po tej przygodzie pożegnałem się z autem i zmieniłem na grand scenica 1.6 dci Osobiście nie polecam nikomu czy na mobile.de są 1.2 tce z dużym przebiegem ? Jakie są ceny używanych silników? Druga sprawa co do 1.3 tce - chwalony przez wiele osób np. Jacka Balkana. Tylko jest jeden problem. Do tego silnika nie ma części, więc jest póki co nienaprawialny. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2024, 19:34 przez lukasz_scenic_gnd.) (25-09-2024, 19:33)lukasz_scenic_gnd napisał(a): Druga sprawa co do 1.3 tce - chwalony przez wiele osób np. Jacka Balkana. Tylko jest jeden problem. Do tego silnika nie ma części, więc jest póki co nienaprawialny. Znasz temat z autopsji czy powielasz dyskusję jednego użytkownika YouTube z drugim użytkownikiem YouTube? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2024, 21:36 przez kaimoon.) (25-09-2024, 21:35)kaimoon napisał(a):(25-09-2024, 19:33)lukasz_scenic_gnd napisał(a): Druga sprawa co do 1.3 tce - chwalony przez wiele osób np. Jacka Balkana. Tylko jest jeden problem. Do tego silnika nie ma części, więc jest póki co nienaprawialny. Powielam opinie dziennikarza motoryzacyjnego - https://youtube.com/@warsztatbalkana?si=...ukdILwIFj4 Jak podkreślał to dobry silnik, ale jak coś padnie jest problem z dostępnością części- zakładam, że chodzi o grubsze naprawy. Rzetelne dane mam tylko z autopsji o 1.2 tce - nie polecam (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2024, 21:46 przez lukasz_scenic_gnd.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości