Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jak to w końcu jest z tym 1.2 Tce


Neonixos666
Zarejestrowani

(18-08-2020, 17:58)tommies napisał(a): Ostatecznie zostałem przy Renault. Zaliczka wpłacona na Scenica III 1.5dci 110km Energy wersja Limited
2016r. Przebieg 105tys. za 37 tys PLN.
Teraz tylko leasing i zobaczymy czy "Będzie Pan zadowolony" ;)

Czyli krótki, ciekaw jestem jak to jest mieć 20 koni mniej musiał bym się przejechać.

Odpowiedz
tommies
Zarejestrowani

op Po paru dniach eksploatacji stwierdzam, że ogólnie Scenic jest OK, ale ***** nie urywa. Szczególnie irytująca jest kierownica. Niby jest w osi z fotelem kierowcy, ale jej płaszczyzna nie jest równa w stosunku do oparcia, tzn lewa strona koła kierownicy jest bardziej oddalona niż prawa, chyba chcieli aby ładnie komponowała się z deską rozdzielczą- jak dla mnie porażka, bo to cholernie denerwujące.
No i fotele też takie jakieś twarde i słabo wyprofilowane zydelki, zupełnie nie przystające do francuskiego auta.
Na plus widoczność oraz przestrzeń jaką zapewnia i świetna sprawa z wyciąganiem tylnych foteli.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tommies za ten post post:
  • pio555
Neonixos666
Zarejestrowani

Jak osiągi?

Odpowiedz
tommies
Zarejestrowani

op Nie mam porównania z innymi silnikami w tym modelu, więc ciężko o obiektywną opinię. Ogólnie myślałem, że będzie gorzej niż jest.
Zdecydowana większość mojej jazdy to dojazdy do i z pracy po 16km w jedna stronę, gdzie i tak zwykle samochody jada jeden za drugim, wiec nie jest to dużym problemem.
Miała być nowa Sportage z 1.6T i automatem, ale z uwagi na dość niepewna sytuacje gospodarcza odpuściłem sobie nie chcąc ryzykować zbyt dużej raty leasingowej w razie spadku dochodów.

Odpowiedz
Tomasz1983
Zarejestrowani

Jeśli chodzi o 1.2 tce to jak najlepiej zweryfikować jego stan np przy kupnie, na co szczególnie zwrócić uwagę jeśli chodzi o tą jednostkę napędową?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2022, 04:37 przez Tomasz1983.)

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

(04-04-2022, 04:32)Tomasz1983 napisał(a): Jeśli chodzi o 1.2 tce to jak najlepiej zweryfikować jego stan np przy kupnie
Jak się czyta te wszystkie informacje o silnikach TCe to wychodzi na to, że najlepiej sobie odpuścić auto z takim silnikiem...

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Silników 1.2tce były 2 rodzaje, 100KM i 120KM. Te 120KM z początku produkcji są problematyczne, później coś poprawiono ale i tak zamiast nich weszła jednostka 1.3tce.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
silników 1.2 TCe o których mowa w wątku czyli H5Ft występowały w 2 wersjach 115KM i 130KM
silniki 1.2 Tce o innych mocach to silniki z serii D całkowicie bezawaryjne
wyjątkiem jest silnik 1.2 TCe 120KM stosowany w Clio to nadal H5Ft z mocą do 120KM

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ryjek1975
Zarejestrowani

Ja przed kupnem zrobiłem mały risercz i wynika z niego, że:

- jeśli mówimy o 1.2 TCe w Scenicach III po lifcie i Scenicach IV, to mamy na myśli silnik o oznaczeniu H5Ft o mocach 115 i 130 KM z bezp. wtryskiem, a nie starszy D4Ft) .

- pierwsza generacja silnika H5Ft (A.2) była produkowana od 1 października 2012 r. do 20 lipca 2016 r. (montowana m.in. w Scenic III). Cieszy się dobrą opinią (osiągi, kultura pracy, spalanie), ale występowały problemy z rozrządem (awarie napinacza, rozciąganie łańcucha, co powodowało ocieranie się o osłonę i opiłki dostawały się do układu smarowania - generalnie wymiana nawet po 50 tys. km) i problem nadmiernego spalania oleju (co przy niezachowaniu reżimu wymian co 10-15 tys. km powodowało usterki zaworów i tłoków – a więc poważne awarie, zatarcia itp.).

- w maju 2016 r. (niekiedy podają, że w grudniu 2015 r.) wprowadzono na rynek zmodernizowane silniki H5Ft (A.4) „Energy” – konstrukcja pozostała bez większych zmian, ale w silniku seryjnie wprowadzono nowe systemy (takie jak start-stop oraz system odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM). Dodatkowo w silniku wprowadzono nowy system uszczelnień, nowy układ recyrkulacji chłodzenia spalin oraz niskociśnieniowy EGR. Inna jest też konstrukcja rozrządu. Ta odmiana uchodzi praktycznie za bezawaryjną. Wyeliminowano w niej duży pobór oleju oraz problematyczną awarię łańcucha rozrządu.

Moim zdaniem wszystkie Scenic III mają wersję sprzed modernizacji a w Scenic IV są już tylko te poprawione Energy (przynajmniej ja się nie spotkałem z SC IV bez tego oznaczenia). Idealnie zgrywa się to z datą zmiany modelu. Tak też twierdzą na „francuskie.pl” .

- w 2018 r. zastąpiony silnikiem 1.33

Jeśli coś jest nieprawdą, bzdurą itp. - proszę o sygnał.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2023, 14:25 przez ryjek1975.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ryjek1975 za ten post post:
  • szymin89
szymin89
Zarejestrowani

A jakie są Twoje doświadczenia z tymi silnikiem? 1.2 TCe w S IV i GS IV jest sporo tańszy niż inne co pewnie wynika ze złych opinii tych silników z poprzedniej generacji.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości