op
Mam pytanie - jak często wymieniać pasek wieloklinowy? Czy można na oko stwierdzić czy jest już zużyty? (nie chodzi mi o poszarpany pasek, bo to wiadomo). Zauważyłam, że szumi coś od strony paska, nie piszczy póki co. Zrobiłam zdjęcie paska, proszę o podpowiedzieć, czy wygląda ok? Wydaje mi się, że jest trochę wytarty. Wymieniany ponad 20 tys km temu.
Jak często wymienia się pasek wielorowkowy
Koszt nie jest jakiś kosmiczny bo około 50zl więc lepiej częściej niż za późno.... Myślę że możesz go zmienić jak już ma 20kkm.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
![]() Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
20tyś km to dla paska osprzętu tyle co nic.
Wytarty zawsze trochę jest, taki pasek od strony gładkiej moment wygląda na nieco stary. Zużycie paska wielorowkowego, można poznać, po przytartych krawędziach (chociaż nie zawsze), i napewno po pęknięciach od strony rowków. Myślę, że pasek taki warto wymieniać razem z rozrządem, czyli po ok. 80 tyś km. Jeżeli nie jesteś pewna kiedy był wymieniany, warto zainwestować te 50zł, bo jak się rozwarstwi i wkręci pod koło pasowe wału, to rozwali rozrząd i silnik. Jak wiesz że jeszcze do 80 tyś daleko, to możesz spać spokojnie. Tutaj na jednym z filmów wymieniałem MOCNO zużyty pasek akcesoriów możesz zerknąć jak wyglądają te pęknięcia na pasku o których mówiłem. Tak naprawdę wystarczy przejechać po nim gołą dłonią aby się przekonać czy takich pęknieć twój pasek nie posiada. https://youtu.be/SVVPYBCFezc Druga sprawa, piszczenie paska często wskazuje na czas jego wymiany, ale tobie nie piszczy a szumi, więc wydaje mi się, że przyszedł czas na wymianę rolki napinacza Proszę na tym filmie pokazuję o jaką rolkę chodzi, i że mi też już zaczyna szumić. https://youtu.be/pxgkCvokBVU
op
Dziękuję za podpowiedzi. Nie wiedziałam jak często się wymienia, nie przejmowałam się tym w poprzednim aucie, bo nie istniało ryzyko zepsucia silnika po jego pęknięciu. Pasek był na pewno wymieniany w zeszłym roku. Nie jestem pewna czy rolka też, akurat tego nie mam na fakturze, a nie pamiętam. Spróbuje jeszcze jakoś wcisnąć rękę i przejechać po drugiej stronie paska czy nie ma wyraźnych pęknięć. Na wiosnę będę u mechanika wymieniać poduszki silnika, to poproszę o sprawdzenie tego paska i napinacza. Ten szum nie jest mocno słyszalny, ja już jestem mocno wyczulona na każdy dźwięk.
(02-02-2019, 18:46)maxio69 napisał(a): Przy silniku 2.0 16V zerwanie tego paska skutkuje awaria silnika czy raczej silnikowi nic nie będzie? Istnieje duże ryzyko, że zerwany pasek wkręci się pod koło paskowe walu - wtedy rozrząd może się rozsypać. ![]() Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości