Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

INNY Megane/Scenic III uzupełnienie oleju w kompresorze klimatyzacji


dwazero
Zarejestrowani

op Witam spytam Panowie i tutaj :Biggrin sprawa ma się tak od zakupu samochodu + - od sierpnia 2023 zauważyłem,ze ze skraplacza klimatyzacji wydostaje się zielony płyn.Wychodzi on jak klima działa i nawet jak jest wyłączona.Jest to olej z kompresora i teraz tak serwisówka do megane III podaje 110ml +- 10ml oleju.Kompresor mam nowy/regenerowany marki airstal  + chłodnicę klimy nową.Więc w lato musiała poprzednia osoba (handlarz) nabijać jak wstawił kompresor i chłodnicę tylko nie wiadomo jak to było zrobione czy dobrze czy nie bo kompresory opisywane jako nowe są przeważnie po regeneracji producenta i zalewane w serwisie olejem np 50ml zaleją  a w prawdzie trzeba 110.Dzwoniłem do jednego typa od klimy to mówił,żeby wiedzieć jaki jest stan trzeba by kompresor wyjąć wylać olej z niego i dopiero na nowo wstrzyknąć to co podaje serwisówka.Moje pytanie jest takie czy nie da się tego maszynowo zrobić tak by maszyna odessała caly olej ile tam go jest po czym wpisać na maszynie te 110ml i wstrzyknąć? bo typ mówił,że teraz to jedynie to co maszyna odciągnie + - 3% do tego dodać

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Co nazywasz skraplaczem a co chłodnicą bo to ta sama część układu klimatyzacji.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

To tak nie działa, Olej który jest w kompresorze to jedno a Olej który wstrzykuje Się się do układu to drugie.

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

@ kotleto to ten sam olej.
Ktoś, kto uruchamiał klimę po wymianie podzespołów, na pewno zalał tyle oleju ile potrzeba. Natomiast, jeżeli widzisz gdzieś ten olej na zewnątrz układu, to ten jest nieszczelny i należy to naprawić. Żeby całkowicie wymienić olej, to należało by zrobić płukanie całego układu i sprężarki, a to są porę koszta. Żadna maszyna do klimatyzacji nie odessie całego oleju. Można go zlać że sprężarki, pod warunkiem, że ta posiada korek zalewowi/spustowy, ale to i tak przeważnie wiąże się z jej demontażem.

Wysłane z Xiaomi

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-02-2024, 07:03 przez twilk7.)

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

@ twilk7 tak wiem że to ten sam Olej, chodziło mi o to że oleju który jest zalany z tyłu sprężarki nie odessie razem z czynnikiem. Nie wiem jak jest zbudowana sprężarka do S3 ale z S1 rozbierałem kilka razy i wiem jak to wygląda.

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
dwazero
Zarejestrowani

op tak sobie myślę bo typ mi mówił,że odessać to można co jest w rurkach..nie odessa się oleju z kompresora bezpośrednio? bo raz pytałem to pisał ktoś bodajże na grupie fb,że jak układ jest pusty to można kilka km zrobic co najwyżej by nie zatrzeć kompresora bo on pracuje cały czas w megane III.Wiec ja jadąc odciągając maszynowo to co się da powinienem spokojnie wrócić i ponownie jechać łącznie 50km bez klimatyzacji ? bo mimo to olej dalej przecież w kompresorze jest chyba chodziło o to jak by może wyjął kompresor i zlał cały olej to wtedy tak

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Kiedyś zrobiłem bez czynnika około 60 -80 km. Myślę, że przynajmniej 20-30 km zanim się zorientowałem, że brak czynnika a potem jeszcze ze 40 km już z pełną świadomością. Minęło ponad trzy lata od wymiany rurki i ze sprężarką nic się nie dzieje.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości