PunkRock86
25,936
64
18433
18,070
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
op
Coś bardzo grzechocze mi w lewym tylnym kole jak jadę po wybojach. Podejrzewam, że to klocki hamulcowe, choć po zdjęciu koła łapami nic tam ruszyć nie mogę, siedzi na sztywno. Biorę pod uwagę że to zbyt mała siła, żeby wywołać efekt ruszenia klocków rękoma.
1) Czy ktoś wie jakie elementy idą do zacisku podczas montażu klocków w tym aucie (sprężynki, blaszki, taśma dwustronna) ? ( widzę tylko taką sprężynę jak na zdjęciu )
2) Czy procedura wymiany klocków tylnej osi z automatycznym ręcznym wygląda następująco - zwalniam hamulec, odpinam aku, odkręcam jarzmo, wyciągam stare klocki, (wkręcam czy wciskam ? ) tłoczki, zakładam nowe klocki, wkręcam jarzmo zapinam aku i fajrant ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-06-2024, 09:27 przez PunkRock86.)
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
twilk7
4,360
17
2685
896
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 18-06-2024, 10:21
Klocki dzwonią, z powodu złego założenia lub zbyt już słabej sprężyny.
Wysłane z Xiaomi 13
•
Lepus
1,440
7
372
282
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 18-06-2024, 11:58
(18-06-2024, 09:27)PunkRock86 napisał(a): Coś bardzo grzechocze mi w lewym tylnym kole jak jadę po wybojach. Podejrzewam, że to klocki hamulcowe, choć po zdjęciu koła łapami nic tam ruszyć nie mogę, siedzi na sztywno. Biorę pod uwagę że to zbyt mała siła, żeby wywołać efekt ruszenia klocków rękoma.
1) Czy ktoś wie jakie elementy idą do zacisku podczas montażu klocków w tym aucie (sprężynki, blaszki, taśma dwustronna) ? ( widzę tylko taką sprężynę jak na zdjęciu )
2) Czy procedura wymiany klocków tylnej osi z automatycznym ręcznym wygląda następująco - zwalniam hamulec, odpinam aku, odkręcam jarzmo, wyciągam stare klocki, (wkręcam czy wciskam ? ) tłoczki, zakładam nowe klocki, wkręcam jarzmo zapinam aku i fajrant ?
- odpinanie aku nie jest konieczne
- wkręcasz i wciskasz
- jak założysz nowe i zmontujesz, to (bez odpalania) kilka razy depnij hamulcem, potem jak odpalisz tez kilka razy
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Lepus for this post
• PunkRock86
LURP
581
2
260
958
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Bielsko-Biała
LURP
Zarejestrowani
— 18-06-2024, 12:10
Aby się przekonać czy to klocki to rozpędź auto na nierównościach najlepiej z górki i lekko hamuj. Gdy ucichnie to znasz temat
•
Lepus
1,440
7
372
282
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 18-06-2024, 22:13
Aha, jeszcze jedno. Kontroluj poziom płynu hamulcowego, bo jak będziesz wciskał tłok to może wypłynąć ze zbiorniczka. A potem trzeba uzupełniać, jak już naciskał będziesz hamulec.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Lepus for this post
• PunkRock86
siwusek216
5,967
17
4195
2,978
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(18-06-2024, 22:13)Lepus napisał(a): Aha, jeszcze jedno. Kontroluj poziom płynu hamulcowego, bo jak będziesz wciskał tłok to może wypłynąć ze zbiorniczka. A potem trzeba uzupełniać, jak już naciskał będziesz hamulec.
Ja wolę popuścić odpowietrznik przy wciskaniu tłoka i później sprawdzić czy się nie zapowietrzył. Wciskając tylko tłok wpychasz z płynem cały syf do agregatu abs. Gdzieś kiedyś tak słyszałem i się tak nauczyłem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
PunkRock86
25,936
64
18433
18,070
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
op
(19-06-2024, 07:50)siwusek216 napisał(a): a wolę popuścić odpowietrznik przy wciskaniu tłoka
Też tak sobie pomyślałem, że jeden niech pod pompuje i wciśnie a drugi popuści odpowietrznik na wciśniętym . Później ewentualnie uzupełnić płyn w zbiorniczku.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
kotleto
6,271
28
3418
399
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Czechowice-Dz.
kotleto
Zarejestrowani
— 19-06-2024, 09:08
Chyba że masz pompkę do podciśnienia to możesz robisz sam.
Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kotleto za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to kotleto for this post
• siwusek216
paker228
3,148
32
3257
4,577
INNY
2003
INNY
Zamość
paker228
Zarejestrowani
Online
— 19-06-2024, 09:20
Miałem tak kiesys w lagunie że dzwoniły. Dopiero wymiana klocków pomogła, ale nie wpadłem na to jaka była przyczyna dzwonienia..
•
siwusek216
5,967
17
4195
2,978
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(19-06-2024, 08:06)PunkRock86 napisał(a): (19-06-2024, 07:50)siwusek216 napisał(a): a wolę popuścić odpowietrznik przy wciskaniu tłoka
Też tak sobie pomyślałem, że jeden niech pod pompuje i wciśnie a drugi popuści odpowietrznik na wciśniętym . Później ewentualnie uzupełnić płyn w zbiorniczku.
Popuścić odpowietrznik na tyle żeby płyn szedł przez niego zamiast w układ i wciskać tłoczek, na koniec odpowietrzyć w razie potrzeby.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|