(12-04-2021, 12:59)Tomaj napisał(a): Miałem już takie przypadki w swoich autach z zacierającymi się tłoczkami hamulcowymi i źle wyregulowanymi bębnami.Witam, Mam Grand Scenic III 2.0dci automat u mnie buczy powyżej 90-110Kmh i w okolicach 100 buczy najgłośniej z przodu. Mógłbyś cos doradzić ?
1 - buczy przy określonej prędkości 40-50km/h - zacierają się przednie tłoczki i brak płynności ruchu zacisków,
2 - buczy powyżej 90km/h - źle wyregulowane okładziny bębnów - ręczny,
3 - buczy tylko przy 90km/h zacierające się prowadnice zacisków z przodu,
4 - delikatny huk jakby łożyska lub opony - zacierający się jeden tłoczek z przodu.
Właśnie zakończyłem prace w jednym ze swoich autek, gdzie wymieniałem tłoczki z przodu wraz z uszczelniaczami. Po wymianie absolutna cisza.
Problemy z hamulcami czasami łatwo stwierdzić, bo czuć że auto toczy się gorzej z małej górki lub wcale. Innym razem jest to nagrzewanie łożysk lub całej felgi stalowej - tutaj zawsze da się stwierdzić za pomocą pirometru, mierząc przed wyjazdem, w trakcie i po. Gorzej jest kiedy koło toczy się poprawnie, tłoczek i zacisk pracuje względnie dobrze i nie nagrzewa niczego dookoła na tyle, że czuć to pod ręką.
Uszkodzone łożysko podpory półosi daje specyficzny huk łożyska, jakby ze środka auta, zazwyczaj narastający. Też przerabiałem
Huczenie tyłu podczas jazdy
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości