Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Huczenie tyłu podczas jazdy


misiuszefsilowni
Zarejestrowani

(12-04-2021, 12:59)Tomaj napisał(a): Miałem już takie przypadki w swoich autach z zacierającymi się tłoczkami hamulcowymi i źle wyregulowanymi bębnami.
1 - buczy przy określonej prędkości 40-50km/h - zacierają się przednie tłoczki i brak płynności ruchu zacisków,
2 - buczy powyżej 90km/h - źle wyregulowane okładziny bębnów - ręczny,
3 - buczy tylko przy 90km/h zacierające się prowadnice zacisków z przodu,
4 - delikatny huk jakby łożyska lub opony - zacierający się jeden tłoczek z przodu.
Właśnie zakończyłem prace w jednym ze swoich autek, gdzie wymieniałem tłoczki z przodu wraz z uszczelniaczami. Po wymianie absolutna cisza.
Problemy z hamulcami czasami łatwo stwierdzić, bo czuć że auto toczy się gorzej z małej górki lub wcale. Innym razem jest to nagrzewanie łożysk lub całej felgi stalowej - tutaj zawsze da się stwierdzić za pomocą pirometru, mierząc przed wyjazdem, w trakcie i po. Gorzej jest kiedy koło toczy się poprawnie, tłoczek i zacisk pracuje względnie dobrze i nie nagrzewa niczego dookoła na tyle, że czuć to pod ręką.

Uszkodzone łożysko podpory półosi daje specyficzny huk łożyska, jakby ze środka auta, zazwyczaj narastający. Też przerabiałem Thumbup
Witam, Mam Grand Scenic III 2.0dci automat u mnie buczy powyżej 90-110Kmh i w okolicach 100 buczy najgłośniej z przodu. Mógłbyś cos doradzić ?

Odpowiedz
Amardeusz
Zarejestrowani

Następny pomysł to drgające sprężyny tylnego zawieszenia. Owinąłem  osłoną  do kabli elektrycznych organizerem . Efekt przerósł moje oczekiwania. U mnie rewelacja. Polecam.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
misiuszefsilowni
Zarejestrowani

(07-04-2024, 22:36)Amardeusz napisał(a): Następny pomysł to drgające sprężyny tylnego zawieszenia. Owinąłem  osłoną  do kabli elektrycznych organizerem . Efekt przerósł moje oczekiwania. U mnie rewelacja. Polecam.

wymieniłem łożyska kol przód i ok

Odpowiedz
STrumun
Zarejestrowani

U mnie (scenic 3, 2010), po wymianie tarcz i klocków tył zaczęło się buczenie od prędkości 90+. Przy wymianie powiedzieli mi że zaciski do wymiany przy najbliższej okazji, stawiam że to może być przyczyną (sugerowal to juz ktos powyżej). Więc dla osób szukający rozwiązania jest to dobra podpowiedź.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Ale masz to potwierdzone że po wymianie jest ok czy to dalej domysły

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości