Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Hamulec ręczny eletryczny, urwana linka, kalibracja


siepa123
Zarejestrowani

op Witam, jesienią wymieniłem prawa linkę od ręcznego, ponieważ pancerz był przetarty i nie odpuszczała do końca. Dwa dni temu wystąpiła awaria ręcznego. Po rozebraniu okazalo się, że jest urwana końcówka, która wchodzi do mechanizmu. Linkę zareklamowałem i założyłem inną z Lineksa czy coś takiego. Hamulec działa . Teraz pytanie, błędy są skasowane i hamulec działa dobrze, sprawdziłem moc zaciagnięcia i po obu stronach jest coś w okolicach 740nm. Czy potrzeba coś kalibrować, adaptować, czy możliwe jest, że linka pękła z powodu za mocnego zaciagniecia? Czy to nie jest możliwe?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(30-01-2021, 18:19)siepa123 napisał(a): Witam, jesienią wymieniłem prawa linkę od ręcznego, ponieważ pancerz był przetarty i nie odpuszczała do końca. Dwa dni temu wystąpiła awaria ręcznego. Po rozebraniu okazalo się, że jest urwana końcówka, która wchodzi do mechanizmu. Linkę zareklamowałem i założyłem inną z Lineksa czy coś takiego. Hamulec działa . Teraz pytanie, błędy są skasowane i hamulec działa dobrze, sprawdziłem moc zaciagnięcia i po obu stronach jest coś w okolicach 740nm. Czy potrzeba coś kalibrować, adaptować, czy możliwe jest, że linka pękła z powodu za mocnego zaciagniecia? Czy to nie jest możliwe?

Jeżeli wszystko działa prawidłowo - nie ma co kombinować z kalibracją .
Linka urwała się, bo miała się urwać i już. taka jej uroda / wada jakościowa.
Mechanizm hamulca linki nie zerwie, nie pozwoli na to czujnik siły zaciągnięcia.
Można podjechać na diagnostykę sprawdzić, czy siła hamowania jest w normie na obu kołach.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • siepa123
polaq
Zarejestrowani

740N to jest standardowa siła zaciągania.
Drugi poziom to jest około 1000N i pewnie tego poziomu linka nie wytrzymała. Taki urok tańszych linek.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • siepa123
kiwikrakow
Zarejestrowani

ja jednak myślę że spali elektronikę ( np.przekaźnik) w hamulcu a linki wytrzymają.

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(01-02-2021, 13:51)kiwikrakow napisał(a): ja jednak myślę że spali elektronikę ( np.przekaźnik) w hamulcu a linki wytrzymają.

a po drodze zabezpieczenie

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości