Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Hamulce tył


haszczurur
Zarejestrowani

(19-03-2017, 14:10)maciej1486 napisał(a): Ja wymieniałem bez clipa i trybów serwisowych

Brawo Ty!
A Ja bez zdejmowania kół i zwalniania ręcznego!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2017, 16:14 przez haszczurur.)

Odpowiedz
jarcun
Zarejestrowani

Oj widze ze ostro temat poszedł więc wyjaśnię co napisałem. Pytanie po co tryb serwisowy powstało z prostego powodu. Wjeżdżam sobie na miejsce pracy gasze auto reczny się zaciąga w tym momencie spuszczam go dźwignią i otwieram dzwi celem wyjscia z auta Biggrin. I w tej oto pieknech chwili mamy auto gotowe do pracy. Kolejne co napisalem ze po wymianie klockow najpierw pompujemy pedal a robimy to po to by nie uszkodzic mechanizmu recznego  który nie napotka oporu klockow i moze pojechac za daleko . Pozdro

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi jarcun za ten post post:
  • pitup
adamos111
Zarejestrowani

(19-03-2017, 16:10)haszczurur napisał(a):
(19-03-2017, 14:30)adamos111 napisał(a): W SC II nie potrzeba żadnego trybu serwisowego.Po prostu musi być tylko ręczny zwolniony.Po wymianie najlepiej podpompować hamulec pedalem przed ponownym uruchomieniem ręcznego.Tryb serwisowy tzw."Tryb przeglądu" uruchamia się w SC III do wymiany klocków.Te polecenie powoduje cofnięcie silniczków w zaciskach,a nam pozostaje  tylko wcisnąc bez obracania tłoczka.Bez elektrycznego cofnięcia cylinderka można go uszkodzić.

Wysłane z HUAWEI

Dla mnie to ten ręczny możesz odblokować nawet siekierą. Zamiast polemizować i przytaczać przykłady elektrycznie cofanych silniczków udziel chłopakowi fachowej porady. Wystarczy przeczytać mój wpis ze strony 3 tegoż wątku w którym napisałem, że są też inne metody zwolnienia ręcznego a Ja proponuję tryb serwisowy. Jest to jakiś błąd, powoduje jakieś uszkodzenie, przysparza problemów? Jeżeli ktoś zadaje pytanie jak wymienić klocki hamulcowe to zakładam, że ma małą wiedzę w tym temacie, skoro ma małą wiedzę to logiczne jest, że należy przedstawić temat krok po kroku i w miarę przystępnie. Masz lepszą, szybszą, bezpieczniejszą metodę nic nie stoi na przeszkodzie abyś wypowiedział się.
Kolego tak się nie stresuj.Nie miałem zamiaru nikogo a zwłaszcza Ciebie urazić bądź obrazić.A Ty od razu z siekierą.Po prosty w SC II nie ma czegoś takiego jak tryb serwisowy.Po prostu w 3 poście napisałeś że należy wprowadzić w tryb serwisowy.To że samemu zwolnisz hamulec ręczny czy to od razu po zagaszeniu silnika lub po samym włączeniu zapłonu to jest po porostu wybór użytkownika,kierowcy,właściciela,a nie tryb serwisowy.Nawet jak Clipem zwolnisz ręczny to też nie jest to tryb serwisowy,tylko po prostu zwolnienie hamulca..Chciałem tylko ta kwestie wyjaśnić i dałem przykład SC III że w nim występuje i na jakiej zasadzie działa.

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

(19-03-2017, 20:54)adamos111 napisał(a):
(19-03-2017, 16:10)haszczurur napisał(a):
(19-03-2017, 14:30)adamos111 napisał(a): W SC II nie potrzeba żadnego trybu serwisowego.Po prostu musi być tylko ręczny zwolniony.Po wymianie najlepiej podpompować hamulec pedalem przed ponownym uruchomieniem ręcznego.Tryb serwisowy tzw."Tryb przeglądu" uruchamia się w SC III do wymiany klocków.Te polecenie powoduje cofnięcie silniczków w zaciskach,a nam pozostaje  tylko wcisnąc bez obracania tłoczka.Bez elektrycznego cofnięcia cylinderka można go uszkodzić.

Wysłane z HUAWEI

Dla mnie to ten ręczny możesz odblokować nawet siekierą. Zamiast polemizować i przytaczać przykłady elektrycznie cofanych silniczków udziel chłopakowi fachowej porady. Wystarczy przeczytać mój wpis ze strony 3 tegoż wątku w którym napisałem, że są też inne metody zwolnienia ręcznego a Ja proponuję tryb serwisowy. Jest to jakiś błąd, powoduje jakieś uszkodzenie, przysparza problemów? Jeżeli ktoś zadaje pytanie jak wymienić klocki hamulcowe to zakładam, że ma małą wiedzę w tym temacie, skoro ma małą wiedzę to logiczne jest, że należy przedstawić temat krok po kroku i w miarę przystępnie. Masz lepszą, szybszą, bezpieczniejszą metodę nic nie stoi na przeszkodzie abyś wypowiedział się.
Kolego tak się nie stresuj.Nie miałem zamiaru nikogo a zwłaszcza Ciebie urazić bądź obrazić.A Ty od razu z siekierą.Po prosty w SC II nie ma czegoś takiego jak tryb serwisowy.Po prostu w 3 poście napisałeś że należy wprowadzić w tryb serwisowy.To że samemu zwolnisz hamulec ręczny czy to od razu po zagaszeniu silnika lub po samym włączeniu zapłonu to jest po porostu wybór użytkownika,kierowcy,właściciela,a nie tryb serwisowy.Nawet jak Clipem zwolnisz ręczny to też nie jest to tryb serwisowy,tylko po prostu zwolnienie hamulca..Chciałem tylko ta kwestie wyjaśnić i dałem przykład SC III że w nim występuje i na jakiej zasadzie działa.

No dobrze, w takim razie abstrahując od hamulca, to jak odblokujesz kierownicę w SCII do holowania nie włączając silnika?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(19-03-2017, 21:16)Highwayman1990 napisał(a): No dobrze, w takim razie abstrahując od hamulca, to jak odblokujesz kierownicę w SCII do holowania nie włączając silnika?
proszę trzymać się tematu wątku

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
adamos111
Zarejestrowani

(19-03-2017, 21:16)Highwayman1990 napisał(a): No dobrze, w takim razie abstrahując od hamulca, to jak odblokujesz kierownicę w SCII do holowania nie włączając silnika?

Wkładasz kartę  do czytnika,wrzucasz bieg,wciskasz pedał hamulca,sprzęgła nie ruszamy,musi być pedał zwolniony,naciskasz przycisk Start i jak wszystko sprawne to blokada odpuści,a silnik nie odpali.

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

(19-03-2017, 21:30)adamos111 napisał(a):
(19-03-2017, 21:16)Highwayman1990 napisał(a): No dobrze, w takim razie abstrahując od hamulca, to jak odblokujesz kierownicę w SCII do holowania nie włączając silnika?

Wkładasz kartę  do czytnika,wrzucasz bieg,wciskasz pedał hamulca,sprzęgła nie ruszamy,musi być pedał zwolniony,naciskasz przycisk Start i jak wszystko sprawne to blokada odpuści,a silnik nie odpali.

No i o to mi chodziło. To jest tryb serwisowy, czy neutralny. Jak zwał tak zwał. Teraz uciekamy z tematu, bo w sumie chyba zaczęliśmy zaśmiecać.

Odpowiedz
Buter
Zarejestrowani

Jestem przed wymianą tarcz i klocków z tyłu oraz klocków z przodu. Czy takie cudo jak poniżej będzie ok? 
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5752052684

Wcześniej zawsze mechanik wybierał dla mnie takie rzeczy, ale coś teraz za drogo u niego wychodzi - same tarcze ponad 600pln co wydaje mi się zbyt dużą ceną. Co to klocków na przód myślałem nad TRW bo tarcze mam ok.

[Obrazek: icon4.png]
2.0 w automacie - wolno, ale wygodnie.
Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

(08-04-2017, 07:50)Buter napisał(a): Jestem przed wymianą tarcz i klocków z tyłu oraz klocków z przodu. Czy takie cudo jak poniżej będzie ok? 
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5752052684

Wcześniej zawsze mechanik wybierał dla mnie takie rzeczy, ale coś teraz za drogo u niego wychodzi - same tarcze ponad 600pln co wydaje mi się zbyt dużą ceną. Co to klocków na przód myślałem nad TRW bo tarcze mam ok.

Niestety zestaw tarcz na tył jest stosunkowo drogi i cena w przedziale między 450 a 600 zł to taka, której powinieneś się spodziewać.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2017, 10:54 przez Highwayman1990.)

Odpowiedz
Buter
Zarejestrowani

(08-04-2017, 08:43)Highwayman1990 napisał(a):
(08-04-2017, 07:50)Buter napisał(a): Jestem przed wymianą tarcz i klocków z tyłu oraz klocków z przodu. Czy takie cudo jak poniżej będzie ok? 
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5752052684

Wcześniej zawsze mechanik wybierał dla mnie takie rzeczy, ale coś teraz za drogo u niego wychodzi - same tarcze ponad 600pln co wydaje mi się zbyt dużą ceną. Co to klocków na przód myślałem nad TRW bo tarcze mam ok.

Niestety zestaw tarcz na tył jest stosunkowo dobry i cena w przedziale między 450 a 600 zł to taka, której powinieneś się spodziewać.

Czyli ten zestaw z aukcji którą podałem nada się czy nie?

[Obrazek: icon4.png]
2.0 w automacie - wolno, ale wygodnie.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości