Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 21-08-2016, 08:11
(21-08-2016, 07:56)pacha napisał(a): kiedy zimą zaparują mi szyby puszczam klimę na kilka minut więc podczas mrozów też działa . działa, powietrze przechodzi przez osuszacz, stąd jest odparowanie przez napływ suchego powietrza. Dioda się świeci i wszystko jest tak jakby klima chodziła, lecz sprężarka nie pracuje wtedy
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Tamik
311
2
88
40
INNY
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
,ok Wrocławia
Tamik
Zarejestrowani
— 30-05-2017, 09:35
op
Wczoraj byłem w serwisie Renault. Oni też nic nie wyczaili dlaczego i skąd leci ciepłe powietrze.
Dzieje się tak, gdy stoję w korku z jakieś 15 minut.Wtedy włączam klimę.
Na trasie tego nie ma.
•
kapelmajster
49
0
4
1
SC III ph I
2009
1.9 dCi FAP 130KM, 2012-2013
Poznań
U mnie w czasie jazdy 90km nawet leci lekko ciepłe , a pęd powietrza mimo wszystko powinien powiewac chłodniejszym?
•
twilk7
4,244
17
2580
874
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 29-06-2017, 08:30
(21-08-2016, 08:11)Mati napisał(a): (21-08-2016, 07:56)pacha napisał(a): kiedy zimą zaparują mi szyby puszczam klimę na kilka minut więc podczas mrozów też działa . działa, powietrze przechodzi przez osuszacz, stąd jest odparowanie przez napływ suchego powietrza. Dioda się świeci i wszystko jest tak jakby klima chodziła, lecz sprężarka nie pracuje wtedy
Nieprawda. Przez osuszacz przechodzi czynnik, powietrze przez parownik.
Przy włączeniu funkcji odparowania klima zostaje zawsze załączona, pracuje sprężarka, niezależnie od temperatury.
Tu jest opis do czego służy i jak działa osuszacz: http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyza...matyzacji/
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to twilk7 for this post
• Rafalkielce
Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 29-06-2017, 11:14
(29-06-2017, 07:46)kapelmajster napisał(a): U mnie w czasie jazdy 90km nawet leci lekko ciepłe , a pęd powietrza mimo wszystko powinien powiewac chłodniejszym?
Takie rzeczy powinno się sprawdzać termometrem a nie ręką.
Pęd powietrza wcale nie powoduje że ono jest chłodniejsze. Jedynie powoduje że szybciej skóra oddaje ciepło do powietrza, które na nią wieje.
•
kapelmajster
49
0
4
1
SC III ph I
2009
1.9 dCi FAP 130KM, 2012-2013
Poznań
(29-06-2017, 11:14)Patrys4891 napisał(a): (29-06-2017, 07:46)kapelmajster napisał(a): U mnie w czasie jazdy 90km nawet leci lekko ciepłe , a pęd powietrza mimo wszystko powinien powiewac chłodniejszym?
Takie rzeczy powinno się sprawdzać termometrem a nie ręką.
Pęd powietrza wcale nie powoduje że ono jest chłodniejsze. Jedynie powoduje że szybciej skóra oddaje ciepło do powietrza, które na nią wieje. Ale powinno byc przynajmniej jak na zewnatrz a nie ciepłe jakby ogrzewanie było na 21 stopni ustawione.
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 29-06-2017, 13:55
Twilk widziales pracujaca sprezarke klimatyzacji w duży mróz?
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
twilk7
4,244
17
2580
874
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 29-06-2017, 17:07
Tak. Sprężarka zostaje odłączona dopiero w chwili zaszronienia parownika. Moze to sie zdarzyć nawet w środku lata. Zapraszam Cie celem obejrzenia/posłuchania pracy sprężarki w Berlingo 1,6 HDI. Jestem koło Lublina.
•
czopochrup
258
0
57
4
SC III ph I
2009
Energy TCe 130KM, od 2013
r sl
zeby klima działa efektywnie musi być odpowiednia temp. zasysanego powietrza. Cała praca klimy polega w sumie na tym, że powietrze dostarczone musi być cieplejsze od temp. powietrza jake chcemy uzyskać. Dlatego też podstawowym czujnikiem z którego korzysta klima jest czujnik temp. zewnętrznej. Jeżeli uzna on że temp na zewnatrz jest za niska to praca klimy nie ma sensu bo i tak nie będzie efektu (powietrze na wlocie za niskie). W żadnym z aut które miałem, sprężarka nie załączała się, gdy na dworze było poniżej pewnej temp. Druga sprawa jest to zabezpieczenie właśnie żeby parownik nie zamarzł od razu.
Fakt w lato da sie zamrozić parownik ale od tego żeby nie zamarzł jest kilka czujników które sterują wydajnością sprężarki. Nawet jak ustawisz sobie LO a będzie w miarę niska temp na dworze to klima nie pójdzie ciągle na 100%. W sumie nie wiem po co moje wywody i tak każda średnio-ogarnięta istota to wie. W pracy poniekąd obługuję klimatyzatory o mocach do 350 kW chłodzenia. =] tam parownik jest wielkości scenika a sam agregat z skraplaczem jak drugi scenik (skraplacz chłodzony wodą).
Co do gąrąca w kabinie jak znajde troche czasu to zdemontuję prawą wycieraczkę i tą część podszybia i zoabczę jak doszczelniony jest wlot powietrza bo na 99% podgrzewane jest one z wnęki silnika.
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 30-06-2017, 08:48
(29-06-2017, 22:23)czopochrup napisał(a): W sumie nie wiem po co moje wywody i tak każda średnio-ogarnięta istota to wie.
Widać jestem nieogarnięty ;)
Nie zakładaj, że wszyscy użytkownicy dysponują tą samą wiedzą techniczną czy specjalistyczną.
Poza tym dzięki za ten wywód, może dzięki niemu będzie mniej wątpliwości czy jałowych sporów.
•
|