skrodzka
383
0
315
438
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Kudowa Zdrój
skrodzka
Zarejestrowani
— 09-12-2016, 18:58
op
Hej
Kłopot sprawia mi głośna praca samochodu. Podczas jazdy gdy wkręcam silnik powyżej 3000 obrotów, słychać w kabinie natarczywe buczenie. Jest na tyle głośne, że utrudnia prowadzenie rozmowy. Słyszałem, że kultura pracy tego silnika nie należy do najlepszych, ale aż tak? Najlepiej jest między 2 a 3 obrotów. Czytałem o problemach z wariatorem i rzeczywiście silnik klekocze jak diesel, ale rozważam też dwumas chociaż nie ma żadnego problemu z odpalaniem czy gaszeniem silnika. Gdy silnik się trochę zagrzeje to klekotu nie słychać. Może to efekt zimnego silnika po prostu?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 09-12-2016, 19:17
Powyżej 3tys na zimnym?
Wysłane z kalkulatora..
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 09-12-2016, 19:24
Miałem kiedyś podobny problem - brzęczała oberwana blacha wewnątrz środkowego tłumika, wpadająca w rezonans przy 2500 obr.
Po zagrzaniu się silnika blacha się rozszerzała i wszystko cichło.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
skrodzka
383
0
315
438
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Kudowa Zdrój
skrodzka
Zarejestrowani
— 09-12-2016, 20:05
op
Buczy przy każdej temperaturze. A klekocze znacznie głośnej na zimnym. Zastanawia mnie czy tosą niezależne od siebie objawy, czy o jedną rzecz chodzi. Sprawdzę blachę jak będę miał auto na podnośniku.
Coś mi się jednak wydaje, że to kzfr.
Edit. Nie zauważyłem że piszę pod swoim postem.
TomaszB napisał 12-12-2016, 10:16:
Połączyłem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2016, 10:16 przez TomaszB.)
•
Wozny84
1,008
2
414
1,616
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 12-11-2018, 15:19
I doszedłeś co było przyczyną? Ja dzisiaj jak jechałem autostradą to też zauważyłem że powyżej 3.5 tys strasznie buczy... parę tygodni temu już to zauważyłem ale nałożylo mi się to na wymianę opon na chińczyki zimowe i byłem pewny że to jest przyczyną. Jednak dzisiaj na postoju go przegazowałem i jest zauważalnie glosniejszy niż parę tygodni temu
•
Consigneus
54
0
14
1
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Starachowice
Buczy tylko przy jeździe, czy na postoju również? I czy buczy na każdym biegu powyżej tej prędkości obrotowej?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2018, 12:56 przez Consigneus.)
•
Wozny84
1,008
2
414
1,616
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 14-11-2018, 15:10
Generalnie jest głośniejszy niż wcześniej... Ale buczenie pojawia się podczas jazdy na każdym biegu przy obrotach powyżej 3,5 tys. Jak wcisne sprzęgło to przestaje buczeć bo obroty spadają. Ale jak robię przegazówke na postoju to też jest głośno
•
Consigneus
54
0
14
1
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Starachowice
Jeśli na postoju są dolegliwości to raczej można wykluczyć skrzynie biegów. Sprawdził bym mocowania tłumika, jak i sam tłumik, blachy osłonowe od tłumika/kolektora wydechowego, lubi się odpinać osuszacz za zderzakiem i tłuc się wydając buczenie. Sprawdź też czy nie masz gdzieś odpiętej rury w dolocie powietrza być może powyżej iluś obrotów powietrze wiruje i słychać dziwny dźwięk. Sprawdź też koło pasowe wału korbowego czy czasem nie ma bić lub widocznych uszkodzeń (lubi wydawać odgłos).
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Consigneus za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Consigneus for this post
• Wozny84
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 15-11-2018, 00:08
sprawdziłbym filtr powietrza łącznie z dolotem,
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• Wozny84
Wozny84
1,008
2
414
1,616
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 15-11-2018, 20:15
Czyli powodem tego może być ta rura widoczna na zdjęciu... już pisałem jakiś czas temu że zauważyłem jakby czegoś tam brakowało bo jest taka rura niczym nie zakończona... wtedy dostałem odpowiedź że brakuje tam końcówki. Pojechałem do mechanika co się renówkami zajmuje i powiedział że to w niczym nie przeszkadza. Jakby ktoś mógł zrobi zdjęcie z silnika 2.0 jak to u niego wygląda to byłbym wdzięczny.
•
|