Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Gaśnie przy włączonej klimie


Scenic_2000
Kobiety

Witam, 
ja miałam wymienioną sprężarkę na inną (nie wiem czemu, ale wydaje mi się, że ta nowo zamontowana sprężarka ma troszkę większe koło na który przychodzi pasek niż ta moja stara oryginalna - może się mylę, nie wiem, a sprawdzić numeru nie mogę, bo naklejka jest n tej zamontowanej trochę zdarta i nie można odczytać) jakieś 3-4 tygodnie temu i wszystko było ok. 
Jakoś w tym tygodniu dało się odczuć najpierw bardzo długie oczekiwanie na chłodne powietrze (nie mroźne powietrze) przy nawiewie włączonym na maxa. Teraz daje ciepłe powietrze. i jak włączyłam i wyszłam z auta co chwilę było słychać "cyk" jakby się załączała cały czas i wyłączała dosłownie co 5 sek. 
Jestem umówiona na czyszczenie (nie wiem jak to się nazywa), bo ponoć zebrał się tam brud i trzeba to wyczyścić dlatego daje ciepłe powietrze i gdzie jest ciepłe powinno być zimne. 
Po odjechaniu od mechanika (oczywiście sprawdził tym swoim urządzeniem chyba czynnik) klima chłodziła, ale jak była włączona, czułam, że pod czas jazdy gdy zmieniam bieg i dodaję gazu jakby coś mnie hamowało i dopiero po czasie auto przyśpieszyło mimo, że cały czas nogę mam na pedale gazu, a dojeżdżając do skrzyżowania samochód się zatrząsł jakby chciał zgasnąć, ale nie zgasł i wyłączyłam klimę i jak ręką odjął dodaje gaz to samochód normalnie przyśpiesza. 
Co to może być tego stanu przyczyną? 
W ogóle jak załączam klimę (po wymianie sprężarki) to słychać te "cyk", że się załączy, ale włączając klimę czuję jakby samochód cofnęło i dopiero potem jechał normalnie. 
Pomocy!

Odpowiedz
swierzak
Zarejestrowani

Witam, odkopie trochę watek ale mam podobny problem a szkoda zakładać nowy temat. Mam scenic 1 ph 2 silnik 1,4 16v z LPG. W momencie gdy jadę na LPG i mam wlaczona klimatyzację na drugi lub wyższy bieg i wcisne sprzeglo samochód gaśnie. Przy włączonej klimatyzacji na pierwszym biegu nie zauważyłem żeby auto gasło. Powiedzcie mi od czego zacząć tylko tak lopatatologicznie jak kompletnemu laikowi najlepiej ze zdjęciami co mam po kolei zrobić jeżeli oczywiscie jest taka możliwość.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

może sprężarka się zaciera?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
swierzak
Zarejestrowani

Jak ją sprawdzić i gdzie jej szukać? Czy jakieś foto z miejscem jej umiejscowienia jesteś w stanie wrzucić?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

sprężarkę napędza pasek, otwórz maskę i powinieneś ją znaleźć

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
swierzak
Zarejestrowani

Jeżeli zlokalizuję tą sprężarkę to jak ocenić czy jest ona zatarta?

Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy rzeczywiście jest zatarta ta sprężarka czy trzeba coś rozbierać?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2019, 18:42 przez swierzak.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Podejdź do kogoś kto robi klime, jeśli się okaże że jest zatarta wymieni, sprawdzi szczelność i nabije czynnik. Chociaż przy zatartej sprezarke zaleca się płukanie całego układu z opilkow itd


Na postoju, przy włączonym silniku otwórz maskę i słuchaj jak jest z wyłączona a jak z włączona klima

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2019, 20:08 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Jak to ocenisz, musialbys miec porownanie jaki stawia opór  po jej włączeniu w stos. do sprawnej. Nie ogarniesz tego w domu..

Odpowiedz
swierzak
Zarejestrowani

Czyli spoko po świętach poszukam jakiegoś porządnego fachowca od klimy w mojej okolicy. Jeszcze mi przyszedł taki pomysł do głowy żeby sprawdzić czy będzie też gasł podczas jazdy na benzynie. Bo gaz niby jest bardziej czuły. Auto niedawno kupiłem i nie wiem kiedy wymieniane były świece i w jakim są stanie a podczas załączania sprężarki wzrasta obciążenie silnika i może poprzez felerne świece gaśnie mi samochód. Czy jedno nie ma nic wspólnego z drugim?

Odpowiedz
swierzak
Zarejestrowani

Zrobiłem próbę na klimatyzacji włączonej na 4 bieg i jadąc na LPG samochód zgasł tylko raz na kilkanaście prób. Dodam że wczoraj w pewnym momencie gasł za każdym razem. Jadąc dzisiaj na benzynie nie zgasł ani razu. Podczas jazdy na LPG i włączonej klimatyzacji jak wciskam sprzęgło to strasznie mocno falują obroty i jeżeli auto nie zgaśnie to ustalają się na 750 obr. Z kolei jadąc na benzynie po wciśnięciu sprzęgła obroty nie falują i ustalają się na 900 obr. Dodam że klimatyzacja chłodzi bardzo mocno. Czy to gaśnięcie może mieć w takim razie związek z gazem i niedomaganiem układu zapłonowego np świece i cewki? Skoro chłodzi to może być zatarta sprężarka?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości