Michał Matera
83
1
14
8
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Piotrków Trybunalski
op
Witam serdecznie
Troche już siedzę na forum poczytałem wiele tematów. szukam GS III 2011-2012 prawdopodobnie w benzynie 1.4 (do zagazowania) ale po tym co wyczytałem na forum możne skłonie się ku ropniakowi i tym jakie maja wyposażenie względem benzyny na rynku wtórnym .
Byłby to pierwszy diesel w moim posiadaniu. Prosiłbym o jakies opinie co lepsze i swoje doswiadczenia z tymi silnikami i na co zwracac uwage juz po zakupie.Co by było oszczędniejsze w spalaniu rocznie jakies 17-20 tys wiecej miasto jak trasa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2019, 15:03 przez pio555.)
•
pio555
31,462
126
11204
3,059
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 08-08-2018, 20:05
Ma forum jest mój wątek poruszający opłacalność LPG w stosunku do ON
Co prawda dla SC II ale zawsze można przyjąć inne wartości
W/g mnie szukaj 1.9 dCi a najlepiej 1.6 lub 2.0 dCi
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
FanRenault89
1,634
4
384
180
INNY
2010
2.0 dCi FAP 160KM, 2009-2011
Poznań/Wielkopolska
Każdy silnik w SCIII jest wart uwagi za wyjątkiem 2.0 Benz. Z powodu łączenia tylko z skrzynią CVT lecz automat w Dieslu jest wart zainteresowany jeśli ma jakąkolwiek wiarygodną historię przebiegu
Xperia XA1
•
Michał Matera
83
1
14
8
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Piotrków Trybunalski
op
mam jeszcze pytanie czym spowodowana jest wieksza ilosc ropniakow na rynku wtórnym jak benzyny w tym roczniku ? (" slyszalem rozne opinie ze jak jest duzo to sie ludzie pozbywaja a jak nie ma to sa dobre i nie sprzedaja ")
no i jak z serwisowaniem diesel droższy ale czy bardziej awaryjny ?
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...zKYb5.html
to mi sie rzuciło w oczy
http://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkasz...2012/16867
co sadzicie ? benzyny narazie nic godnego uwagi nie znalazlem
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Diesli jest więcej, bo na pewnym etapie rozwoju motoryzacji francuzi rozwijali i w przewadze je produkowali, w przeciwieństwie do benzyny. Jeśli jeździsz 17-20 tyś w większości po mieście to diesel jest bez sensu, bo ma FAP i dłużej się nagrzewa. Na zachodzie diesle robią 40-50 tyś km rocznie i większość sprowadzonych diesli w PL ma cofnięty licznik. I jak ktoś wierzy, że 6-7 letni diesel z Niemiec ma 100 tyś km przebiegu to jest bardzo naiwny. Prędzej te z polskich salonów. Jeśli chodzi o LPG to moim zdaniem kupić benzynę i samemu założyć w renomowanych zakładzie z hamownią, bo inaczej to szkoda silnika. Tylko wtedy koszt jest spory. Teraz pytanie : ile czasu masz zamiar posiadać te auto ? Może najkorzystniej jest kupić 1,4 lub 1,6 w benzynie i nic nie kombinować ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2018, 11:31 przez Grzegorz Łubieński.)
•
TomaszB
11,659
38
3263
1,745
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 12-08-2018, 12:35
(12-08-2018, 10:56)Grzegorz Łubieński napisał(a): Jeśli jeździsz 17-20 tyś w większości po mieście to diesel jest bez sensu, bo ma FAP i dłużej się nagrzewa.
O, to moje auto jest bez sensu. Robię poniżej 10 tyś. rocznie głównie po mieście. Uwielbiam takie dywagacje.
Bycie starszym ma swoje wady i zalety - nie widzisz liter z bliska, ale poznajesz idiotów z daleka...
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to TomaszB for this post
• PIRXu, PRZEMO
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
(12-08-2018, 12:35)TomaszB napisał(a): O, to moje auto jest bez sensu. Robię poniżej 10 tyś. rocznie głównie po mieście. Uwielbiam takie dywagacje. To nie dywagacje tylko fakty. Niestety w mieście, na krótkich dystansach nr 1 to hybryda, nr 2 benzyna i na końcu diesel.
Niestety Polacy wciąż są zaślepieni magią diesla i niby taniością jego eksploatacji. Nawet taksówkarze coraz częściej biorą PB + LPG a nie diesla. Może tanio to jest, gdy nowy, ale przy ponad 200 tyś km to może być skarbonka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2018, 13:05 przez Grzegorz Łubieński.)
•
pio555
31,462
126
11204
3,059
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 12-08-2018, 15:21
Mój też bez sensu..... Ale cóż pewnych osób się nie przekona....
Co do taxi to powiedz to taksówkarzą w Niemczech....
Hybryda owszem jest fajna ale tylko na krótką metę na zatłoczone miasta no jak coś trzeba dalej i szybciej pojechać to już tak wesoło nie jest....
Prawda jest taka że SC III nie ma dobrej benzyny a tym bardziej pod gaz
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
1,6 bardzo dobry do gazu, 1,4 może już nie tak, ale też ok. Powiedz to Niemców na taxi w Hamburgu, że diesel lepszy to Cię wyśmieje ?W DE coraz więcej miast ma ograniczenia dla diesli. Skandynawia na taxi bardzo dużo Priusów.
•
pio555
31,462
126
11204
3,059
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 12-08-2018, 15:44
1.6 owszem bardzo dobry do gazu tylko niestety nie wszyscy chcą mieć 110KM w wolnossącym benzyniaku i w LPG gdzie akceptowalna prędkość przejazdowa to 120-130 km/h a po włączeniu klimy moc dodatkowo spada a spalanie LPG jest na poziomie 12-14l
Nie dla wszystkich tanio jezdxic to jedyny wyznacznik kupna auta.....a zresztą co do opłacalności zakładania LPG jest mój post ma forum który daje trochę do myślenia...
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
(12-08-2018, 15:33)Grzegorz Łubieński napisał(a): Skandynawia na taxi bardzo dużo Priusów. Skandynawia juz od 2 lat ma problem z utylizacją zużytych baterii...
Poza tym Taxi to nie tylko jazda w centrum miasta
zresztą wystarczy Wilka zapytać dlaczego chce montować LPG do hybrydy....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2018, 16:00 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
|