Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Falujące obroty lub nie spadające obroty


Pitbul190
Zarejestrowani

op Witam.Jestem tu nowy i podejrzewam że ten temat już sie pojawił ale jakoś nie mogę go znależć.Mam scenica 1.6 16V 2003r.benzyna i odkąd go kupiłem to jest problem z obrotami na luzie(wolnym biegu)np.dojeżdżając do krzyżówki i zatrzymując auto na stopie lub też na postoju po dodaniu i ujęciu gazu silnik albo nie spada z obrotów albo zaczyna falować na obrotach i na zimnym i na ciepłym silniku.Wymienione uszczelki pod kolektorem dolotowym i przepustnicą nie dały efektu.Może jakaś rada? Z góry dziękuję za odpowiedż.

Odpowiedz
jasiuzkl
Zarejestrowani

(12-01-2019, 21:07)Pitbul190 napisał(a): Witam.Jestem tu nowy i podejrzewam że ten temat już sie pojawił ale jakoś nie mogę go znależć.Mam scenica 1.6 16V 2003r.benzyna i odkąd go kupiłem to jest problem z obrotami na luzie(wolnym biegu)np.dojeżdżając do krzyżówki i zatrzymując auto na stopie lub też na postoju po dodaniu i ujęciu gazu silnik albo nie spada z obrotów albo zaczyna falować na obrotach i na zimnym i na ciepłym silniku.Wymienione uszczelki pod kolektorem dolotowym i przepustnicą nie dały efektu.Może jakaś rada? Z góry dziękuję za odpowiedż.
Miałem podobne objawy przy awarji ładowania kupiłem jakąś podrube regulator napięcia przy wymianie na org. Regulator napiecia jak ręką odjal mimo że ładowanie było dobre

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

U mnie w SC I był to silniczek krokowy, nie wiem jak jest w II

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi robii za ten post post:
  • Andrzej Piotrowski
jasiuzkl
Zarejestrowani

(12-01-2019, 21:25)robii napisał(a): U mnie w SC I był to silniczek krokowy, nie wiem jak jest w II

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
W 2 nie ma jest przepustnica elektryczna

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Pitbul190
Zarejestrowani

op Myślałem też że to może być wina właśnie przepustnicy ale podmieniałem ją na sprawdzoną od kolegi i dalej żadnej różnicy-dalej problem z obrotami

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Proponuję wyczyścić przepustnice i wymienić uszczelkę pod nią

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

(13-01-2019, 10:58)Grzegorz Łubieński napisał(a): Proponuję wyczyścić przepustnice i wymienić uszczelkę pod nią

Jaką uszczelkę zakładałeś, nową, oryginalną?. Nie napisałeś nic o czyszczeniu swojej przepustnicy. Ja miałem podobne objawy i u mnie te czynności pomogły. Jest jeszcze opcja uszkodzenia/wyszczerbienia aluminium przy uszczelce. Obejrzałeś to dokładnie? Być może trzeba zrobić jeszcze adaptację przepustnicy

Odpowiedz
Hydrant
Zarejestrowani

Tak jak napisał Jasiuzkl - sprawdź, podmień regulator napięcia. Musi być oryginał Valeo. Uwierz mi, może trudno na logikę powiązać alternator z obrotami, ale w Scenicu tak jest. Z zamiennikami Scenik się nie dogaduje. A próby sprawdzania miernikiem nic nie dadzą.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Hydrant za ten post post:
  • jasiuzkl
Pitbul190
Zarejestrowani

op Przepraszam koledzy zapomniałem dodać-przepustnica była czyszczona nie jest uszczerbiona a uszczelka wymieniona na nową.Słyszałem też od wielu ludzi że przepustnicy niema potrzeby adaptować.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2019, 21:59 przez Pitbul190.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości