Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Espace czy C4 Picasso


robertj1
Zarejestrowani

Online
op Dzień dobry, 
noszę się z zamiarem zmiany autka i bardzo proszę Szanowne Grono Forumowiczów o poradę. 
Jeśli ktoś ma doświadczenia własne ewentualnie wiedzę to bardzo proszę o poradę czy silnik Renault 2.0 dCi FAP ze skrzynią automatyczną w ESPACE jest wart uwagi. Druga opcja to silnik Citroen  e-HDi 115  Poniżej podałem dwa linki do konkretnych aut, które wybieram się obejrzeć, ale będę wdzięczny za podpowiedzi czy ogólnie warto o tych autach, w takich wersjach silnikowych i "skrzyniowych" myśleć
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/re...m=ad_share
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ci...m=ad_share

pozdrawiam

Odpowiedz
PRZEMEK1981
Zarejestrowani

Hej co do c4 picasso poczytaj o zautomatyzowanej skrzyni ETG (znanej w c4 picasso pierwszej generacji pod nazwą MCP). To jest kiepskie i powoduje, że ludzie na forum szukają pomocy, wystarczy wejść na forum tego modelu i zrozumiesz o czym mowa. Co do Espace fajnie wyposażony model, jednak gabaryty dużo większe i auto bardziej przestronne od c4 picasso 2. Patrząc na te dwa modele, które chcesz oglądać wybrałbym renault espace. Pozdrawiam

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi PRZEMEK1981 za ten post post:
  • LURP, robertj1
LURP
Zarejestrowani

Skrzynie automatyczne to wcześniej niż później kłopoty. Owszem komfort ale okupiony problemami. Ktoś się tych aut pozbył a skoro bezwypadkowe i takie tanie to co? I te "magiczne" przebiegi tuż przed 200k a jeśli nawet, to przy tym przebiegu automaty-do roboty!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2024, 07:34 przez LURP.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi LURP za ten post post:
  • robertj1
jarpen
Zarejestrowani

Ja przed kupnem espaca zastanawiałem się nad C4 picasso.. jak dla mnie jest strasznie plastikowy i trzeszczący. Jedyny plus to ta fajowa kierownica Thumbup fotele mniejsze, mniej wygodne. W espace są duże i ciezkie, ale i wygodniejsze. Biegi też jakoś tak dziwnie zmieniał ten automat ( może.akurat taki model się trafił)

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi jarpen za ten post post:
  • robertj1
ko-ma
Zarejestrowani

(07-08-2024, 07:06)LURP napisał(a): Skrzynie automatyczne to wcześniej niż później kłopoty. Owszem komfort ale okupiony problemami. Ktoś się tych aut pozbył a skoro bezwypadkowe i takie tanie to co? I te "magiczne" przebiegi tuż przed 200k a jeśli nawet, to przy tym przebiegu automaty-do roboty!

Tu raczej chodzi o zwykłą, ale "zautomatyzowaną" zewnętrznym mechanizmem automatycznej zmiany, skrzynię biegów.
Łatwo odróżnić te samochody od tych z prawdziwym automatem, - wystarczy spojrzeć na opisy pól wskaźnika biegu na desce (tuż przy dźwigni zmiany znajdującej się przy kierownicy.
Prawdę mówiąc, była to podstawowa przyczyna, dla której pół roku temu zrezygnowałem z posiadania C4 Picasso.
Niby jedzie jak automat, niby są łopatki do zmiany manualnej, ale... No właśnie - niby.
I jak pytałem w okolicy - nikt nie chce się w tym grzebać.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2024, 09:54 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • LURP, robertj1
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

@ robertj1 jechaleś już którymś z tych modeli ? Wiesz jak to zmienia biegi.
Jak zachowuje sie w korku ?
Co prawda nie jezdze zadnym z tych dwóch modeli ...
ale czasami jezdze astrą h 1.6 benzyna ze skrzynią easy-tronic, czyli ze skrzynią zautmatyzowaną.
I jesli chodzi o astre h z tą skrzynią zautomatyzowaną to tak :
1) Przeciagą zmiane biegów na wyzszy, zwłaszcza na prostym lub lekko z góri gdy
gaz jest nawet lekko wciśniety. A jak lekko sie odejmie gazu to od razu zmienia na wyzszy.
2) Utrzymuje dosyc niskie obroty, czyli 1700 i 60 km/h i 4 bieg
3) czasami szarpie
4) Dosyc wolno sie zbiera ...a potem kop do przodu.
5) Plus .. jest mozliwosc sterowania recznego tą skrzynia ( lewarek doł/góra --> Plus minus) i to czasami
lepiej sie sprawdza.

Sugeruje sie przejechać po mieście autem z tą skrzynia.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ljs_ljs_ljs za ten post post:
  • robertj1
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

Jedyna mnie znana skrzynia automatyczna,
która nie powoduje problemow i
która jest w stanie zrobić 500 tys km
w mieście to ecvt, czyli hybryda toyota.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(07-08-2024, 19:56)ljs_ljs_ljs napisał(a): czyli hybryda toyota.
Pokaż jakieś auto z taką skrzynią za podobne pieniądze (35k pln) i podobnej wielkości do Espace/C4 Picasso z 2012-2014r lub nowsze.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2024, 20:41 przez wojteks.)

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

@ LURP

Żona to też wcześniej czy później kłopoty a jednak przyjemność jest

Dobrego dnia

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Binio za ten post post:
  • LURP, robertj1, user64
user64
Zarejestrowani

(07-08-2024, 19:56)ljs_ljs_ljs napisał(a): Jedyna mnie znana skrzynia automatyczna,
która nie powoduje problemow i
która jest w stanie zrobić 500 tys km
w mieście to ecvt, czyli hybryda toyota.

Mało znasz skrzyń, Aisin af40 przy regularnej w miarę wymianie oleju, pokonuje spokojnie większe przebiegi niż 0,5M. U mnie ma 470k w tej chwili.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości