Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Elektronische defect


krzyskoo21
Zarejestrowani

op Witam. 
Auto grand scenic 2006 1.9dci. 
Od około miesiąca pojawia mi się właśnie komunikat na desce ELEKTRONISCHE DEFECT. Przeczytałem wiele już na ten temat ale nie udało mi się rozwiązać problemu. Wiadomo pasowało by podjechać sprawdzić błędy może to by coś podpowiedziało ale wiadomo jaki mamy czas. W ciągu miesiąca zdarzyło mi się że auto dwa razy z rano nie odpaliło i musialem podładować prostownikiem. Pobór prądu na postoju ok.
Posprawdzałem, pobrawilem masę silnika oraz ramy. Sprawdziłem czy nie ma zwarcia kabla + od rozrusznika/alternatora gdzieś do ramy/silnika.
Mam podłączony miernik do akumulatora, ładowanie jest od 13.8 do 14.3.
Jak zdejmę klemę to błąd znika z deski a wyskakuje zazwyczaj po przeją Haniu ok 10km. 
Proszę o podpowiedź gdzie szukać bo wiadomo że z tym nie będzie funkcjonować poprawnie.
Z gory dziękuję za pomoc.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2020, 15:15 przez krzyskoo21.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(17-04-2020, 15:05)krzyskoo21 napisał(a): Wiadomo pasowało by podjechać sprawdzić błędy może to by coś podpowiedziało ale wiadomo jakiamy czas
bez podłączenia kompa nic nie zdziałasz
ten komunikat może oznaczać wszystko od zaśniedziałej wtyczki na pedale hamulca i brak świateł STOP po poważną awarię UCH

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(17-04-2020, 15:11)pio555 napisał(a):
(17-04-2020, 15:05)krzyskoo21 napisał(a): Wiadomo pasowało by podjechać sprawdzić błędy może to by coś podpowiedziało ale wiadomo jakiamy czas
bez podłączenia kompa nic nie zdziałasz
ten komunikat może oznaczać wszystko od zaśniedziałej wtyczki na pedale hamulca i brak świateł STOP po poważną awarię UCH

... oi padający po mału akumulator ...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Dokladnie tak....

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
krzyskoo21
Zarejestrowani

op Akumulator?  Kupiony nowy jenox 74ah w sierpniu. 
Raczej bym wykluczał podczas zakupu gość posprawdzał paretry (ładowanie prąd pobierany przez rozrusznik) i mówił że książkowe. Mam gwarancję na niego w razie czego

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(17-04-2020, 17:45)krzyskoo21 napisał(a): Akumulator?  Kupiony nowy jenox 74ah w sierpniu. 
Raczej bym wykluczał podczas zakupu gość posprawdzał paretry (ładowanie prąd pobierany przez rozrusznik) i mówił że książkowe. Mam gwarancję na niego w razie czego

Że był w sierpniu sprawny, nie oznacza, że jest sprawny dzisiaj.
Wielokrotnie przekonaliśmy się, że niby-sprawne (nawet podstawiane z innych samochodów) akumulatory - akurat w Scenicu II jakoś się nie sprawdzały...
Drugi kierunek poszukiwań - to czujniki pod pedałami, zwłaszcza czujnik położenia pedału hamulca (dwukanałowy).
Trzeba by się podpiąć i sprawdzić, czy w systemie widoczne są zmiany położenia pedału sprzęgła i hamulca (koniecznie - np. awaria czujnika pedału hamulca często powoduje wadliwe działanie świateł stop - przy pierwszym wciśnięciu pedału światła stopu świecą, potem w czasie jazdy wywala komunikat o błędzie i światła już świecić przestają aż do wyłączenia i ponownego uruchomienia silnika.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
krzyskoo21
Zarejestrowani

op Problem prawdopodobnie rozwiązałem.
Wyjalem alternator i jedna bieżnia jest troszkę 
podjechana i szczotka byla już krótka i myślę że to powodowało chwilowe spadki ładowania gdyż podczas pracy silnika czasem mogła nie dotykać do komutatora. 
Wymieniłem szczotki i jak narazie ładowanie utrzymuje się na poziomie 14.3-14.5 bez spadków. Przejechałem ok 50km i błędu tez brak.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości