Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Electronic Fault


ErykSX
Zarejestrowani

op Witam
Pacjent : Renault Scenic II 1.5 DCI 2004rok.

Do tej pory wszystko było okej, nie było żadnych problemów z odpalaniem.
 
Dzisiaj postanowiłem wymienić filtr powietrza. Rozebrałem kawałek podszybia, odpiąłem akumulator, następnie komputer. Zadowolony, że poszło to w miarę sprawnie jak na Francuza, złożyłem. Po złożeniu, próbie odpalenia wyskoczył mi komunikat, o niskim poziomie oleju "low oil" coś tam oraz napięcie "low battery". Po czym komunikat "Electronic Fault". Włączył się wiatrak, i koniec, próbowałem jeszcze kilka razy to samo. Rozebrałem jeszcze raz, złożyłem samochód zakręcił 2 razy po czym znowu to samo, brak możliwości odpalenia. Rozebrałem wszystkie wtyczki w skrzynce na bezpieczniki pod maską, wszystko wyglądało dobrze. Nigdy nie miałem takich problemów. Wilgoć raczej nie wchodzi w grę, autem jeździłem w straszne ulewy i nic się nie działo. Dopiero po rozebraniu nastąpił problem...  Jakiś pomysł gdzie szukać dalej?
Mati napisał 23-12-2016, 18:30:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami

Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania tam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2016, 18:30 przez Mati.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(23-12-2016, 18:00)ErykSX napisał(a): Dzisiaj postanowiłem wymienić filtr powietrza. Rozebrałem kawałek podszybia, odpiąłem akumulator, następnie komputer.
tylko po co rozpinałeś komp czy akumulator Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Los_05
Zarejestrowani

wymianę filtra robi się prosto bez odpinania akumulatora czy kompa wystarczy kawałek podszybia zdjąć potem metalową klapke i masz dojście 2 wkręty i wyciągasz filtr do góry

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

w/g mnie cos z kompem
jakaś wilgoć sie tam nie wdarła jak rozłączałeś?
nie zalałeś go przypadkiem
ja bym rozłączył wszystkie wtyczki posprawdzał moze jakis pin zagiety i potraktował je kontaktem

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Los_05
ko-ma
Zarejestrowani

Brak któregoś zasilania, albo nie dokręcona / przypalona masa. b
Stara zasada : gdzie grzebane, tam zj....

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  •
ErykSX
Zarejestrowani

op Gdybym wiedział to bym nie odpinał. Poza tym nie pytam jak się filtr wymienia, problem mam gdzie indziej.

Styki wszystkie sprawdzone, przeczyszczone. Wilgoci nie dostał. Teraz mam takie pytanie, skrzynka UPC jak ją sprawdzić? Wyeliminować jej uszodzenie? Jest możiwe sprawdzenie przejścia z tego dużego + do każdego pinu zasilającego w kosktach? ( Opis mam w manualu , który do czego )
miro napisał 24-12-2016, 13:58:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami

Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania tam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-12-2016, 13:58 przez miro.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(24-12-2016, 13:40)ErykSX napisał(a): Teraz mam takie pytanie, skrzynka UPC jak ją sprawdzić
posprawdzać wszystie wtyczki i piny nic innego nie zrobisz

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Sprawdź wszystkie bezpieczniki na akumulatorze, przy klemie plus.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

Spróbuj go naładować prostownikiem mój czasem szaleje jak ma niskie napięcie, miałem podobny problem do tego wentylator chłodnicy działał a i 3 wtyczki na komputerze zapłonu za akumulatorem. 
--------
Jak się nie grzebie to się nie uczy jak się uczy to się grzebię a później inni mają robotę. każdy kiedyś się uczył :-)

Odpowiedz
Coster12
Zarejestrowani

Odpiecie kompa czy aq nie ma znaczenia do dzialania calosci. Wyglada mi na zdechniety upc, mialem podobnie. Po wymianie dziala, a zniszczyla go uszkodzona r2 pod fotelem. Bylem u elektrykow, mowili, ze maja 7 takich uszkodzonych i nie potrafia naprawic wiec sie nie baw tylko zamawiaj skrzynke. Zgadzac Ci sie musi tylko oznaczenie N-1,2,3 silnik i te numery wyzej nie maja znaczenia. Podpinasz i odpalasz, bez zadnej konfiguracji

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości