op
Cześć,
Panowie, postanowiłem założyć nowy temat, bo uważam, że dzięki nagranemu filmikowi i Waszym sugestiom, inni forumowicze będą mogli szybciej zdiagnozować usterki - jeśli tylko będą mieli podobne objawy.
Poniżej zamieszczam nagrany przeze mnie filmik, składający się z czterech krótkich fragmentów. Proszę Was o obejrzenie go oraz podzielenie się Waszą opinią, dotyczącą ew. przyczyn powstawania tych odgłosów. Być może ocalicie mnie i innych użytkowników przed zdawaniem się na opinię mechanika i niepotrzebnie duże koszty. Przed filmem krótki opis, co i jak.
Na pierwszych dwóch fragmentach słychać "gwizd", który pojawia się wyłącznie w momencie dodawania gazu (po odpuszczeniu cisza) w przedziale 1800-2300 obrotów i jest słyszalny pod maską lub przy skrzyni. Na piątym biegu jest najbardziej słyszalny - dwukrotnie głośniejszy, niż na czwartym, dlatego na potrzeby filmu dodawałem gazu pulsacyjnie. Po przekroczeniu około 2400 obrotów dźwięk cichnie i znika całkowicie w okolicach 3000 obrotów. Wybierak skrzyni jest mokry (ale nie kapie, olej wymieniany podobno 2 lata temu), wszystkie biegi wchodzą idealnie za każdym razem, bez zgrzytów, stosunkowo precyzyjnie.
Na trzecim oraz czwartym fragmencie ująłem uprzykrzające jazdę odgłosy towarzyszące kręceniu kierownicą. Dźwięk pojawia się zarówno na postoju, jak i w trakcie jazdy, np. po rondzie. Oczywiście im mocniejszy skręt, tym trzeszczenie jest bardziej słyszalne. Co ciekawe, wczoraj wieczorem zszedłem do samochodu, odpaliłem silnik, żeby wspomaganie było aktywne i "na zimno" nic nie było słychać, nawet przy maksymalnym skręcie w miejscu. Płyn wspomagania jest na optymalnym poziomie, ale zostanie wymieniony po weekendzie razem z olejem silnikowym, olejem skrzyni oraz wszystkimi filtrami - wszystko mam już kupione.
Będę wdzięczny za każdą sensowną sugestię.
P.S. Wydech również mam na uwadze, ale tu nie mam wątpliwości, co i jak.
Panowie, postanowiłem założyć nowy temat, bo uważam, że dzięki nagranemu filmikowi i Waszym sugestiom, inni forumowicze będą mogli szybciej zdiagnozować usterki - jeśli tylko będą mieli podobne objawy.
Poniżej zamieszczam nagrany przeze mnie filmik, składający się z czterech krótkich fragmentów. Proszę Was o obejrzenie go oraz podzielenie się Waszą opinią, dotyczącą ew. przyczyn powstawania tych odgłosów. Być może ocalicie mnie i innych użytkowników przed zdawaniem się na opinię mechanika i niepotrzebnie duże koszty. Przed filmem krótki opis, co i jak.
Na pierwszych dwóch fragmentach słychać "gwizd", który pojawia się wyłącznie w momencie dodawania gazu (po odpuszczeniu cisza) w przedziale 1800-2300 obrotów i jest słyszalny pod maską lub przy skrzyni. Na piątym biegu jest najbardziej słyszalny - dwukrotnie głośniejszy, niż na czwartym, dlatego na potrzeby filmu dodawałem gazu pulsacyjnie. Po przekroczeniu około 2400 obrotów dźwięk cichnie i znika całkowicie w okolicach 3000 obrotów. Wybierak skrzyni jest mokry (ale nie kapie, olej wymieniany podobno 2 lata temu), wszystkie biegi wchodzą idealnie za każdym razem, bez zgrzytów, stosunkowo precyzyjnie.
Na trzecim oraz czwartym fragmencie ująłem uprzykrzające jazdę odgłosy towarzyszące kręceniu kierownicą. Dźwięk pojawia się zarówno na postoju, jak i w trakcie jazdy, np. po rondzie. Oczywiście im mocniejszy skręt, tym trzeszczenie jest bardziej słyszalne. Co ciekawe, wczoraj wieczorem zszedłem do samochodu, odpaliłem silnik, żeby wspomaganie było aktywne i "na zimno" nic nie było słychać, nawet przy maksymalnym skręcie w miejscu. Płyn wspomagania jest na optymalnym poziomie, ale zostanie wymieniony po weekendzie razem z olejem silnikowym, olejem skrzyni oraz wszystkimi filtrami - wszystko mam już kupione.
Będę wdzięczny za każdą sensowną sugestię.
P.S. Wydech również mam na uwadze, ale tu nie mam wątpliwości, co i jak.
![[Obrazek: icon_ok.gif]](https://forumscenic.pl/images/smilies/scelena%20usmiechy/icon_ok.gif)