Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Dziwna usterka ładowania, lub akumulatora


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie,

Rzecz tyczy się Sc1 po lifcie.

Opis sytuacji:
Wczoraj partnerka jeździła cały dzień dookoła komina, często gasząc i odpalając auto. Po południu już go nie odpaliła.
Zapiąłem akumulator pod prostownik na 12 godzin i rano wsadziłem do auta. I mamy powtórkę z rozrywki. Cały dzień jeżdżenia bez problemów,  a o 17:00 musiałem podjeżdżać żeby pomóc odpalić. Brakowało dosłownie kapkę prądu żeby rozrusznik wystarczająco zakręcił.
Wróciliśmy do domu i wziąłem miernik i na odpalonym silniku zmierzyłem napięcie. Stoi jak kij między 14,02V, a 14,00V
Włączyłem światła, dmuchawę i ogrzewanie tylnej szyby. Zjechało minimalnie do 13,98. Zatem teoretycznie usterkę ładowania można wykluczyć.
Sprawdziłem napięcie samego akumulatora po zgaszeniu silnika. Wynosi 12,00V. 

I teraz do sedna. Skoro wg. pomiarów ładowanie jest poprawne, plus akumulator ma właściwe napięcie to dlaczego po kilkudziesięciu odpaleniach, lub bardzo krótkim postoju, nie idzie odpalić? Przygasają wskaźniki jakby ewidentnie był problem z poprawnym ładowaniem akumulatora. A pomiary mówią co innego.
Zwarcie wewnętrzne trzyletniej baterii? 
Błąd pomiaru? bo jedna sondę miernika mam uszkodzoną.
Coś kradnie prąd?. Ale przy nawet słabym ładowaniu to nie ma na pokładzie takiego odbiornika który w 5 minut wyładuje baterię do połowy pojemności.....

Gdzie może  być problem.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Najprościej podmień akumulator

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(07-11-2024, 18:16)Kapitan Powolny napisał(a): Sprawdziłem napięcie samego akumulatora po zgaszeniu silnika. Wynosi 12,00V.
Włącz światła (wszystkie możliwe) przy zgaszonym silniku i wtedy mierz napięcie przez minutę lub dwie. Obstawiam że akumulator ma malutką pojemność już i pora na nowy.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Samo napięcie na akumulatorze niewiele mówi...to że masz 12 V na akumulatorze to za mało danych by ocenić stan akumulatora....

Ja poleciałbym ci podjechać do jakiegoś sklepu czy punktu gdzie sprzedają akumulatory...i tam najczęściej bez problemu i za darmo i szybciutko zmierza ci sprawność itd akumulatora i będziesz wiedział czy to jego wina....

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Po co szukać jak z daleka widać że Aku powiedziało dość. Skoro zaraz po zgaszeniu ma tylko 12.00V to na moje oko znaczy że jedna cela padła.
Jak masz areometr to możesz zmierzyć gęstość elektrolitu, ale na 99.9% musisz wymienić Aku.
Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2024, 19:19 przez kotleto.)

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(07-11-2024, 19:18)kotleto napisał(a): Po co szukać jak z daleka widać że Aku powiedziało dość. Skoro zaraz po zgaszeniu ma tylko 12.00V to na moje oko znaczy że jedna cela padła.
Jak masz areometr to możesz zmierzyć gęstość elektrolitu, ale na 99.9% musisz wymienić Aku.
Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Też tak uważam, 12v po zgaszeniu auta to stanowczo za mało. Wygląda na uszkodzoną cele. 12,5v to mooooze jeszcze ujdzie w tłoku, ale skoro ma 12v po zgaszeniu auta to kiszka a nie Aku.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Zmierz napięcie podczas rozruchu i zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze. 12V na akumulatorze w stanie spoczynku, nie jest wartością dobra. Prawidłowo powinno być 12,6 V, akceptowalne 12,4V.

Wysłane z Redmi 13

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Sprawdzony dokładniej przez elektryka i nie trzyma pojemności 
Mimo wykazywania oznak naładowania faktycznie trzyma około 9V. Trzyletni akumulator okazał się złomem. Kupiony nowy i zobaczymy czy pożyje tyle samo.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(09-11-2024, 20:10)Kapitan Powolny napisał(a): Trzyletni akumulator okazał się złomem.
To ostatnio norma, gwarancję wytrzymują a potem zwykle padają. Nawet ten nowe z pierwszego montażu już długo nie wytrzymują.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości