44ra88
144
0
6
21
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Częstochowa
44ra88
Zarejestrowani
— 05-05-2016, 20:52
op
Witam
Podczas dobierania się do modułu nawiewu zauważyłem, że mam odłączona poduszkę pasażera. Pierwsze co pomyślałem to, że wypięła się jakoś jak demontowałem schowek, a utwierdzało mnie bardziej to, że zimą pokazywał się sporadycznie błąd poduszek i mogła być luźna.
Po demontażu modułu nawiewu i podpięciu akumulatora, a następnie odpaleniu pojawiły mi się dwie informację: ASR wyłączony i SERWIS AIRBAG. Do tej pory wszystko się zgadza. ASR znikło po przekręceniu kierownicy do oporu (tak wyczytałem w instrukcji), ale jakimś cudem znikł też błąd poduchy...
A przecież skoro jest nie podłączona to powinien to sygnalizować. Pierwsze co to pomyślałem, że mam opornik, ale nie widziałem niczego we wtyczce od tej poduszki, a po drugie na cholerę ją oszukiwać skoro jest fizycznie. Nic też nie wskazuje, żeby w ogóle ta poduszka byłą kiedyś wymieniana itp. Jedynie 3 śruby mocujące schowek od góry nie były oryginalne.
I tak idąc tym tokiem, da się wyłączyć całkowicie poduszkę lub poduszki w kompie tak aby niczego nie sygnalizowało???
I jeszcze jedna przypadłość, gdy wyłączę poduszki tym pokrętłem koło pasażera to nie świeci mi lampka o tym informująca, to też z deczka dziwne. No chyba, że czysty przypadek i jest spalona dioda, a jest to możliwe bo już ktoś grzebał w liczniku.
•
zavadz
301
4
111
4
INNY
2018
INNY
Warszawa
zavadz
Zarejestrowani
— 05-05-2016, 22:05
(05-05-2016, 20:52)44ra88 napisał(a): I tak idąc tym tokiem, da się wyłączyć całkowicie poduszkę lub poduszki w kompie tak aby niczego nie sygnalizowało???
Tak da się, konfiguruje się pojazd jako samochód bez tej poduszki.
Może wcale jej tam nie ma, a może jest uszkodzona i ktoś ją odpiął, bo generowała błędy.
(05-05-2016, 20:52)44ra88 napisał(a): I jeszcze jedna przypadłość, gdy wyłączę poduszki tym pokrętłem koło pasażera to nie świeci mi lampka o tym informująca, to też z deczka dziwne.
Jeśli konfuguracja jest robiona bez ej poduszki to nic dziwnego, bo komputer uważa, że tej poduszki nie ma i nic nie wyłącza, zaniedbuje ten sygnał.
(05-05-2016, 20:52)44ra88 napisał(a): No chyba, że czysty przypadek i jest spalona dioda, a jest to możliwe bo już ktoś grzebał w liczniku.
Tam nie ma żadnych diod. Licznik jest wyświetlaczem oled, jeśli padnie to raczej cały pas, ale uszkodzenie pojedynczej sekcji jest bardzo mało prawdopodobne.
CLIP Warszawa Bemowo
LICZNIKI STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI TPMS AIRBAG
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi zavadz za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to zavadz for this post
• 44ra88
44ra88
144
0
6
21
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Częstochowa
44ra88
Zarejestrowani
— 06-05-2016, 09:10
op
Wyczerpująca odpowiedź. Dzięki wielkie.
Poduszka za droga to nie jest, tylko ciekawe jak ją zamontować i czy wiążę się to z dużą ilością pracy i pieniędzy ???
•
Oktawiusz
14,817
56
2038
683
INNY
2019
INNY
Sokołów Podlaski
Warto sprawdzić jak to jest z tą poduchą. Wystarczy Ci ktoś ogarnięty z CLIPem. Łatwo sprawdzić czy była wyłączona.
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
44ra88
144
0
6
21
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Częstochowa
44ra88
Zarejestrowani
— 09-05-2016, 09:31
op
Po bliższym przyjrzeniu się owej poduszce nowe dane.
Okazało się podczas chęci jej wpięcia, iż jest zamontowana odwrotnie, czyli lewe gniazdo jest po prawej, a prawe po lewej (sugerując się wtyczkami).
Najdziwniejsze jest, to że patrząc na ilość rdzy na częściach metolowych musiało to być bardzo dawno robione.
A po podłączeniu do kompa i odczytaniu błędów (program Delphi) mam takie informacje:
DF060
-sieć multipleksowa
-zwarcie
-nieciągły
DF060
-sieć multipleksowa
-zgodność
-nieciągły
DF010
-obwód kontrolki ostrzegawczej poduszki powietrznej
-zgodność
DF002
-zasilanie sterownika
-wartość poza zakresem tolerancji
- nieciągły
DF075
-obwód 1 przedniej poduszki pasażera
-układ otwarty
-nieciągły
DF193
-zmiana statusu blokowania poduszki powietrznej pasażera
-nie zdefiniowano
-układ otwarty
-nieciągły
DF193
-zmiana statusu blokowania poduszki powietrznej pasażera
-nie zdefiniowano
-nieciągły
DF091
-obwód przełącznika blokady poduszki
-układ otwarty
-nieciągły
Ktoś, coś? Podpowie?
•
Wojtgda
1,543
8
191
29
INNY
2016
1.2 Energy TCe 115KM 85kW (od 2016)
3miasto
Wojtgda
Zarejestrowani
— 09-05-2016, 19:18
Ktos wrzucil moze poduszke od anglika z europejska pokrywka??? A wiemy ze scenica latwo przerobic bo deska jest symetryczna ;)
A czy mozesz odczytac dokladny indeks poduszki jaka masz wlozona wyedy na 100 % bedzie widomo z jakiej strony byc powinna
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2016, 19:19 przez Wojtgda.)
•
44ra88
144
0
6
21
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Częstochowa
44ra88
Zarejestrowani
— 10-05-2016, 08:28
op
(09-05-2016, 19:18)Wojtgda napisał(a): Ktos wrzucil moze poduszke od anglika z europejska pokrywka??? A wiemy ze scenica latwo przerobic bo deska jest symetryczna ;)
A czy mozesz odczytac dokladny indeks poduszki jaka masz wlozona wyedy na 100 % bedzie widomo z jakiej strony byc powinna
Generalnie przyglądałem się bardzo intensywnie czy to nie Angol i jakiś tam śladów nie znalazłem, po nr vin spr w Renault pisało, że na ruch prawostronny wypuszczony.
A z tym indeksem to w jakim miejscu poduszki mam go szukać to może jakoś coś mi się uda.
I jak deska jest symetryczna skoro z jednej strony jest wycięcie na kierownicę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2016, 08:28 przez 44ra88.)
•
TomaszB
11,623
38
3235
1,735
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 10-05-2016, 08:33
Koledze pewnie chodziło o przegrodę.
•
44ra88
144
0
6
21
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Częstochowa
44ra88
Zarejestrowani
— 10-05-2016, 08:46
op
(10-05-2016, 08:33)TomaszB napisał(a): Koledze pewnie chodziło o przegrodę.
Dalej nie kminie, można jaśniej???
•
TomaszB
11,623
38
3235
1,735
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 10-05-2016, 09:18
Pod deską rozdzielczą jest przegroda która oddziela przedział pasażerski od komory silnika, z tego co zrozumiałem jest ona symetryczna i dlatego nie stanowi przeszkody w przeróbce anglika, w niektórych autach trzeba ją wymieniać aby przełożyć kierownicę na drugą stronę.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to TomaszB for this post
• 44ra88
|