Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Dmuchawa kończy żywot


Highwayman1990
Zarejestrowani

(22-06-2017, 09:12)jasiuzkl napisał(a): u mnie skonczyło zywodnosc jedno i drugie kostka i rezystor własnie czekan na przesyłke Biggrin

Jasiu, jakbyś potrzebował pomocy, to ja już to robiłem u siebie i mogę pomóc. Thumbup

Odpowiedz
Grandusek
Zarejestrowani

Dziś wsiadajac do auta dmuchawa zwariowała bo ducha z pełną mocą i nie można jej wyregulować. Cały czas najwyższy bieg. Sprawdziłem od razu bezpiecznik ale jest ok. Czy to może być rezystor?

S5

Odpowiedz
jasiuzkl
Zarejestrowani

(22-06-2017, 21:27)Highwayman1990 napisał(a):
(22-06-2017, 09:12)jasiuzkl napisał(a): u mnie skonczyło zywodnosc jedno i drugie kostka i rezystor własnie czekan na przesyłke Biggrin

Jasiu, jakbyś potrzebował pomocy, to ja już to robiłem u siebie i mogę pomóc. Thumbup
oki jak bede mial jakis problem to sie odezwie jak na ta chwile jeszcze czekam na przesyłki Polska Poczta szwankuje  Sad

Odpowiedz
revers
Zarejestrowani

Witam,

To może i ja podłączę się do tematu. 

Jestem posiadaczem Scenica II Ph I 2005, wersja z klimatyzacją automatyczną.

Ostatnio włączyłem nawiew na maxa i nagle przestał działać. Na żadnym z czterech poziomów nie słychać nawiewu. Wyświetlacz działa. Bezpieczniki sprawdziłem.

Obiawy dokładnie jak na tym filmiku, stąd (i z lektury tego forum) pomyślałem że pewnie padł mi opornik dmuchawy. 
Planuje kupić nowy moduł na wymianę, gdyż na lutowaniu się za bardzo nie znam. 

Wyjąłem stary opornik i widnieje na nim symbol "F657165W/P" (zdjęcie w załączniku). Na alledrogo znalazłem tylko moduły z końcówkami "W/G" i "W/M", żadnego "W/P". Czy te dwuliterowe symbole robią w ogóle jakąś różnice? Będzie sie takowy moduł nadawał do mojego auta?

Poza tym muszę przyznać że trochę drogie te moduły (120-215zł). Znalazłem coś tańszego, ale bez "F657165" w nazwie:
http://allegro.pl/rezystor-opornik-dmuch...57832.html

Niby w aukcji wspomniane jest że pasuje do mojego auta:
RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 (JM0C, JM0J, JM1B) 1598 2003.06 -

ale czy rzeczywiście? Czy to raczej do wersji z manualną klimatyzacją i nie nadaje się do mojego scenica? 
A jeśli się nadaje to czy nie jest zbyt ryzykowne kupować tak tani zaminennik? (ze względu na jakość)

Z góry dziękuję za pomoc.

Załączone pliki

Miniatury
               

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Po co wydawać tyle kasy? Idż do jakiegoś elektronika, nawet tych co naprawiają sprzęty TV, radia itp. Oni powinni mieć tranzystory z tego modułu, a jak nie mają to w sklepie elektronicznym kupisz za kilkanaście PLN, za wymianę nie policzy dużo i tak conajmniej 100 zostawisz w kieszeni Biggrin
ps widzę że piny w module są OK, popatrz tylko na te we wtyczce.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2018, 07:18 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • revers
pio555
Junior Administratorzy

Ja jestem zdania żeby wymienić na nową
Bo nowa to nowa kosztuje poniżej 100 zl zamiennik.
Bardzo dobrej jakości 120 zł a chinola można na allegro za 30 zł złapać.
Jeśli nie umiesz lutować to musisz komuś dać do naprawy i zapalić.
Granica przyzwoitości na to robotę to 20-30 zł czyli na flache i istnieje ryzyko ponownej awarii.
Sam wymieniłem na najdroższy zamiennik za 130 zł bo wychodzę z założenia że raz to robię i zapominam o sprawie

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Nerifen, revers, scrabi
revers
Zarejestrowani

Z tego co pamiętam wtyczki też były w dobrym stanie. Sprawdzę to jeszcze wieczorem po robocie.

Spróbuję też najpierw podłączyć dmuchawę na krótko, jak opisano w tym temacie, aby sprawdzić czy to napewno rezystor. 
Myślicie że wepchanie we wtyczki dwa miedziane kabelki (przy odłączonym akumulatorze) to bezpieczny sposób na sprawdzenie tego? (Nie znam się na elektryce).

Widzę, że zdania są podzielone co do tego czy lepiej naprawiać czy kupić nowy. Muszę to jeszcze przemyśleć. 

Dzięki za porady chłopaki!

Odpowiedz
Nerifen
Zarejestrowani

Sprawdzić na krótko można i nic się nie stanie o ile nie pomylisz pinów Thumbup
Wynik testu bardziej wiarygodny będzie gdy AQ jednak będzie podłączony ;) przy odłączonym istnieje spore prawdopodobieństwo ze wentylator nie ruszy ;)

co do rezystora - ja się w naprawę nie bawiłem , kupiłem zamiennik z wyższej półki cenowej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2018, 10:13 przez Nerifen.)

Pzdr.
Broov
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Nerifen za ten post post:
  • revers
Lepus
Zarejestrowani

Hmm, zależy co kto woli. Ja tam sam wymieniałem tranzystor, dałem dobrą pastę, wzmocniłem docisk, wszystko sprawdziłem i przynajmniej wiem co mam Biggrin

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • Grzesieksz, revers
Grzesieksz
Zarejestrowani

Ja sam lutowalem. Już ponad rok spokój. Koszt 18 zł tranzystor plus pasta.

Jest jak jest Biggrin
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Grzesieksz za ten post post:
  • Lepus, revers




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości