ljs_ljs_ljs
551
0
105
74
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Skawina
Czy tylko ja mam taką schize, że jak
widzę Scenic 3 1.6 to mam skojarzenie
z benzyna 1.6 110 KM i często LPG?
Od siebie dodam że 1.6 LPG to muł.
Aczkolwiek jak spokojnie się jeździ
to wliczajac cenę benzyny 6.50 i cena gazu
3 zł to można zejść poniżej 30 zł za 100km
w jeździe podmiejskiej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2024, 13:37 przez ljs_ljs_ljs.)
•
pio555
31,320
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 29-01-2024, 13:36
bo 1.6 16V to bardzo stary silnik znany od lat 90 i dlatego wszyscy kojarzą 1.6 z tym silnikiem
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Slepak1987
82
0
35
23
SC III ph II
2012
1.6 16v 110KM, 2012-2013
Gdańsk
Slepak1987
Zarejestrowani
Online
— 30-01-2024, 17:57
(28-01-2024, 17:33)pio555 napisał(a): W sc3 1.9 dci jest bezawaryjny
Miedzy 1.6 a 1.9 jest spora roznica w spalaniu ma korzyść 1.6 lepsza kultura pracy ekspolatacja jest na tym samym poziomie ale w przypadku awarii turbina/wtryski 1.9 dci jest tanszy w naprawach
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
Za koszt turbiny, wtrysków, dwumasy, kupię drugi silnik z 1.6 16v z kodem 4KM 858. Także nie wiem gdzie tu oszczędność w przypadku 1.9 dci.
Trzeba też pamiętac o tym co się obecnie dzieje z dieslami, nikt tego nie chce. Widać po cenach sc3, ile kosztuje z 1.5 dci czy 1.6 dci i porównać to z 1.6 16v/2.0 16v. Podobnie na zachodzie z tce... Dwa tysiące euro taniej od 1.6 16v....czemu? Każdy chyba wie.
2.0 dci trzyma jeszcze cenę jak nie ma 300 tysięcy przelotu.
Sorry, ale wolę muła w rodzinnym aucie z 1.6 16v, niż skręconego i problematycznego diesla, chyba że dalej ktoś wierzy w przebieg diesla z 2012 na poziomie 160/180 tysięcy... Niemcy liczyć nie umieją i płacą chore podatki za diesla żeby robić małe przebiegi... Reasumując, szybciej kupi się zadbane 1.6 16v z pewnym przebiegiem.
Mieszkam w Niemczech od 15 lat na stałe i widzę jak wygląda rynek i co jedzie do Polski...
Do tego jak myślicie dalej że silnik 1.6 16v z pierwszej Megane, to jest to samo co w sc3 to powodzenia, ten silnik co kilka lat przechodził modyfikacje, inne normy spalin, osprzęt itd. Wystarczy kody silników wszystkie przeanalizować.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2024, 17:57 przez Slepak1987.)
•
pio555
31,320
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 30-01-2024, 21:57
(30-01-2024, 17:57)Slepak1987 napisał(a): Do tego jak myślicie dalej że silnik 1.6 16v z pierwszej Megane, to jest to samo co w sc3 to powodzenia, to jest dokładnie ten sam silnik tylko jak napisałeś po modyfikacjach osprzętu
(30-01-2024, 17:57)Slepak1987 napisał(a): Wystarczy kody silników wszystkie przeanalizować. akurat kody silników to maja najmniejsze znaczenie bo zazwyczaj mówią o tym w jakim aucie i w jakim roczniku oraz zz jakim osprzętem był
(30-01-2024, 17:57)Slepak1987 napisał(a): Także nie wiem gdzie tu oszczędność w przypadku 1.9 dci. w spalaniu
1,9 dci spal średnio 6.5l a 1.6 16V 8,5l to 2 l równicy
przy przebiegu 300k to jest bardzo znacząca różnica w kosztach paliwa nawet jak padna wtryski trubina i dwumas
nie bez przyczyny całe floty , cierpy jeździły dieslami
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Slepak1987
82
0
35
23
SC III ph II
2012
1.6 16v 110KM, 2012-2013
Gdańsk
Slepak1987
Zarejestrowani
Online
— 31-01-2024, 16:13
W moim przypadku dochodzi jeszcze różnica w cenie podatku drogowego, różnica nawet dwukrotna. Moje średnie spalanie 1.6 16v i to w grandzie to 7,2:7,4 litra. Autostrady i lokalne drogi, z dala od zakoekowanych miast, często po 10 kilometrów i gaszę silnik, takie krótkie odcinki powodowały nagminne problemy z dpf / egr w dwóch klekotach.
Wracając do pytania autora tematu, na obecną chwilę patrząc na to co się dzieje nie pchałbym się w diesla. Chyba że bym robił po 40 tysięcy kilometrów rocznie.
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
1,9dci tani w eksploatacji i wg mnie lepiej jezdzi. Miałem ten silnik w lagunie II i Scenicu II oba polifty. Obecnie 1,6dci w GSIII, już jedzi, choć długo się męczyłem żeby zaczął. Na ten czas uważam że przy tej budzie naprawdę fajnie jedzie. Średnie spalanie podobne.
Agent od tanich ubezpieczeń.
•
Slepak1987
82
0
35
23
SC III ph II
2012
1.6 16v 110KM, 2012-2013
Gdańsk
Slepak1987
Zarejestrowani
Online
— 01-02-2024, 20:34
Każdy będzie teraz swoje chwalił, ojciec miał sc 2 z 2008r, niby ten poprawiony 1.9 dci a w kółko problemy wynikały tylko z silnika... A to egr, podkładki pod wtryski kilka razy robione, geometria turbo stanęła itd. Za to powtórzę bardzo dobre zdanie mam o 2.0 dci.
Żeby nie rzucać słów na wiatr co do spalania 1.6 bp :
Nie ma też co płakać nad osiągami gs3 z 1.6 16v, krótka skrzynia pomaga w osiągach, są cięższe auta jak superb czy volvo v70 które mają po 110/115 koni z klekota 1.6, a przypomnę że jeszcze nie tak dawno można było kupić octavie 1.6 75 konną
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Slepak1987 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Slepak1987 for this post
• Wozny84
twilk7
4,265
17
2607
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 03-02-2024, 09:29
Problemy, o których piszesz, wynikają ze słabego serwisu. Jak ktoś kilkukrotnie wymienia podkładki, a nie robi set tysięcy przebiegu, to znaczy, że są one źle zakładane. Reszta, czyli EGR, geometria to tylko następstwa kiepskiego mechanika.
Wysłane z Xiaomi
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to twilk7 for this post
• pio555
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 03-02-2024, 10:32
Tytuł tematu zrozumiałem jako co wybrać 1.9dci czy 1.6dci, a temat rozwinął się w kierunku benzynowego 1.6 16V
•
Slepak1987
82
0
35
23
SC III ph II
2012
1.6 16v 110KM, 2012-2013
Gdańsk
Slepak1987
Zarejestrowani
Online
— 03-02-2024, 13:18
(03-02-2024, 09:29)twilk7 napisał(a): Problemy, o których piszesz, wynikają ze słabego serwisu. Jak ktoś kilkukrotnie wymienia podkładki, a nie robi set tysięcy przebiegu, to znaczy, że są one źle zakładane. Reszta, czyli EGR, geometria to tylko następstwa kiepskiego mechanika.
Wysłane z Xiaomi
Jednak mam też Japońskie diesle w których dwumasa, egr, podkładki pod wtryski dotykane nie były przez 300 tysięcy kilometrów a auta serwisowane tak samo... , zaraz się dowiem że renault to super jest a wszystkiemu winny jest użytkownik, mało tego, przez forum potrafisz ocenić jak dbam o auta... Nie mierz wszystkich jedna miarą, nie wmawiaj swoich domysłów innym, to tak na przyszłość. Pozdrawiam
•
|