Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Diesel 1,9 czy 1,6 w SC III


karolo
Zarejestrowani

op Witam wszystkich

Zamierzam zmienić swojego scenika II na scenika III. Obecnie w swoim SCII ph I mam silnik 2.0 16V ale w trójce te silniki są zespolone ze skrzyniami automatycznymi a mnie interesuje wyłącznie manual.
Ostateczni padło na diesla 1,9.
I tu pada pytanie czy w sceniku III również te silniki są obarczone wadami, jeśli tak to czy wszystkie wersje (kod silnika).
Czy ma ktoś porównanie w użytkowaniu diesli z silnikiem 1.9 a 1,6 oraz koszty utrzymania obu silników.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

W sc3 1.9 dci jest bezawaryjny
Miedzy 1.6 a 1.9 jest spora roznica w spalaniu ma korzyść 1.6 lepsza kultura pracy ekspolatacja jest na tym samym poziomie ale w przypadku awarii turbina/wtryski 1.9 dci jest tanszy w naprawach


Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • karolo
karolo
Zarejestrowani

op A od którego roku są poprawione 1,9?
czy tak samo jest z silnikami 1,5 (wydaje mi się że są trochę za słabe-chyba że ktoś wgra nową mapę to słyszałem ze jest lepiej:-).
czy z 1.9 scenic III a megane i laguna to te same silniki?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(28-01-2024, 17:49)karolo napisał(a): A od którego roku są poprawione 1,9?
od 2006r wszystkie 130KM
(28-01-2024, 17:49)karolo napisał(a): czy tak samo jest z silnikami 1,5
te poprawione to 110KM od 2011r
(28-01-2024, 17:49)karolo napisał(a): czy z 1.9 scenic III a megane i laguna to te same silniki?
te same tylko róznee moce moga miec

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

Jeśli zdecydujesz się na zakup sprawdź jaką normę emisji spełnia to auto (dot 1.9) bo teraz już są przepychanki o diesle. A trzeba myśleć przyszłościowo.

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

poza tym 1.6 dci występował od 2011r i miał normę E5
1.9 dci był do 2012r z normą E4
więc jak chcesz polifta to musisz celowac w 1.5/1,6dci

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • kiwikrakow
arecki66
Zarejestrowani

1.9 dci był też z normą euro 5 z tego co w internecie jest. Wszystko od 2011r powinno mieć normę euro 5.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2024, 20:26 przez arecki66.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(28-01-2024, 20:26)arecki66 napisał(a): 1.9 dci był też z normą euro 5
były z E5 ale tylko na niektórych rynkach

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
mlp1
Zarejestrowani

Ja mam 1.9 dci z dpf i Euro5 to jest 2010r. Ma przebieg 241 tyś km. Na razie poza naprawą rury pomiędzy intercoolerem a przepustnicą, wymianą szczotek w alternatorze, czyszczeniem przepustnicy i egr (choć tu nie było konieczmości) się nie psuje.
Wiadomo paskek rozrządu nie zależnie od przebiegu co 5 lat. Ale to jest prosty rozrząd.
Wymieniłem uszczelniacze wału i wałka rozrządu, uszczelkę pod miską olejową, poduszki silnika.
Wtryski, dwumas, sprzęgło, dpf, turbina są oryginalne. Olej zmieniam co 10 tyś.
1.6 dci jest to nowsza konstrukcja. Ze scenicami 3 jest taki problem że dostęp do osprzętu mają kiepski. Zobacz co trzeba rozebrać żeby alternator wyjąć albo turbinę. Bo naprawy tzn. Robocizna może przekroczyć wartość części. Pomimo dosyć dobrej trwłości.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2024, 23:22 przez mlp1.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(28-01-2024, 23:18)mlp1 napisał(a): Ze scenicami 3 jest taki problem że dostęp do osprzętu mają kiepski. Zobacz co trzeba rozebrać żeby alternator wyjąć albo turbinę. Bo naprawy tzn. Robocizna może przekroczyć wartość części. Pomimo dosyć dobrej trwłości.
z większością aut tak jest że robocizna przekracza wartość niektórych części to nic nowego

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości